GFN set up

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Snerthagar01
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 05-06 08:33
Hoi

Kent iemand iets van Geforce Now? Ik was oorspronkelijk van plan een nieuwe gaming laptop te kopen, maar dat telt toch aardig aan, dus was ik op zoek naar een goedkoper alternatief.
Daarom kwam ik dus op een cloud gaming service. Ik heb momenteel een gratis account op geforce now, om dit al wat uit te testen, maar ik bots al meteen op het probleem dat GFN in samenspraak met mijn LG tv niet overweg kan met keyboard/mouse. Enkel gamepads via bluetooth worden ondersteund.

Ik dacht dan om een mini pc aan mijn tv te koppelen om op die manier toch keyb en mouse te kunnen werken. Dan stelt zich natuurlijk meteen de vraag, aan welke specificaties moet zo'n mini systeem dan voldoen?
Ik zou minimaal 1080p willen gamen, idealiter 4K. Aangezien alles toch via het netwerk loopt, heb ik dan een zware graka nodig ?
Qua kostprijs zou ik idealiter onder de 500euro willen blijven.

Enig advies is welkom. Alvast bedankt voor de moeite.

MVg
Steven

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• youridv1
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 04-06 16:45
Voor Geforce now heb je niets nodig. De computer moet in staat zijn om een 4K display aan te drijven. Dat is vrijwel standaard tegenwoordig. Een Deskmini met een APU erin is voldoende.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 03:05
Voor tussen de 600 a 700 euro heb je een 1080p 144 Hz gaming laptop met een rtx 3050 of 4050. Daarmee kun je aardig wat games op high met goede frame rates spelen. Voor rond de 800 euro heb je een 4060.

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 11:15
Je zou een Shield kunnen nemen, reguliere Chromecast with Google TV kan ook, maar dan ben je beperkt tot 1080p.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 57411

Wellicht handig: https://nvidia.custhelp.com/app/answers/detail/a_id/5223

Dus in principe moet het goed mogelijk zijn om ruim binnen het budget iets leuks te vinden. Een zware grafische kaart is niet nodig; een niet al te oude igpu voldoet al, zelfs voor 4k.

Vergeet op de gelinkte pagina niet om verder naar beneden te scrollen waar de benodigdheden voor extra opties als av1 en hdr staan.

[ Voor 54% gewijzigd door Anoniem: 57411 op 14-12-2024 07:37 ]