Advies financiering nieuwe auto

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jknevel
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 12:54
Goedemiddag alle,

Huidig rijd ik een 2016 Ford focus S Edition (fabriek verlaagd) met 19" velgen, fabriek rode remklauwen, styling kit en gechipt van 125 naar 145 PK PRACHTIGE auto... dat is ook echt niet het probleem.

Het probleem: we hebben een caravan, omdat ik weer een speciale uitvoering moest hebben zit er een speciale trekhaak onder (1k lange zoektocht Ford dealer wilt er niks mee) afneembaar maar die gaat onder de bumper langs. hierdoor is elke drempel een issue en raak ik al vrij snel zeker met caravan de grond/drempel.

het is een 1.0 en handgeschakeld.

Nu willen we wellicht binnenkort of volgend jaar een andere auto met wat meer eigen gewicht, vermogen en comfort en waar ook mijn vrouw in kan (mag) rijden ;) paniek momenten en "dan maar even slippende koppeling" zit ik niet op te wachten hehe.

Naja ok andere auto no problemo toch? niet helemaal want ik wil graag een mooie auto voor de deur... en dat is een duur grapje zeker als je een wat zwaarde auto voor de caravan wil hebben.

Wat had ik op het oog? Hyundai tucson (plug in) Hyundai ioniq 5 (elec) Kia sportage/niro (plug in)

Persoonlijk denk ik dat een plug in hybride de ideale kandidaat is (ik werk 5min van huis jaja fietsen komt nog)
meer vooral de algemene prestaties (elektrisch rijden dorp en omgeving) en laadpalen buitenland

uiteraard sta ik open voor andere suggesties.

Main issue? money... ik wil een nieuwere auto dus daar ga ik nat. (als je geen geld heb kun je het niet uitgeven) feit gaat het verder niet over.
Ik wil dus niet al het spaargeld uitgeven en het dus financieren op een andere manier:

* Private lease

* Private lease met inruil huidige auto

* Overwaarde huis opnemen (maandlasten onbekend maar vermoedelijk lager dan private lease al moet wegen belasting etc wel betaald worden)

Jaar vakantie overslaan en zeker jaar nog afwachten met huidige auto die alleen maar minder waard word.

Graag hoor ik jullie advies en ervaringen mocht iemand hetzelfde "dilemma" ervaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basekid
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14:02
Hoeveel geld zou je moeten lenen, de hele auto of hoogstens 5k? (want je spreekt over jaartje vakantie overslaan).

Indien het (veel) meer is, zou ik toch echt maar even blijven sparen...Private Lease van dit type auto's is echt een flinke smak geld elke maand en overwaarde opnemen lijkt me al helemaal heftig voor iets wat je dus zelf niet kan betalen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bombadil
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

bombadil

Iarwain Benadar

in de vakantie een auto met trekhaak huren en verder gewoon doorrijden?

"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jknevel
bombadil schreef op woensdag 11 december 2024 @ 12:53:
in de vakantie een auto met trekhaak huren en verder gewoon doorrijden?
Nee,dan zou ik 2/3 per jaar auto moeten huren en dat zie ik zelf dan ook niet zitten. we gaan niet 3x 3 weken maar ook vaak lang weekend her en der. auto moet eigen bezit zijn.

Basekid schreef op woensdag 11 december 2024 @ 12:50:

Hoeveel geld zou je moeten lenen, de hele auto of hoogstens 5k? (want je spreekt over jaartje vakantie overslaan).

Indien het (veel) meer is, zou ik toch echt maar even blijven sparen...Private Lease van dit type auto's is echt een flinke smak geld elke maand en overwaarde opnemen lijkt me al helemaal heftig voor iets wat je dus zelf niet kan betalen.
Klopt private lease is al gauw 600/700 voor propere auto.

Qua zelf inbrengen met inruil ga ik even grof zitten afhankelijk van de opties (want dan zou je meer richting tweedehands markt gaan) lenen denk ik 5 a 10k?

EDIT: Qua overwaarde dan hebben we het over bijvoorbeeld hele nieuwe auto 40k met looptijd 10j (lang) a 404.98/maand ex wegen belasting en onderhoud.... hmmm

[ Voor 7% gewijzigd door Jknevel op 11-12-2024 13:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smurf
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online

Smurf

Detri

Als Ford als merk je goed bevalt zou je ook naar de Kuga kunnen kijken. Voor een iets nieuwere versie daarvan (hybrid vanaf 2019) hoef je ook iets minder bij te leggen dan de modellen die jij noemt.

Of vind je die gewoon niet mooi? Kan ook natuurlijk.
Persoonlijk zou ik niet snel lenen voor een auto. Rij nu sinds 4 jaar lease van de zaak, maar als dat ooit nog ophoud heb ik wel een potje staan om in ieder geval weer iets terug te kunnen kopen.

)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jknevel
Smurf schreef op woensdag 11 december 2024 @ 13:07:
Als Ford als merk je goed bevalt zou je ook naar de Kuga kunnen kijken. Voor een iets nieuwere versie daarvan (hybrid vanaf 2019) hoef je ook iets minder bij te leggen dan de modellen die jij noemt.

Of vind je die gewoon niet mooi? Kan ook natuurlijk.
Persoonlijk zou ik niet snel lenen voor een auto. Rij nu sinds 4 jaar lease van de zaak, maar als dat ooit nog ophoud heb ik wel een potje staan om in ieder geval weer iets terug te kunnen kopen.
Ook zeker mooie auto die ik in de gaten houd, punt is de weg ernaar toe.
Inruilen en bijleggen of financieren, al lijkt het laatste gezien de wensen echt wel de te gekke optie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15:06
Ford verplicht inderdaad een afneembare trekhaak op ST en ST-line modellen. Neem je een reguliere uitvoering dan is een vaste trekhaak gewoon mogelijk, is dat wat? Aangezien de huidige auto wel gewoon bevalt. Je kunt praktisch dezelfde auto kopen, maar dan zonder de fancy bumpertjes en er dan een vaste haak onder zetten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Denman
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14:05
Hulpveren voor de korte termijn geen optie?

Geen idee of dit bij dit model kan en gezien je TS vind je het esthetisch misschien niet mooi als ie wat hoger ligt. Maar het is wel verreweg de goedkoopste optie ;)

Overigens kosten auto's altijd geld, maar overwaarde van een huis (object wat altijd meer waard wordt) inruilen voor een auto (zo'n beetje de slechtste investering ooit) lijkt me de minst interessante keuze :P

Join het GoT Pulse-Team!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jknevel
Haha nou ja het stukje “mooie auto” is belangrijk voor mij en met alle respect vind ik de “normale” versie niet zo :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XtMwk7T7bftJkF_LQVB-PFepaWM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3M9IwIVA7C8A8ZA2JFRpATub.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/h-M76Nv6Qx8_EAYGh8-6P_QhBHM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Uzc2s0vCVYsRFvgA622YIpuQ.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jknevel
Denman schreef op woensdag 11 december 2024 @ 13:17:
Hulpveren voor de korte termijn geen optie?

Geen idee of dit bij dit model kan en gezien je TS vind je het esthetisch misschien niet mooi als ie wat hoger ligt. Maar het is wel verreweg de goedkoopste optie ;)

Overigens kosten auto's altijd geld, maar overwaarde van een huis (object wat altijd meer waard wordt) inruilen voor een auto (zo'n beetje de slechtste investering ooit) lijkt me de minst interessante keuze :P
is een optie ja absoluut, maar tegelijk ook niet de auto "red het allemaal" franktijk ging goed (do voghezen) maar veel meer als dat moet hij niet krijgen.
Hij moet meer kunnen trekken en automaat durft mijn vrouw ook wel dan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vulcan750
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14:20
"Ik wil dus niet al het spaargeld uitgeven en het dus financieren op een andere manier"
Dat snap ik nu echt niet, je houdt jezelf voor de gek! Ik weet 100% zeker dat je voor geleend geld veel meer rente moet betalen dan de rente die je op je spaarrekening krijgt.

Volvo XC40 Recharge MY23 SM 19"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jknevel
Vulcan750 schreef op woensdag 11 december 2024 @ 14:02:
"Ik wil dus niet al het spaargeld uitgeven en het dus financieren op een andere manier"
Dat snap ik nu echt niet, je houdt jezelf voor de gek! Ik weet 100% zeker dat je voor geleend geld veel meer rente moet betalen dan de rente die je op je spaarrekening krijgt.
je zegt het goed niet "al" mijn spaargeld. :P
geld lenen kost geld 100% het is meer ga in private lease met inruil (beperkt mogelijk) private lease losstaan, tweedehands met eigen geld en inruil of bijvoorbeeld overwaarde woning gebruiken.

Ik zoek eigenlijk naar een goede oplossing voor een luxe probleem/wens.

Ik kan ook googlen en dan kom je op een persoonlijke lening met tenminste 6% als niet hoger dan zou overwaarde vele malen goedkoper zijn met huidige renteprijzen.
Pagina: 1