Vraag

• Bas
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Bas

aka BannieMove

Topicstarter
Ik ben al jaren een iphone (nu 15) gebruiker en zit redelijk in het eco-systeem (watch, airpods etc). In het verleden gebruikte ik altijd pro modellen van iPhone en ik merk dat een gewone iPhone toch echt wel een stap terug is qua scherm (al is het gewicht van de 15 wel top). Overigens vind ik een Apple watch echt ronduit lelijk.

Er zijn een aantal dingen waar ik niet gelukkig mee ben; mijn werkgever heeft alles in Google suite zitten en mijn eigen spullen zitten in mijn eigen Office 365 business omgeving.

Ik denk dat ik gelukkiger wordt van een Android telefoon om zo beter te integreren met Google suite en applicaties alsmede ook betere consolidatie van agenda's en mail krijg.

Het risico is natuurlijk dat ik niet vind wat ik zoek, dus ik wil het afbreuk risico zo laag mogelijk houden; Dus ik wil nu het liefst zo goed mogelijk een telefoon proberen om te zien of het gaat werken of niet. Keerzijde is dat als je met een slecht device test, de ervaring slecht kan zijn vanwege het toestel zelf (hierom zou ik ook niet met de android versies testen met veel bloatware)

Wat is je budget?
ongeveer 500 euro, maar minder is beter

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Ik gebruik voornamelijk mail, agenda, slack, documenten (zowel Google als MS). Verder wat generieke dingen als Netflix, Disney en wat nieuws lezen. Een goed scherm is daarom wel prettig.

Wat heb je zelf al gevonden?
Als ik qua formaat, specs en OS kijk, dan zou een S24 Plus een goede optie zijn, maar is dit toestel is te duur voor de test. Tevens is de S25 in aantocht, dus wil je dan nog zoveel geld in "oude" (relatief natuurlijk) technologie steken.

Qua kosten denk ik aan ongeveer 500 euro, maar minder is beter. De opties zoals ik ze nu zie;
  • Samsung A55 -> goedkoop, lang support (dus zou langer gebruikt kunnen worden indien positief). Echter recensies zijn matig, telefoon is best lomp (formaat op zich wel goed).
  • Nord 4 -> Qua prijs oke, maar mijn ervaring uit het verleden met OnePlus is matig v.w.b. bugs en software updates.Ook qua design vind ik het niet de mooiste telefoon.
  • Google Pixel -> De Pixel 8 / 8a is qua prijs vergelijkbaar met de Nord 4, maar ik twijfel of deze telefoon qua hardware niet dermate is achterhaald waardoor ik denk dat mijn ervaring negatief beinvloed wordt vanwege de hardware (met name de vinger scanner)
  • Tweedehands toestel; heb ik overwogen, maar aangezien ik redelijk in een uithoek woon, is de reistijd en het risico veelal niet rendabel t.o.v. de besparing.
Welke vragen heb je hier nog over?
Hebben jullie nog andere ideeën aanvullingen. Ontkrachten van een van de gedachten kan ook natuurlijk

Tjielp... een vogel.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 23:12
Ik zou naar de S24 FE kijken die recenter is dan de S24+.

Belangrijk iets op Android is dat werk informatie in een eigen sandbox komt, een zogeheten werkprofiel. De werkgever kan dan bepalen wat er met die werkdata gebeurt zonder in je prive omgeving te komen, maar kan daarmee ook beperken of je die data kunt delen met bijvoorbeeld een prive agenda. Dus of dit je problemen oplost?

Verder werken bijvoorbeeld aerpods niet lekker op Android. Daar zijn wel third party apps voor om een deel van de functionaliteit werkent te krijgen.

• Bas
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Bas

aka BannieMove

Topicstarter
Thanks voor de aanvulling! Vergeten te melden: wij gebruiken geen MDM, dus een werk profiel zal niet actief worden.

Ik lees dat s24fe een mindere fingerprint scanner heeft en ook geen goede proximity sensor (dus oor detectie schijnt minder te zijn).

Of dit slechts een theoretisch probleem is, weet ik niet. Maar qua behalve dat, zou dat absoluut een goede keuze zijn. Dus als iemand uit ervaring kan spreken….

Tjielp... een vogel.