Vergrootscherm toetsenbord laptop

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans Rombout
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 08-04 12:28
Beste allemaal
Ik heb een ooogziekte waardoor ik steeds slechter kan zien.
Voor mijn telefoon heb ik een soort vergrootscherm gevonden ik heb gezocht naar een vergelijkbaar iets tw een vergrootscherm voor het toetsenbord van mijn laptop zodat ik de letters etc groter kan zien met typen.
Het enige wat ik heb kunnen vinden is een vergrootscherm voor het beeldscherm maar niet specifiek voor het toetsenbord.
Is er iemand die weet of dit sowieso bestaat en zo ja waar ik het kan vinden.
Alvast bedankt

Beste antwoord (via Hans Rombout op 12-12-2024 12:10)

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 09:40

br00ky

Moderator Harde Waren
Hans Rombout schreef op woensdag 11 december 2024 @ 13:28:
CH033 en en moderator
Dank scherm lezen gaat goed kan ik vergroten en er zijn grotere plakletters als voorlopige oplossing.
Ik had/heb de stille hoop dat er naast vergrootscherm voor beeldscherm maar ook voor telefoon ook zoiets zou zijn voor mijn toetsenbord of een soort alternatief met zelfde effect.
Maar dank in iedergeval
Vandaar ook de link naar Visio, zij zijn er speciaal voor mensen met een visuele beperking. Op hun site vind je allerlei tips e.d. Afhankelijk van je specifieke aandoening is het advies immers ook meer of minder specifiek.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Registratie: April 2010
  • Niet online

GerardVanAfoort

Slapen is een hobby

Op Windows kan je schermtoetsenbord gebruiken en dit venster gewoon vergroten.
Maar misschien even handig aan te geven voor welk besturingssysteem je dit zoekt.

De rest is vrije tijd. Breathe in breathe out

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky

br00ky

Moderator Harde Waren
Begrijp ik uit je bericht dat je niet blind kunt typen (no pun intended)? En dat je op zoek bent naar een vergrootglas ter grootte van het hele toetsenbord, als een soort overlay?

Ik kan mij zo voorstellen dat dat niet bestaat gezien de optische eigenschappen van het vergrootglas (of plastic whatever). Voor zo'n oppervlak op korte afstand heb je een aardige breking nodig. Dat is gok ik ondoenlijk voor zo'n oppervlak. Er bestaan natuurlijk kleinere loupes, maar die zal je moeten richten als je iets zoekt.

Je zou ook kunnen denken aan een los toetsenbord met extra grote letters en duidelijke contrast als de standaard kleur op je huidige toetsenbord problemen levert.

Mogelijk kan Visio je op weg helpen?

[ Voor 12% gewijzigd door br00ky op 11-12-2024 13:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans Rombout
CH033 en en moderator
Dank scherm lezen gaat goed kan ik vergroten en er zijn grotere plakletters als voorlopige oplossing.
Ik had/heb de stille hoop dat er naast vergrootscherm voor beeldscherm maar ook voor telefoon ook zoiets zou zijn voor mijn toetsenbord of een soort alternatief met zelfde effect.
Maar dank in iedergeval

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08-07 11:52

Barrycade

Through the...

Wellicht denk ik verkeerd, maar waarom werkt een leesbril niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -En4Cer-
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 09-07 16:44
Zou een seniorentoetsenbord kunnen werken? Zoiets:

https://www.distus.nl/toetsenborden/senioren.html

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• br00ky

br00ky

Moderator Harde Waren
Hans Rombout schreef op woensdag 11 december 2024 @ 13:28:
CH033 en en moderator
Maar dank in iedergeval
Vandaar ook de link naar Visio, zij zijn er speciaal voor mensen met een visuele beperking. Op hun site vind je allerlei tips e.d. Afhankelijk van je specifieke aandoening is het advies immers ook meer of minder specifiek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yaksa
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 23:38
Zou zoiets niet voor jou kunnen werken?

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 09-07 18:23

D4NG3R

kiwi

:)

Is een los toetsenbord met grote letters geen gemakkelijkere oplossing? En/of alternatief; Op typcursus om blind te leren typen. :)

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• Hans Rombout
Beste moderator en allemaal bedankt voor jullie reacties ik heb unmiddels contact gezocht met visio waar ik al eerder was geweest en die gaan kijken welke mogelijkheden er zijn zoals een loepbril met zo groot mogelijke vergrotings optie. Ook is inderdaad een soort vergrootglas een optie
Dank jullie allemaal
Pagina: 1