Vraag

• Momotaro
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 28-08 10:17
Ik wil een USB 3.2 case kopen voor een 3.5" HDD. Ik heb de aluminium LogiLink UA0284 op het oog. In de datasheet zag ik dat deze een maximum capaciteit heeft van 10TB. Bij de LogiLink UA0276 (plastic en schroefloos) wordt in de datasheet helemaal geen maximum capaciteit genoemd. En helemaal verwarrend is dat Max ICT een maximum geeft van 6TB i.p.v. 10TB.

Ik heb al gezocht op internet en op Tweakers, maar de ene zegt dat er gewoon niet met grotere HDD's is getest en de ander zegt dat de controller niet meer aankan.

Het wordt vaak door de webwinkels niet eens genoemd in de specs en op Tweakers Pricewatch ook al niet, dus ik krijg het idee dat er niet echt een limiet is. Kan iemand vertellen hoe dit zit?

OFFTOPIC:
Ik wil trouwens een nieuwe case, omdat ik een Diginote uit 2011 heb om mijn Synology te backuppen, die prima werkt met een 2TB Toshiba en ook met een 3TB WD Red, maar nu problemen geeft met een 14TB Toshiba. Tijdens de backup word na een poosje de USB HDD ejected. Als ik met de nieuwe case nog steeds problemen heb, dan douw ik gewoon die 2TB er in. Twee externe HDD's is niet ideaal, maar dan ben ik tenminste voorlopig uit de brand.

Beste antwoord (via Momotaro op 13-12-2024 10:21)

• MacIsCool
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10-10 16:03
Een gelijk topic heb ik wel eens eerder hier op Tweakers zien langskomen. De strekking van dit was : de cases zijn op een bepaald moment getest met een bepaalde grootte harddisk. Dit komt dan als maximum erbij te staan ( als je geluk hebt ). Wil dus niet zeggen dat als er grotere HDD's op de markt komen, dat die niet zullen werken. Ze zullen alleen niet getest worden na 1-2-3 jaar met die grotere HDD's die op dat moment verkrijgbaar zijn.

Runs everything...

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2 Henk 'm!

• MacIsCool
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10-10 16:03
Een gelijk topic heb ik wel eens eerder hier op Tweakers zien langskomen. De strekking van dit was : de cases zijn op een bepaald moment getest met een bepaalde grootte harddisk. Dit komt dan als maximum erbij te staan ( als je geluk hebt ). Wil dus niet zeggen dat als er grotere HDD's op de markt komen, dat die niet zullen werken. Ze zullen alleen niet getest worden na 1-2-3 jaar met die grotere HDD's die op dat moment verkrijgbaar zijn.

Runs everything...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
offtopic:
Mag ik je er wel op wijzen dat er echt enorm veel slechte ervaringen met MaxICT zijn. Zeker op gebied van informatie en levering. Die kun je echt beter links laten liggen, zeker als informatiebron. :o

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

• Momotaro
@MacIsCool Ik dacht ook al dat er bij het testen niets groters voorhanden was. Ik begon te twijfelen, omdat ik zo een raar probleem heb met mijn huidige case en die 14TB disk.

• Momotaro
@Room42 Ik was op zoek naar de datasheets, maar op Megekko stond alleen die van de UA0276. Zodoende kwam ik ook bij Max ICT. Zij hadden al helemaal geen datasheets, maar wel die afwijkende maximum capacitieit. Ik ben het met je eens dat Max ICT het fout moet hebben.
Ik heb toevallig laatst nog bij Max ICT een UPS en een switch besteld, omdat ze veel goedkoper waren. Op die UPS heb ik wel heel lang moeten wachten, terwijl er 2 dagen levertijd stond. Ik moest er zelfs achteraan bellen. Aan de andere kant deden ze niet moeilijk toen ik na meer dan 14 dagen mischien die switch wilde terugsturen. Dat hadden ze kunnen weigeren. Kortom, gemengde gevoelens. Maar toch bedankt voor de waarschuwing en die case bestel ik bij Megekko.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMK
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 04-06 15:43

HMK

Nu ben ik erg benieuwd of er inderdaad grotere HDD's in werken.

Ik ben zelf ook opzoek naar enclosures waar grote HDD's in kunnen....maar vaak wordt het er niet bij vermeld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Momotaro
Intussen heb ik de aluminium Logilink UA0284 gekocht. Deze werkt prima met de 14TB Toshiba HDD.

Ik vond alleen niet zo leuk dat het aluminium deel een beetje speling heeft t.o.v. de plastic voor- en achterkant. Daarom dacht ik eens te gaan voor de Rolls Royce onder de behuizingen. Ik heb toen de volledig aluminium OWC Mercury Elite Pro gekocht. Wel wat duur, maar werkelijk een prachtige en zeer robuuste behuizing. Ik was helemaal blij, totdat ik ontdekte dat het met de 14TB Toshiba HDD exact dezelfde problemen gaf als bij de Diginote. Ik heb hem met pijn in mijn hart geretourneerd en definitief voor de Logilink gekozen.

In de specs van de OWC stond een max van 24TB. Waarschijnlijk had een ander merk HDD geen problemen gegeven. Mijn conclusie is dat je helaas geen 100% zekerheid hebt of een enclosure geschikt is voor je HDD en dat je dus in de praktijk moet gaan checken of de combinatie wel goed werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jurroen
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 10-10 19:49

jurroen

Security en privacy geek

Ik denk dat het eerder een andere issue is dan de grootte. Denk dan bijvoorbeeld aan de sectoren / formattering.

Dat zul je zelf even moeten uitpluizen, omdat je niet de types/modellen van de drives noemt waarmee je getest hebt kan ik dat niet uitzoeken.

Ongevraagde verzoeken per DM beantwoord ik niet, sorry

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Momotaro
@jurroen Je hebt gelijk. Ik heb gewoon pech gehad met de combinatie van enclosure, HDD en NAS. Ik had namelijk geen problemen als ik ze op mijn PC aansloot, hoewel ik niet meer 100% zeker weet of ik de OWC ook op een PC heb getest.

Voor wat het waard is:

Diginote + WD Red Plus 3TB WD30EFRX (ext3) + Synology DS923+ => prima
Diginote + Toshiba MG07ACA14TE 14TB (exFAT) + Synology DS923+ => random disconnects
Diginote + Toshiba MG07ACA14TE 14TB (exFAT) + HP Desktop 690-0671nd => prima
OWC + Toshiba MG07ACA14TE 14TB (exFAT) + Synology DS923+ => random disconnects
OWC + Toshiba MG07ACA14TE 14TB (exFAT) + HP Desktop 690-0671nd => prima(?)
LogiLink UA0284 + Toshiba MG07ACA14TE 14TB (exFAT) + Synology DS923+ => prima
Pagina: 1