Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NidiaEliene
  • Registratie: December 2024
  • Laatst online: 11-12-2024
Hi, ik ben nieuw hier, ik heb een vraag en ik kan het antwoord niet vinden en hoop de vraag hier te kunnen stellen.

Ik ben over gestapt van mijn Samsung s20 ultra naar een Google Pixel pro xl.

Bij het overzetten kwam ik er achter dat er geen sd kaart in kan, behoorlijke tegenvaller, als ik dit wist zou ik voor een grotere interne opslag zijn gegaan.

Maar goed ik heb dus het 256 GB model, alleen nu geeft de telefoon aan dat ik mijn opslag bij Google One vol heb zitten, ik geloof 15 GB, en dat ik kan bij kopen.

Maar ik wil mijn fotos helemaal niet perse in een cloud, ik wil ze gewoon op de 256 GB van de telefoon en dan eens in de zoveel tijd over zetten op mijn externe harde schijf.

Kan dit? Kan ik uit zetten dat mijn telefoon het op die 15 GB van de Google One opslaat?

Ik weet helemaal niets van dit alles, ik wel enkel leuke fotos van de kinderen bewaren voor later.

Ik hoop dat iemand hier mij kan laten begrijpen wat ik kan doen.

Bedankt voor het lezen, groetjes Nidia

Beste antwoord (via rens-br op 11-12-2024 13:03)

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14:27

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@NidiaEliene welkom op Tweakers.

Je zal (denk ik) bij het installeren van je telefoon Google One hebben met foto sync aangezet hebben. Dat kan je eenvoudig uitzetten via:

Google One app -> Drie streepjes (linksboven) -> 'instellingen' -> 'instellingen voor back-ups beheren' -> 'Foto's en video's -> 'Back-up' uitzetten.

Of

'Instellingen' -> 'Google' -> 'Back-up beheren' -> 'Foto's en video's -> 'Back-up' uitzetten.

Eventueel kan je daarna via de Google One app ook je foto's in Google One verwijderen, zodat de melding ook weggaat.

[ Voor 11% gewijzigd door rens-br op 11-12-2024 11:32 ]

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14:27

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@NidiaEliene welkom op Tweakers.

Je zal (denk ik) bij het installeren van je telefoon Google One hebben met foto sync aangezet hebben. Dat kan je eenvoudig uitzetten via:

Google One app -> Drie streepjes (linksboven) -> 'instellingen' -> 'instellingen voor back-ups beheren' -> 'Foto's en video's -> 'Back-up' uitzetten.

Of

'Instellingen' -> 'Google' -> 'Back-up beheren' -> 'Foto's en video's -> 'Back-up' uitzetten.

Eventueel kan je daarna via de Google One app ook je foto's in Google One verwijderen, zodat de melding ook weggaat.

[ Voor 11% gewijzigd door rens-br op 11-12-2024 11:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NidiaEliene
  • Registratie: December 2024
  • Laatst online: 11-12-2024
Hi Rens, Bedankt voor de snelle reactie!
Ik heb het uitgezet , ben bang dat ik de fotos inderdaad moet verwijderen uit Google One, ik houd de melding bijvoorbeeld in mijn gmail.

Ik vind fotos verwijderen altijd erg spannend omdat ik bang ben ze kwijt te zijn. Dat ik ze per ongeluk overal verwijder, ik begin maar eens met onbelangrijke fotos.

Waarom moet alles toch zo ingewikkeld worden, bij het instaleren van mijn telefoon had ik soms geen idee wat ik aan het lezen was .

In iedergeval bedankt, ik ben weer iets verder !Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cdjXrPh1bverqtdL1ly-dd9rAAI=/x800/filters:strip_exif()/f/image/vj7wfDOXTUD7DXvXbTCxl6LK.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 2green
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 17-07 20:29
Zie dat deze thread al wat ouder is, maar dacht drop nog even deze tip:

Veel mensen mensen hebben tegenwoordig Amazon Prime. Als je dit toevallig ook hebt, is de Amazon photo app ingegrepen en kun je onbeperkt foto's opslaan in de cloud.