Dag lezers, omdat ik af en toe mijn pc moet vervoeren heb ik behoefte aan een wat kleinere pc. In sommige games begin ik daarnaast ook te weinig fps te halen met mijn huidige configuratie. Omdat ik voor een kleinere case een kleiner moederbord nodig heb, lijkt het mij slim om naar am5 te upgraden. Ik heb een samenstelling gemaakt en ik vraag mij af of er nog suggesties of verbeteringen zijn.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Op het nieuwe systeem wil ik op 1440p gamen met het liefst zo veel mogelijk fps. Ik vind het fijn om alles op ultra te kunnen zetten in zware titels zoals Black Myth Wukong en Plague Tale. Ik neem de pc wel eens mee in de auto (zo'n 10x per jaar) dus een compact systeem vind ik prettig. Raytracing en rgb maken mij weinig uit.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Mijn budget is rond de 1200 euro. Iets meer of iets minder is prima.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Dit is het systeem wat ik nu thuis heb staan:
Het scherm wat ik al heb is een 1440p 170hz scherm en de rest van de randapparatuur heb ik ook al. Ik wil beide m2 ssd's meenemen naar de volgende computer.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Een amd processor heeft op het moment mijn voorkeur. Verder sta ik open voor suggesties.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik wil een makkelijk te vervoeren systeem. Ik denk dat de Lian li a3 compact genoeg is. Stil en zo koel mogelijk is natuurlijk prettig (voor zover dat gaat in een kleine behuizing).
Ga je overklokken?
Ik zet het XMP profiel van de ram aan en verder waarschijnlijk niks geks.
Wat verwacht je van ons?[i]
Ik zou graag willen weten of het een goed plan is om mijn oude systeem weg te doen en een nieuw am5 systeem aan te schaffen. Daarnaast wil ik weten of de door mij gemaakte configuratie goed is en of deze nog meer bang for the buck kan krijgen. Ook vraag ik mij af of ik niet beter een AIO in het systeem kan zetten zodat er tijdens het vervoer geen zware processor koeler kan afbreken.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Op het nieuwe systeem wil ik op 1440p gamen met het liefst zo veel mogelijk fps. Ik vind het fijn om alles op ultra te kunnen zetten in zware titels zoals Black Myth Wukong en Plague Tale. Ik neem de pc wel eens mee in de auto (zo'n 10x per jaar) dus een compact systeem vind ik prettig. Raytracing en rgb maken mij weinig uit.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Mijn budget is rond de 1200 euro. Iets meer of iets minder is prima.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Dit is het systeem wat ik nu thuis heb staan:
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
---|---|---|---|---|
1 | Processors | AMD Ryzen 5 5600X Boxed | € 104,89 | € 104,89 |
1 | Moederborden | Gigabyte B550 AORUS ELITE V2 | € 119,- | € 119,- |
1 | Videokaarten | Gigabyte GeForce RTX 3060 Ti EAGLE OC 8G (rev. 1.0) | € 0,- | € 0,- |
1 | Behuizingen | be quiet! Pure Base 500DX Wit | € 96,09 | € 96,09 |
1 | Netwerkadapters | Gigabyte GC-WBAX200 | € 41,88 | € 41,88 |
1 | Processorkoeling | Cooler Master Hyper 212 Black Edition | € 35,63 | € 35,63 |
1 | Geheugen intern | G.Skill Ripjaws V F4-3200C16D-16GVKB | € 31,43 | € 31,43 |
1 | Voedingen | Corsair TX550M | € 0,- | € 0,- |
1 | SSD's | Kingston A2000 1TB | € 0,- | € 0,- |
1 | SSD's | Lexar NM790 (met heatsink) 2TB | € 143,25 | € 143,25 |
1 | SSD's | Samsung 850 EVO 120GB | € 0,- | € 0,- |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 572,17 |
Het scherm wat ik al heb is een 1440p 170hz scherm en de rest van de randapparatuur heb ik ook al. Ik wil beide m2 ssd's meenemen naar de volgende computer.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
---|---|---|---|---|
1 | Processors | AMD Ryzen 5 7500F Tray | € 152,99 | € 152,99 |
1 | Moederborden | ASRock B650M-HDV/M.2 | € 119,95 | € 119,95 |
1 | Videokaarten | ASRock AMD Radeon RX 7900 GRE Challenger 16GB OC | € 588,99 | € 588,99 |
1 | Behuizingen | Lian Li A3-mATX Wit | € 69,90 | € 69,90 |
1 | Processorkoeling | be quiet! Pure Rock 2 Zwart | € 39,55 | € 39,55 |
1 | Ventilators | Arctic P12 PWM PST Zwart (5 stuks), 120mm | € 28,89 | € 28,89 |
1 | Geheugen intern | G.Skill Flare X5 F5-6000J3038F16GX2-FX5 | € 116,90 | € 116,90 |
1 | Voedingen | MSI MAG A850GL PCIE5 Zwart | € 115,- | € 115,- |
Totaal | € 1.232,17 |
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Een amd processor heeft op het moment mijn voorkeur. Verder sta ik open voor suggesties.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik wil een makkelijk te vervoeren systeem. Ik denk dat de Lian li a3 compact genoeg is. Stil en zo koel mogelijk is natuurlijk prettig (voor zover dat gaat in een kleine behuizing).
Ga je overklokken?
Ik zet het XMP profiel van de ram aan en verder waarschijnlijk niks geks.
Wat verwacht je van ons?[i]
Ik zou graag willen weten of het een goed plan is om mijn oude systeem weg te doen en een nieuw am5 systeem aan te schaffen. Daarnaast wil ik weten of de door mij gemaakte configuratie goed is en of deze nog meer bang for the buck kan krijgen. Ook vraag ik mij af of ik niet beter een AIO in het systeem kan zetten zodat er tijdens het vervoer geen zware processor koeler kan afbreken.