Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik ben op zoek naar een gebalanceerd systeem waarmee ik moeiteloos op 1440p kan gamen. Omdat mijn oude PC met een AMD RX 480 niet echt meer meekan, wil ik een geheel nieuwe bouwen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Wat betreft een maximum bedrag lijkt mij 1500 euro een mooi streven, maar minder is altijd mooi. Zolang 1400p met de huidige games maar haalbaar is.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Een toetsenbord,wifi, muis en licentie voor Windows heb ik al. Het gaat dus alleen om de desktop zelf.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zie het lijstje hier onderaan. Het meeste is van de BBG overgenomen met wat kleine aanpassingen. Ik wilde wel een moederbord met plaats voor 4 ram sticks voor als ik in de toekomst ram nodig heb (was het enige wat ik moest upgraden namelijk in huidige PC).
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb geen merkvoorkeuren. Ik wil wel een zo stil mogelijke PC en hij staat onder de tafel dus er hoeft geen RGB in.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Zo stil mogelijk
Ga je overklokken?
Dat zit niet in de planning.
Wat verwacht je van ons?
Het belangrijkste is dat jullie eens naar mijn opzetje kijken en bijsturen waar het beter zou kunnen. Ook vroeg ik mij af of jullie nog tips hebben voor de case om het zo stil mogelijk te maken?
Ik zag de quiet Pure Base 501 op de voorpagina en misschien een betere case voor een stille pc?
Ik ben op zoek naar een gebalanceerd systeem waarmee ik moeiteloos op 1440p kan gamen. Omdat mijn oude PC met een AMD RX 480 niet echt meer meekan, wil ik een geheel nieuwe bouwen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Wat betreft een maximum bedrag lijkt mij 1500 euro een mooi streven, maar minder is altijd mooi. Zolang 1400p met de huidige games maar haalbaar is.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Een toetsenbord,wifi, muis en licentie voor Windows heb ik al. Het gaat dus alleen om de desktop zelf.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zie het lijstje hier onderaan. Het meeste is van de BBG overgenomen met wat kleine aanpassingen. Ik wilde wel een moederbord met plaats voor 4 ram sticks voor als ik in de toekomst ram nodig heb (was het enige wat ik moest upgraden namelijk in huidige PC).
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb geen merkvoorkeuren. Ik wil wel een zo stil mogelijke PC en hij staat onder de tafel dus er hoeft geen RGB in.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Zo stil mogelijk
Ga je overklokken?
Dat zit niet in de planning.
Wat verwacht je van ons?
Het belangrijkste is dat jullie eens naar mijn opzetje kijken en bijsturen waar het beter zou kunnen. Ook vroeg ik mij af of jullie nog tips hebben voor de case om het zo stil mogelijk te maken?
Ik zag de quiet Pure Base 501 op de voorpagina en misschien een betere case voor een stille pc?
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
---|---|---|---|---|
1 | Processors | AMD Ryzen 7 7700 Tray | € 223,90 | € 223,90 |
1 | Moederborden | ASUS TUF Gaming B650-PLUS WIFI | € 179,- | € 179,- |
1 | Videokaarten | ASRock AMD Radeon RX 7900 GRE Challenger 16GB OC | € 588,99 | € 588,99 |
1 | Behuizingen | Chieftec APEX AIR | € 76,96 | € 76,96 |
1 | Processorkoeling | Arctic Freezer 36 | € 35,20 | € 35,20 |
1 | Geheugen intern | G.Skill Flare X5 F5-6000J3636F16GX2-FX5 | € 96,91 | € 96,91 |
1 | Voedingen | Thermaltake Toughpower GF A3 Gold 650W - TT Premium Edition | € 91,46 | € 91,46 |
1 | SSD's | Lexar NM790 (zonder heatsink) 2TB | € 130,90 | € 130,90 |
Totaal | € 1.423,32 |