Visgraat laminaat

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pasiphae
  • Registratie: December 2024
  • Laatst online: 11-12-2024
I leg een laminaatvloer met visgraat op de bovenverdieping. Het is een type jaren 80 woning met een kleine overloop; kamer rechtsvoor; kamer linksvoor en kamer links. Nu ben ik linksvoor begonnen en aangezien ik de vloer wil laten doorlopen, heb ik deze richting deur/overloop gelegd. Nu wil ik dus de vloer laten doorlopen in de kamer links en daar duikt het probleem op:

Elk plankje heeft een zogenaamde stripzijde en een striploze zijde, die je in elkaar klikt. Ik begin dus in kamer 1 zoals het voorgedaan wordt in elke tutorial: de stripzijde van me af en elk volgende plankje er eenvoudig inklikken. Zo werk ik de kamer van links naar rechts, richting overloop. Echter, om nu door te gaan naar de belendende kamer links, gaat dit in tegengestelde richting, dus van rechts naar links en kijk ik steeds tegen de striploze zijde aan en vraag ik mezelf af hoe ik dit moet oplossen want het is zeer lastig, de stripzijde nu ónder de striploze zijde te "schuiven".
Excuses voor deze lange melding, maar ik hoop dat er iemand een handige oplossing heeft.
Alvast erg bedankt!

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toekie
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 25-09 15:52
Nergens zie ik vermeld waar je begint in de ruimte, welke muur en waar de deur zit.

Maar ja nu zul je in tegenstelde richting moeten werken inderdaad. Je werkt eerst de kamer uit en bij de volgende de kamer in. Afhankelijk van welke soort verbinding je laminaat heeft kan dit makkelijk maar ook lastig zijn lijkt me dat jij dan de wat lastigere verbindingen hebt. Wat je kunt doen is eerst een aan de zijkant als je kamer binnenkomt een strip leggen tot aan het einde van de muur. Dan weet je hoe je aan het einde uitkomt en dan kun je daar weer in de normale richting werken.
Heb even een tekeningetje gemaakt (ik denk dat het er zo uitziet bij jou?) maar ben me niet zeker van hoe je ruimtes eruit zien omdat je geen fotos hebt.
Maar zie afbeelding de <<<<< is dus een lijn van visgraat die je dan tot de eind wand legt vervolgens ga je daar naast leggen en zo creer je een rand waar je weer van links naar rechts kunt werken zodat alles goed aansluit.
Pijltjes geven werkrichting aan.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uhfnLXToJbuoKPgatUSA6m_x01Y=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/kMYJHFV40dJ0zVUQnEA3iOjM.png?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:57

paQ

Hoe warm? :+

Sorry

Het hangt een beetje af van de opbouw van de plank. Sommige planken kun je van voor naar achter leggen en opzij, andere kun je alleen van links naar rechts leggen. Even proberen dus op een stukje.
Daar kom je snel genoeg achter of je de “achterkant” van een veerpatroon kunt leggen.

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pasiphae
  • Registratie: December 2024
  • Laatst online: 11-12-2024
Ik heb een paar foto's van de situatie geüpload, maar zie ze zelf niet... zoals ik het nu zie zal ik toch een drempeltje moeten plaatsen en die kamer "los" moeten leggen. En dat was nou juist niet mijn bedoeling...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 20:40

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Pasiphae schreef op woensdag 11 december 2024 @ 14:51:
Ik heb een paar foto's van de situatie geüpload, maar zie ze zelf niet...
je album is nog leeg, dus dat is niet helemaal gelukt nog

https://tweakers.net/gallery/2225870/fotoalbum/

[ Voor 18% gewijzigd door Fraggert op 11-12-2024 14:56 ]

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison