Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bleepie
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 19-09 12:08
Hi Tweakers!

Deze week kwam naar buiten dat Google een Quantumcomputerchip heeft die blijkbaar 105 Qubits heeft èn ook minder fouten heeft. Nu heb ik sowieso al geen kaas gegeten van het hele quantum gebeuren, maar ik zie wel dat er nu discussies ontstaan over de encryptie van bijvoorbeeld Bitcoin.

En ik zie dan vele verschillende opvattingen voorbij komen van de ene kant die beweert dat Bitcoin binnen een paar jaar niets meer waard is omdat het gekraakt is en aan de andere kant die beweert dat het nog wel 30 jaar kan duren voordat de encryptie gekraakt is. En dan vraag ik me af, wat is nu waarheid?

En ik had ook begrepen dat bijvoorbeeld Bitcoin door middel van een Soft Fork de mogelijkheid heeft om de encryptie aan te passen die Quantum resistent is. En dan vraag ik me af, wie moet dat dan gaan doen? Wie trekt daar het voortouw? En wat is eigenlijk de progressie op dit moment met betrekking tot quantum resistentie encryptie? Banken zullen daar toch ook gebruik van moeten maken, of veiligheidsdiensten?

Misschien dat hier wat mensen meer van dit onderwerp afweten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WBNL20
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 22-07 17:42
Alle vragen zijn redelijk goed terug te vinden op het algemeen crypto forum en google... niet echt een nieuwe vraag

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MrMrq
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 11:53
Uit interesse ook Google opengezwaaid. En van daar ui bij Forbes uitgekomen.

Maktub