Lenovo Legion: accu- of pmsproblemen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GwnLars_
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 16-09 09:27

GwnLars_

In GoT we trust.

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik ben sinds april 2023 in het bezit van een Lenovo Legion, specifiek de Lenovo Legion 5 15ACH6H.
SInds een paar maanden geeft de Sunwoda batterij (denk ik?) problemen, hij schakelt zichzelf af en toe compleet dood en is dan alleen te reanimeren door m prik te geven, 60 sec het powerknopje ingedrukt te houden en wachten totdat het lampje "opladen" aangaat.
Helaas is het deze week verergerd, gisteren viel de laptop compleet uit tijdens college en een reanimatiepoging werkte gelukkig. Eenmaal thuis wilde de laptop niet aan op batterij, ook niet na opladen. Weer aan gekregen en vandaag (zonder laptop) uit college de laptop even laten drainen, tot op 60% de batterij ineens vertelde "zoek het maar uit" en weer dood ging.

Iemand enig idee of het daadwerkelijk de batterij zou kunnen zijn of ervaring met Sunwoda batterijen icm Lenovo? Ik heb nog 4 maanden garantie, al eens bij Coolblue langs geweest maar die konden uiteraard op het oog niks vinden. Opsturen en weer terug krijgen kost twee weken volgens hun.
Ik heb behoorlijk de pest erin gezien ik de laptop eigenlijk keihard nodig heb voor m'n studie, geen vervanging thuis staan en ik heb vlak na de kerstvakantie belangrijke tentamens voor m'n VVRV-examen.

B.v.d.! :) Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bDRd2pDLXXDhccDBR4gO0ygrA9Y=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/SSyyuWbjfOV1r18nlgqKt4p9.png?f=user_large

Ik wil tüteren, tüteren grote blij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GwnLars_

GwnLars_

In GoT we trust.

Topicstarter
Even ter info: de laptop zelf is niet dood, ik typ dit nu vrolijk vanaf het beruchte mormel :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shuriken
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 26-08 12:33

Shuriken

Life is all about priorities

Tja, neem aan gezien de leeftijd dat de laptop garantie heeft. Weet niet welk garantie plan je hebt. Wellicht is een optie om die te upgraden zodat je on-site garantie hebt. Dan komen ze bij je langs i.p.v. dat je hem moet opsturen.

Garantie kun je in Lenovo Vantage applicatie zien, en eventueel ook upgraden.

I rather have a bottle in front of me, then a frontal lobotomie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XelaRetak
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 21:55
Klinkt inderdaad als batterijproblemen. Merk batterij maakt verder niks uit, want is Lenovo's probleem.

Als je hem niet kan missen moet je inderdaad uitgebreidere garantie aankopen - daar kan de winkel of Lenovo natuurlijk weinig aan doen. Gelukkig bieden ze dat wel aan en kan je makkelijk upgraden :)

Let op de garantievoorwaarden, er zijn een hoop fabrikanten die maar 6 maanden fabrieksgarantie op de batterj geven. In dat geval moet je toch weer bij de winkel aankloppen vanwege niet conform product.

[ Voor 25% gewijzigd door XelaRetak op 19-12-2024 13:51 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Shuriken
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 26-08 12:33

Shuriken

Life is all about priorities

XelaRetak schreef op donderdag 19 december 2024 @ 13:50:
Klinkt inderdaad als batterijproblemen. Merk batterij maakt verder niks uit, want is Lenovo's probleem.

Als je hem niet kan missen moet je inderdaad uitgebreidere garantie aankopen - daar kan de winkel of Lenovo natuurlijk weinig aan doen. Gelukkig bieden ze dat wel aan en kan je makkelijk upgraden :)

Let op de garantievoorwaarden, er zijn een hoop fabrikanten die maar 6 maanden fabrieksgarantie op de batterj geven. In dat geval moet je toch weer bij de winkel aankloppen vanwege niet conform product.
https://support.lenovo.co...anty-and-other-agreements
hier staat 12 maanden op de batterij via Lenovo, dus in dat geval wordt het toch Coolblue.

I rather have a bottle in front of me, then a frontal lobotomie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XelaRetak
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 21:55
Shuriken schreef op donderdag 19 december 2024 @ 13:56:
[...]

https://support.lenovo.co...anty-and-other-agreements
hier staat 12 maanden op de batterij via Lenovo, dus in dat geval wordt het toch Coolblue.
Yep, je hebt gelijk. Daar zal Lenovo geen water bij de wijn doen dus dan moet TS echt op conformiteit bij Coolblue terecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GwnLars_

GwnLars_

In GoT we trust.

Topicstarter
Dank allen, ik vrees dat ik dan toch even door de zure appel heen moet bijten. Misschien dat ICT op college zo vrijgevig is om een oud exemplaar uit te lenen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkillZ4LollZ V2
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 19:37
GwnLars_ schreef op zondag 22 december 2024 @ 13:33:
Dank allen, ik vrees dat ik dan toch even door de zure appel heen moet bijten. Misschien dat ICT op college zo vrijgevig is om een oud exemplaar uit te lenen :P
Op mijn hoge school kon je inderdaad een laptop lenen bij de servicedesk, mocht uiteraard ook gewoon mee naar huis etc. Misschien een idee voor jou?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GwnLars_

GwnLars_

In GoT we trust.

Topicstarter
SkillZ4LollZ V2 schreef op zondag 22 december 2024 @ 19:51:
[...]

Op mijn hoge school kon je inderdaad een laptop lenen bij de servicedesk, mocht uiteraard ook gewoon mee naar huis etc. Misschien een idee voor jou?
Dank nog voor de reactie, helaas niet. Van de week al geprobeerd :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GwnLars_

GwnLars_

In GoT we trust.

Topicstarter
Laptop is inmiddels opgestuurd via Coolblue, ter plekke even een backup gedaan gezien het moederbord die ochtend half aan het doorfikken leek. Een leuk klusje voor Dynafix :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GwnLars_

GwnLars_

In GoT we trust.

Topicstarter
Voor allen die geholpen hebben: inmiddels is de laptop bij Dynafix geweest en (kosteloos) gerepareerd. Nu zo'n 4 maanden later is er uit het niets iets binnenin geklapt en is bij het opladen een merkbare geur van verbrande chip met rooksignalen te waarnemen. Uiteraard buiten garantie :(

Pagina: 1