Internet pakket recreatiepark vergelijk

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Westfellow
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 17-12-2024
Goedenavond,
Sinds afgelopen zomer zijn mijn vrouw en ik gelukkige eigenaar van een leuk vakantiehuisje op een recreatiepark. Voor internet maken we gebruik van een mifi router en een kpn sim only 300 unlimited abonnement. Voor tv kijken (incl Viaplay/videoland/netflix) gebruiken we ons thuisabonnement van kpn en streamen we vanaf onze mobieltjes. Internetten en teamsen vanuit huisje gaat prima maar uiteraard trager dan de glasvezel thuis. Kosten voor het sim only abonnement zijn 25 euro per maand.

Nu gaat het recreatiepark glasvezel aanleggen. De parkkosten gaan hierdoor standaard omhoog met 200 euro. De kosten voor een ontvanger zijn eenmalig 440 euro incl installatie. Eenmalige kosten voor een tv ontvanger zijn 90 euro en standaard tv abonnement kost 12,50 per maand. Snelheid van het glasvezel zijn 50 Mb/s.
Al met al zit ik te denken wat nu het beste is te doen. Het glasvezel pakket klinkt me niet heel aantrekkelijk in de oren. Ik ben nu voor een geeltje per maand tevreden met internet en tv en het glasvezel overtreft dat niet echt.
Mag ik om jullie mening vragen?

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prisma16
  • Registratie: Augustus 2023
  • Niet online
Ben je verplicht om glas in je huisje aan te laten leggen?

[ Voor 28% gewijzigd door Prisma16 op 11-12-2024 22:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• boyette
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 11:05
Nooit jezelf afhankelijk maken van de grissen en grollen van zon vakantiepark

je kan ook nog dit doen als alternatief:

https://www.odido.nl/shop/internet/product/klik-en-klaar?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11:26

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Wat ik zou overwegen is om het glas wel door te trekken naar je eigen huisje, maar er geen abonnement op te zetten. Je hebt dan nog alle opties en later alsnog alles aan laten sluiten is vast niet goedkoper.

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joke_name
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 30-09 23:14
teacher schreef op woensdag 11 december 2024 @ 23:04:
Wat ik zou overwegen is om het glas wel door te trekken naar je eigen huisje, maar er geen abonnement op te zetten. Je hebt dan nog alle opties en later alsnog alles aan laten sluiten is vast niet goedkoper.
Dit zou ik ook in elk geval inderdaad doen.
Afsluiten van een abonnement kan je later altijd nog beslissen.

Zeker als iedereen het doet en jij niet en wilt weer je huis verkopen, moet je zeggen, nee die van ons zit niet op glasvezel aangesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• storeman
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11:34
Verhuur je het ook? Ik kan me voorstellen dat een huisje met Wifi/internet/TV wat aantrekkelijker zou kunnen zijn.

En die 200 euro, dat is per jaar, neem ik aan? En alleen als je glasvezel neemt?

"Chaos kan niet uit de hand lopen"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Kun je dat tv abo.oer maand afsluiten? Als in, als je er alleen in de zomer bent 3 maanden betalen.

Daarnaast zou ik het glas wel aan laten leggen (is later veel duurder, maakt je ruimte lastiger verkoopbaar/verhuurbaar) maar even wachten met abonnement. Wellicht met je buren delen? Voor iets wat toch niet voltijd gebruikt wordt zou het voor mij zonde geld zijn.

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Nu online
Zoals ik het lees zijn Park kosten sowieso voor iedereen.

Ook ik zou eerder aan t mobile 4g denken.... Maar kon abbo kan ook.

Glasvezel klinkt leuk, maar is altijd maar afwachten wat het gaat doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Westfellow
Prisma16 schreef op woensdag 11 december 2024 @ 22:50:
Ben je verplicht om glas in je huisje aan te laten leggen?
Niet verplicht maar parkkosten gaat sws omhoog, ook voor mensen die niet deelnemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Westfellow
Boudewijn schreef op woensdag 11 december 2024 @ 23:22:
Kun je dat tv abo.oer maand afsluiten? Als in, als je er alleen in de zomer bent 3 maanden betalen.

Daarnaast zou ik het glas wel aan laten leggen (is later veel duurder, maakt je ruimte lastiger verkoopbaar/verhuurbaar) maar even wachten met abonnement. Wellicht met je buren delen? Voor iets wat toch niet voltijd gebruikt wordt zou het voor mij zonde geld zijn.
Tv pakket bij het glasvezel is per jaar opzegbaar. Helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Westfellow
teacher schreef op woensdag 11 december 2024 @ 23:04:
Dat is idd een goeie, niet aan gedacht. Kost dan eenmalig 440 euro. Maar het later laten aansluiten is duurder. Zeggen ze :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Westfellow
Boudewijn schreef op woensdag 11 december 2024 @ 23:22:

Dank! Dat is idd een goeie afweging t.b.v. latere verkoop of verhuur. Dat laatste doen we nu (nog) niet. Aansluiting is wel per kavel, dus delen kan helaas niet.

• Brentjuh2000
  • Registratie: December 2014
  • Nu online
ik zou dan gaan voor Klik en klaar van Odido 20 euro met korting en 25 zonder korting. maandelijks opzegbaar

• Westfellow
Brentjuh2000 schreef op donderdag 12 december 2024 @ 11:00:
ik zou dan gaan voor Klik en klaar van Odido 20 euro met korting en 25 zonder korting. maandelijks opzegbaar
Hoe bedoel je? Voor het sim only abonnement? We hebben voor kpn gekozen omdat we hiermee combi voordeel halen icm thuis aansluiting 👍

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tukkertje-RaH
  • Registratie: December 2005
  • Nu online
Bij onze 'vriend' Musk z'n Starlink ben je klaar voor 50 piek per maand...

https://www.starlink.com/nl/service-plans

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drardollan
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 11:25
boyette schreef op woensdag 11 december 2024 @ 22:53:
Nooit jezelf afhankelijk maken van de grissen en grollen van zon vakantiepark

je kan ook nog dit doen als alternatief:

https://www.odido.nl/shop/internet/product/klik-en-klaar?
Grote kans dat er niks anders geleverd kan worden.

Maar als je niet afhankelijk wil zijn van een vakantiepark dan moet je geen huis kopen op een vakantiepark. Dat brengt nu eenmaal verplichtingen (of zo je wil, "grissen en grollen") met zich mee.

Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !

• Drardollan
Zoals gezegd, altijd laten aanleggen als dit niks kost. Al is het maar om klaar te zijn voor de toekomst.

Maar ik vermoed dat dit een door het park geleverde dienst zal zijn, je zal er naar mijn verwachting geen andere provider overheen kunnen krijgen. Tenminste, dat is zo in de parken die ik ken.

• Brentjuh2000
  • Registratie: December 2014
  • Nu online
Westfellow schreef op donderdag 12 december 2024 @ 15:42:
[...]

Hoe bedoel je? Voor het sim only abonnement? We hebben voor kpn gekozen omdat we hiermee combi voordeel halen icm thuis aansluiting 👍
is een compleet abbonement + 5g modem.

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

Drardollan schreef op donderdag 12 december 2024 @ 16:03:
Zoals gezegd, altijd laten aanleggen als dit niks kost. Al is het maar om klaar te zijn voor de toekomst.

Maar ik vermoed dat dit een door het park geleverde dienst zal zijn, je zal er naar mijn verwachting geen andere provider overheen kunnen krijgen. Tenminste, dat is zo in de parken die ik ken.
Maar het kost wel wat

Hoi!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

Tukkertje-RaH schreef op donderdag 12 december 2024 @ 15:53:
Bij onze 'vriend' Musk z'n Starlink ben je klaar voor 50 piek per maand...

https://www.starlink.com/nl/service-plans
TS betaalt nu 25, de vraag gaat over of glasvezel interessant is niet over of er een alternatief voor de mifi is..

@Westfellow als de kosten toch met 200 euro omhoog gaan zou ik het wel laten aanleggen, maar een glasvezel abonnement van 50Mbps win je toch niks mee?
Je hebt nu max. 300Mbps, dat zal niet altijd 300 zijn maar ik kan me niet voorstellen dat het ooit/vaak minder dan 50 is. Snelheid is niet alles, maar 50 is wel echt heel laag.

Dus glasvezel lekker naar binnen laten leggen en verder negeren.

• Westfellow
Oon schreef op donderdag 12 december 2024 @ 16:11:
[...]

TS betaalt nu 25, de vraag gaat over of glasvezel interessant is niet over of er een alternatief voor de mifi is..

@Westfellow als de kosten toch met 200 euro omhoog gaan zou ik het wel laten aanleggen, maar een glasvezel abonnement van 50Mbps win je toch niks mee?
Je hebt nu max. 300Mbps, dat zal niet altijd 300 zijn maar ik kan me niet voorstellen dat het ooit/vaak minder dan 50 is. Snelheid is niet alles, maar 50 is wel echt heel laag.

Dus glasvezel lekker naar binnen laten leggen en verder negeren.
Dankjewel! Het verbaast mij dus inderdaad zeer dat deze glasvezel met maar 50mbps wordt aangelegd. Dat is toch extreem laag? Zeker als ik het vergelijk met glasvezel thuis in Utrecht.
Afijn, voornaamste conclusie hieruit is, glasvezel wel laten aanleggen maar voor de rest negeren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drardollan
Die kosten er, voor zover ik begreep, dus sowieso. Dus kost het niks extra, zo je wil.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11:40
Als je toch al 200euro per jaar moet betalen en je krijgt er 50Mbit voor. Dan zou ik dat juist wel doen. Met 50Mbit kun je prima tv kijken, teams meetings doen etc. (Bandbreedte behoefte wordt overschat). Dan hoef je alleen die eenmalige kosten te betalen. En tv kijken doe je dan toch gewoon zoals je nu doet of via NLZiet, hoef je geen dure kastjes te kopen.

Blijkbaar koopt het park een gigabit lijn in en deelt deze met het hele park oid.

[ Voor 18% gewijzigd door jongetje op 12-12-2024 18:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Zou het wel laten aanleggen... En verder is die 50mbit een garantie? Of is dat een verwachting?

Zou sowieso geen TV pakket afnemen, nlziet is goedkoper...

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 10:45
Nu is mij niet het hele verhaal duidelijk maar:

- Voor 200 euro per jaar zit dat 50Mb internet er al bij? Of moet je dan nog een abonnement afnemen?

- Eenmalig aansluiten van de vezel in de vakantiewoning is 440 euro.

Dan zou ik een korte berekening maken wat op langere termijn voordeliger is. Voor 25 euro ben je nu wel klaar bij KPN, maar na twee jaar ben je dan ook 600 euro aan abonnementskosten kwijt. Dan heb je die glasaansluiting (met internet voor 200 eur per jaar?) ook terug.

Dan kan de glasvezel op langere termijn goedkoper zijn.

Die 50Mb heb ik thuis ook op glas. Klinkt gek maar het is snel genoeg. Teams, Netflix, alles gaat soepel zonder haperingen. Dus dat komt wel goed gok ik zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10:48
Mijn ervaring is dat in de zomer het mobiele internet erg druk/onstabiel kan zijn op (grote) vakantieparken.
Als je erg afhankelijk bent van teams dan, lijkt het me niet handig.

Maar als werkt wat je nu hebt, waarom niet zo laten?

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online
Hangt allemaal beetje af van de kosten en hoe je het nu hebt
Heb je een Mifi staan en werkt alles goed? Dan zou ik het lekker zo laten. Met de aanschaf van de kastjes gaat het toch wel even duren voordat je het eruit hebt.

Als het nu gedoe is, met hotspots ofzo, dan zou ik het wel overwegen.
50mbit is zat voor normaal internet. Daar kun je prima op tv kijken, netflixen, gamen, teamsen, youtube etc etc.

Uiteindelijk denk ik gewoon centenkwestie en of je tevreden bent.
Persoonlijk heb ik liever 50mbit glas dan bv 500mbit 5g (bv odido klik klaar) omdat ik latency/stabiliteit belangrijkere factor vind dan snelheid

CISSP! Drop your encryption keys!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
als het 200 euro per jaar is voor 50mbit is dat nog geen 17 euro per maand.. zou dan zeker kijken of het voldoende is, en mogelijk dat het in de toekomst wel opgerekt kan worden naar hogere snelheden?

404 Signature not found

Pagina: 1