Reolink 420 kan niet inloggen op mijn ftp server, 454 error.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunrise
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 05-09 11:37
Ik heb zowat alles al gelezen wbt dit probleem maar helaas geen oplossing.

Mijn reolink beveiligingscamera kan niet inloggen op mijn buffalo nas ftp server. Alle andere clients (android, windows en ios apparaten) kunnen dat wel met hetzelfde account, het account kan schrijven en lezen.
Directory is goed ingevuld disk/cam. Daar heb ik ook nog van alles mee geprobeerd zonder succes.

Helaas heeft de buffalo nas (ch-500l) weinig ftp settings, eigenlijk zo goed als geen, kan er niks aan tweaken. Het is ook een oud model. De beveiligingscamera kan wel connecten naar een andere ftp server die van een kennis is.

Vanmiddag ga ik nog proberen de reolink te updaten als er een update voor is. Iemand anders nog een idee? Er is dus geen nieuwere firmware helaas.

De camera hangt in het buitenland maar dat mag niet uitmaken denk ik, ik heb de ftp server connectie ook getest vanaf mobiel internet, dus ook buiten mijn eigen netwerk, dat werkt gewoon goed. De nas zit in dmz.

[ Voor 7% gewijzigd door Sunrise op 11-12-2024 09:10 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yariva
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 11:23

Yariva

Moderator Internet & Netwerken

Power to the people!

Begrijp ik goed dat jou camera (ergens in het buitenland) over het WAN een FTP verbinding opzet (poortje 21) naar een NAS die ergens in jou huis staat? Vermoedelijk met een port forward?

Het algehele netwerk stuk ontbreekt in je post waardoor het lastig is om het gehele beeld te krijgen.

Mensen zijn gelijk, maar sommige zijn gelijker dan andere | Humans need not apply

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunrise
De camera-software heeft een ftp wegschrijf optie, staat in het buitenland en ik kan hier gewoon live kijken.

De nas staat hier in Nederland, ik wil dat de camera het hier op de nas upload (events).

Zo had ik het ook vorig jaar draaien op een ftp server van familie, dat werkt dus ook gewoon.

Men zegt dat error 454 betekent dat de camera geen toegang heeft tot de directory op de server maar dat is echt niet zo. Het user account uitvoerig getest met andere clients, en ook met het nas-admin account in de camera geen verschil. De ftp server werkt na behoren.
Dus het is iets met compatibiliteit. Maar helaas kan ik niks veranderen aan de nas z'n ftp settings, het is heel beperkt, eigenlijk geen opties.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dieks77
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 10:40
Als ik even een snelle google doe ben je bepaald niet de enige met FTP issues icm Reolink, lijkt een héél buggy ftp implementatie te zijn.
Wat ik zo lees
  • IP adres format, moet écht alleen het IP zijn, geen hostname en/of ftp://x.x.x.x
  • Password wat niet word overschreven bij een aanpassing.
  • IP wordt niet gesaved, bij heen en weer flippen terug naar het vorige ineens weer wel.
  • Eerst de boel saven vóór je de testfunctie gebruikt.
  • Maar ook waar na een full reset en config van de cam het ineens wel werkt
  • Niet expliciet gevonden maar zo tussen de regels door lees ik wellicht een character issue, denk aan special tekens in het password.
Succes!

[ Voor 19% gewijzigd door Dieks77 op 11-12-2024 15:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunrise
Dieks77 schreef op woensdag 11 december 2024 @ 15:43:
Als ik even een snelle google doe ben je bepaald niet de enige met FTP issues icm Reolink, lijkt een héél buggy ftp implementatie te zijn.
Wat ik zo lees
  • IP adres format, moet écht alleen het IP zijn, geen hostname en/of ftp://x.x.x.x
  • Password wat niet word overschreven bij een aanpassing.
  • IP wordt niet gesaved, bij heen en weer flippen terug naar het vorige ineens weer wel.
  • Eerst de boel saven vóór je de testfunctie gebruikt.
  • Maar ook waar na een full reset en config van de cam het ineens wel werkt
  • Niet expliciet gevonden maar zo tussen de regels door lees ik wellicht een character issue, denk aan special tekens in het password.
Succes!
Ik heb dit alles ook gelezen in flarden, heb geen enkele tekens in het wachtwoord, alleen een kleine en hoofdletter. Nog niet geprobeerd met alleen kleine letters, zo eens doen. Saven na veranderingen, vanzelfsprekend. Ik zou ook het paswoord kunnen proberen van de vorige server. Wie weet.

Ik ben huiverig voor een reset, krijg ik dan nog wel contact met de camera vanuit Nederland?

Edit: Kleine letters en het vorige wachtwoord mogen niet baten. Enige wat ik nog kan proberen is een reset.

[ Voor 6% gewijzigd door Sunrise op 11-12-2024 16:23 ]

• Yariva

Yariva

Power to the people!

Zijn er andere manieren om de data weg te schrijven? sftp, SMB etc. etc.?

Mocht dit niet baten ben ik bang dat je een reset zal moeten uitvoeren of in het ergste geval de boosdoener (zo te horen de camera) vervangen met een exemplaar welke wel mee wil werken.

Mensen zijn gelijk, maar sommige zijn gelijker dan andere | Humans need not apply

• anpat
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 15-08 08:56
Denk niet dat het een user paswoord probleem is, dan zou ik een 451 verwachten, Eerder is een 454 kan geen map aanmaken, maar kun je vanuit de locatie een andere pc proberen een verbinding te laten maken, zo weet je inieder geval of bij jou vandaar de port forwarding OK is. Ook de manier waarop je de dir moet meegeven op cams is denk ik /dir/jouwdir (hoofdletter gevoelig)

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20-09 18:24

heuveltje

KoelkastFilosoof

anpat schreef op donderdag 12 december 2024 @ 14:04:
Denk niet dat het een user paswoord probleem is, dan zou ik een 451 verwachten, Eerder is een 454 kan geen map aanmaken, maar kun je vanuit de locatie een andere pc proberen een verbinding te laten maken, zo weet je inieder geval of bij jou vandaar de port forwarding OK is. Ook de manier waarop je de dir moet meegeven op cams is denk ik /dir/jouwdir (hoofdletter gevoelig)
zou een user/paswoord issue kunnen zijn als de reo onder een verkeer account (of anoniem) in logt, waardoor de permissies anders zijn dan je denkt.

Maar kun je op je nas niet in de audit zien welk account inlogt, en wat die (probeert) te doen waar hij geen toegang tot heeft ?

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

• yak0007
  • Registratie: Januari 2011
  • Nu online
Een vraagje, je maakt gebruik van gewoon ftp verkeer? Lees geen beveiliging en plain tekst wachtwoorden etc. voor camera beelden welke opgeslagen worden.
FTP direct op internet is tegenwoordig toch wel een no-go, zou dan iig kijken naar S(secure)ftp of al hebben meegenomen dat de ftp server gehackt gaat worden of al is en alle beelden ergens online gaan verschijnen!

• Sunrise
Yariva schreef op donderdag 12 december 2024 @ 13:51:
Zijn er andere manieren om de data weg te schrijven? sftp, SMB etc. etc.?

Mocht dit niet baten ben ik bang dat je een reset zal moeten uitvoeren of in het ergste geval de boosdoener (zo te horen de camera) vervangen met een exemplaar welke wel mee wil werken.
De nas heeft smb1, verouderd en niet echt veilig. Dat terzijde, de beveiligingscamera heeft die optie niet.
Ik kan nu niks vervangen want ik zit ver weg van de camera, enige wat ik nu kan doen is een modernere nas kopen of een ftp server huren. Maar dat vind ik allemaal geen optie nu, zo belangrijk is het niet. Wel jammer dat ik het niet kan gebruiken.

• Sunrise
heuveltje schreef op donderdag 12 december 2024 @ 14:22:
[...]

zou een user/paswoord issue kunnen zijn als de reo onder een verkeer account (of anoniem) in logt, waardoor de permissies anders zijn dan je denkt.

Maar kun je op je nas niet in de audit zien welk account inlogt, en wat die (probeert) te doen waar hij geen toegang tot heeft ?
Volgens mij genereert deze nas geen logs, maar ik zal even checken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sunrise
yak0007 schreef op donderdag 12 december 2024 @ 14:49:
Een vraagje, je maakt gebruik van gewoon ftp verkeer? Lees geen beveiliging en plain tekst wachtwoorden etc. voor camera beelden welke opgeslagen worden.
FTP direct op internet is tegenwoordig toch wel een no-go, zou dan iig kijken naar S(secure)ftp of al hebben meegenomen dat de ftp server gehackt gaat worden of al is en alle beelden ergens online gaan verschijnen!
Goed punt, ik zal het uitzetten, kan het toch niet nuttig inzetten nu.

• FredvZ
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08:42
Je hebt niet toevallig een oud pc-tje staan dat je (tijdelijk) kan inrichten als tfp-server om het eea te testen?

Welke poorten heb je geforward op je modem/router van je provider?
Maak je nog een gebruik van een eigen router?

[ Voor 34% gewijzigd door FredvZ op 12-12-2024 21:45 ]

Spel en typfouten voorbehouden

• Sunrise
FredvZ schreef op donderdag 12 december 2024 @ 21:43:
Je hebt niet toevallig een oud pc-tje staan dat je (tijdelijk) kan inrichten als tfp-server om het eea te testen?

Welke poorten heb je geforward op je modem/router van je provider?
Maak je nog een gebruik van een eigen router?
Nee, wel een laptop over, maar daar heb ik niet zoveel zin in, om die daarvoor in te zetten.

Alleen kpn glas modem (weet type nu effe niet) ip van nas in dmz gezet. En is ook gewoon bereikbaar via mobiel internet. Het werkt prima maar niet met de reolink. Ook de poorten gescanned via website, 21 gewoon open.

Edit: Ik ga toch maar een ftp server draaien op een laptop. Om het probleem te vinden kan ik allerlei settings veranderen van de server totdat ik hetzelfde probleem ervaar. Ik zal mijn ervaring delen de komende dagen.

[ Voor 14% gewijzigd door Sunrise op 13-12-2024 13:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yariva

Yariva

Power to the people!

Zoals eerder gemeld: net zoals smbv1 unsecure is, is ftp niet veel beter. Al je data gaat plain-text over het internet. Let daar alsjeblieft wel op voordat iemand een port-scan doet en ze met jou camera beelden mee kunnen kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunrise
Yariva schreef op vrijdag 13 december 2024 @ 14:06:
Zoals eerder gemeld: net zoals smbv1 unsecure is, is ftp niet veel beter. Al je data gaat plain-text over het internet. Let daar alsjeblieft wel op voordat iemand een port-scan doet en ze met jou camera beelden mee kunnen kijken.
Bedankt voor de waarschuwing. Er is niks privé aan in mijn geval. Kunnen kwaadwillende de beelden onderscheppen of kunnen ze met een eenvoudige ingreep de hele ftp server bekijken en nog erger warez erop zetten?
Met een redelijk password zoals G%i5vh@pkL enzovoorts is het dus niet veilig?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yariva

Yariva

Power to the people!

Met standaard FTP gaat de authenticatie middels plain-text. Ook de dataoverdracht heeft geen encryptie. Dus ja, wanneer er iemand met de lijn mee kijkt zal hij:
  • De authenticatie parameters zoals een wachtwoord langs zien komen.
  • De bestanden kunnen bekijken.
  • Zelf content op een FTP server kunnen plaatsen (tenzij deze is afgeschermd met bijv. een ACL)
Zeker over het internet zou ik het niet aanraden om alleen gebruik te maken van FTP. Maak gebruik van een encryptie laag om FTP heen. Oftewel sFTP (Secure FTP) oftewel een VPN tunnel gebruiken. Bijvoorbeeld een router die voor de camera zit welke een VPN tunnel bouwt naar de locatie waar de NAS staat. Daarmee voorkom je in ieder geval dat je plain-text communiceert over het internet :)

[ Voor 3% gewijzigd door Yariva op 14-12-2024 09:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunrise
Yariva schreef op zaterdag 14 december 2024 @ 09:32:
Met standaard FTP gaat de authenticatie middels plain-text. Ook de dataoverdracht heeft geen encryptie. Dus ja, wanneer er iemand met de lijn mee kijkt zal hij:
  • De authenticatie parameters zoals een wachtwoord langs zien komen.
  • De bestanden kunnen bekijken.
  • Zelf content op een FTP server kunnen plaatsen (tenzij deze is afgeschermd met bijv. een ACL)
Zeker over het internet zou ik het niet aanraden om alleen gebruik te maken van FTP. Maak gebruik van een encryptie laag om FTP heen. Oftewel sFTP (Secure FTP) oftewel een VPN tunnel gebruiken. Bijvoorbeeld een router die voor de camera zit welke een VPN tunnel bouwt naar de locatie waar de NAS staat. Daarmee voorkom je in ieder geval dat je plain-text communiceert over het internet :)
Bedankt voor alle hulp. Ik beschouw deze nas nu echt als onveilig. Ik was er niet van op de hoogte qua ftp. Vpn tunnel is geen optie nu, reolink 420 beschikt ook niet over sftp zo ver ik weet. Reolink cloud wellicht nog een optie, maar ik geef niet graag geld uit aan abonnementen. ;)

Oh, cloud wordt niet ondersteund voor mijn blijkbaar oude cam.
Pagina: 1