Dit jaar heb ik erg veel toffe titels gespeeld op verschillende apparaten, want ik heb in 2024 ook een
Playstation 5 gekocht als een tweede console speciaal voor de exclusives. In 2024 heb ik
Horizon Zero Dawn,
Horizon The Forbidden West,
God Of War,
The Last Of Us allemaal uitgespeeld en moet ik nog verder met Grand Turismo en The Last Of Us Part 2.
Om niet te vergeten was ik ook nog actief op de
Nintendo Switch: met het spelen van Pokémon spellen, dit jaar heb ik Pokémon Scarlet And Violet, Pokémon Shining Pearl uitgespeeld. Ik ben helaas niet erg ver gekomen met Digimon World: Next Order, want moet ergens nog de magie vinden om verder te komen. Als gezelschapsspel hebben wij met vrienden heel veel Mario Party en Mario Kart gespeeld en als afsluiter van dit jaar heb ik afgelopen weekend nog de Rollercoaster Tycoon Classic gekocht op de Nintendo Switch.
Op de
Xbox Series X heb ik dit jaar de spellen Star Wars: Outlaws, Palword, DragonBall Sparking! Zero, S.T.A.L.K.E.R. 2, Robocop, Lightyear Frontier, StarWars: Outlaws, SandLand, F1 24, CoD: Black Ops 6 (split-screen Multiplayer) gespeeld maar ook veel Minecraft in split-screen gespeeld met mijn vrouw en sinds gisteren weer alle achievements gehaald.
Maar natuurlijk was ik ook nog bezig met spellen uit 2023 en ouder, die ik nog niet helemaal had uitgespeeld of opnieuw wou beleven:
- Avatar Frontiers Of Pandora volledig 100% gespeeld, want in 2023 had ik daar te weinig tijd voor
. - Ik heb mijn zwager veel geholpen met het spel Dead Island 2, waarin we zombies gingen pesten omdat ze geen gevaar meer vormde voor ons. Samen hebben wij beide uitbreidingen ook uitgespeeld.
- De nieuwste uitbreiding Phantom Liberty van Cyberpunk 2077 rond Febuari heb gespeeld, wat een prachtige uitbreiding was met een sterk verhaal.
- Dit jaar ging ik ook gewoon weer door met het spelen van Dragon Ball Xenoverse 2, die ik al sinds dag 1 speel. Het spel blijft maar updates krijgen en krijgen, niet normaal maar wel dik verdiend!
- Samen met mijn beste maatje in co-op heb ik Far Cry: New Dawn uitgespeeld om hem vervolgens te gaan helpen in Far Cry 6, maar dit is er helaas nooit van gekomen want de vriendschap heeft jammer genoeg een kleine draai gekregen en hij heeft zijn Xbox inmiddels verkocht omdat hij stond te verstoffen.
- Omdat het kon, heb ik Grand Theft Auto: San Andreas voor de 6e keer 100% gespeeld met heel veel plezier.
- Mafia 1 & 2 heb ik dit jaar ook nog gespeeld maar heb wederom het tweede deel weer niet afgemaakt, waarom? Geen idee, denk afgeleid door andere spellen
. - Voor mij een van de belangrijkste om te benoemen is toch wel dat na jaren proberen wij eindelijk Red Dead Redemption 2 100% hebben gespeeld, wat een tijd en moeite is daarin in gegaan zeg maar het was het 100% waard!
. - Crysis 1, 2 en 3 gekocht in de aanbieding en even opnieuw gespeeld omdat het alweer een paar jaar geleden was, het was alweer een tijdje geleden namelijk.
Mijn top 5 van 2024:- Dragon Ball Sparking! Zero
- S.T.A.L.K.E.R. 2
- Palworld
- Senua's Saga: Hellblade II
- Indiana Jones and the Great Circle (Moet ik nog gaan spelen)
Conclusie: Ik heb heel veel verschillende spellen gespeeld en uitgespeeld

. En dan weet ik ergens gewoon dat ik er nog een aantal vergeet te benoemen
Waar kijk ik naar uit in 2026?- Grand Theft Auto 6
- Avowed
- Assassin's Creed: Shadows
- Mafia: The Old Country
- Ghost of Yotei