Raspberry Pi connect (extern benaderen)

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beusekom
  • Registratie: December 2024
  • Laatst online: 21-05 19:33
Ik heb een Raspberry Pi 4 met de standaard raspberry os. Deze kan ik vanuit mijn eigen netwerk al benaderen via vnc, maar ik wil er ook van buiten huis op in kunnen loggen.

De veiligheid van de raspberry vind ik niet het belangrijkst (ik gebruik 'm vooral hobbymatig en als leerproject), de veiligheid van mijn thuisnetwerk vind ik wel belangrijk.

Nu zag ik o.a. Remote.it voorbij komen, maar ook Raspberry Pi connect. Beide zeggen me niet veel, en qua netwerken merk ik helaas dat mijn kennis snel tekort schiet.

Wat raden jullie aan in deze situatie?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Accretion
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 07:36

Accretion

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Anydesk of Chrome Remote Desktop?

En anders een VPN op je router zetten en op die manier beveiligd verbinden met je thuisnetwerk.

• Beusekom
Accretion schreef op woensdag 11 december 2024 @ 21:36:
Anydesk of Chrome Remote Desktop?

En anders een VPN op je router zetten en op die manier beveiligd verbinden met je thuisnetwerk.
Bedankt, zal me daar even in verdiepen. Zijn dit betere oplossingen dan raspberry pi connect?

• BombaAriba
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 09-06 10:44

BombaAriba

Ondertitel

Je kan hiervoor zerotier one gebruiken (als alleen jij erbij wilt). Als je iedereen erbij wilt laten (internet facing service) kan je dat met een cloudflare tunnel doen. Beiden gratis tot een bepaalde mate van data. Staan ook wel wat gidsjes online als je googled.

We can believe what we choose. We are answerable for what we choose to believe. -John Henry Newman

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Accretion
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 07:36

Accretion

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Beusekom schreef op donderdag 12 december 2024 @ 15:48:
[...]

Bedankt, zal me daar even in verdiepen. Zijn dit betere oplossingen dan raspberry pi connect?
D'r is maar een manier om daar achter te komen.

1. Eindeloos zoeken/vragen op het internet.
2. Alsnog zelf uitproberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beusekom
Bedankt voor jullie reacties. Wegens tijdgebrek heb ik helaas nog niet heel goed naar alle opties kunnen kijken.

Maar heb in een loze 5 minuutjes wel vast Raspberry Pi connect geïnstalleerd. Het gebruiksgemak is in ieder geval wel vast een positieve ervaring. De installatie was zo gepiept (de RPI updaten, daarna de boel installeren), en de functie biedt ook de mogelijkheid voor MFA. Qua snelheid, niet veel minder dan tiger vnc wat ik binnen het lokale netwerk gebruik.
Pagina: 1