Game of the Year 2024

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timothy3000
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 00:21
Ik was benieuwd:

Wat is jullie top vijf van 2024?
Wat was jullie grootste verrassing?
Op welke console, handheld of computer heb je uiteindelijk het meest gegamed?

Misschien kunnen we zo elkaar nog wat inspireren! En laten we het een positieve topic houden, dus alleen positieve verrassingen :) !

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raem
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 01:30
Mijn grootste verrassing was Promenade. Een aanrader voor iedereen die van 2D platformers houdt.
Meest gespeeld op de PS5 en mijn GOTY is Astro Bot.

Verder eigenlijk niet zoveel games gespeeld die dit jaar zijn uitgekomen. Mijn doel dit jaar was om mijn PS4 backlog weg te werken en dat is gelukt. Voor 2025 staat mijn Switch backlog op de planning. :P

[ Voor 23% gewijzigd door Raem op 10-12-2024 22:38 ]

https://psnprofiles.com/RaemNL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• J27
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20:37

J27

Drova forsaken kin, 2D rpg. Veel games klik ik al snel de standaard quest en story dialogen door, maar bij deze game werd ik echt de wereld in getrokken...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mog
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22:51

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Ik heb dit jaar bijzonder weinig gegamed. Het was wat magertjes en ik had zelf minder tijd. Mijn top 4:
  1. Satisfactory
  2. Senua's Saga: Hellblade II
  3. Final Fantasy XVI (PC)
  4. Balatro
  5. Flight Simulator 2024

[ Voor 7% gewijzigd door Mog op 12-12-2024 11:28 ]

Aan het spelen: Clair Obscur: Expedition 33

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timothy3000
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 00:21
Ik ga zelf voor:

1. Like a Dragon: Infinite Wealth
2. Metaphor: Refantazio
3. Unicorn Overlord
4. Astrobot

Veilguard nog niet uit, maar die maakt een goede kans om nog in de top 5 te belanden. Al moet ik ook Indiana Jones nog spelen en ligt Romancing Saga ook nog te wachten.

Grootste verrassing was Unicorn Overlord. Stomme titel, demo greep me niet helemaal, maar de full game was fenomenaal.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bRuud83
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 17:52
1. Final Fantasy 7: Rebirth
2. Astrobot
3. Helldivers 2
4. Alan Wake 2: Lake House DLC

Verder geen nieuwe games gekocht dit jaar en voornamelijk games uit de backlog opgepakt. Dit jaar Cyberpunk 2077 en gelijk Liberty City DLC achteraan gedaan. Wat een fantastische ervaring was dat. _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:19
Call of Duty Warzone II --> DMZ

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mobygo76
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 18:35
1 Indiana Jones and the Great Circle
2 Dragon Age - Valguard
3 Helldivers 2

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23-05 07:28
Ik heb het meeste gegamed op de PS5. Grootste verrassing van dit jaar was denk ik Dave the Diver. Echt veel lol mee gehad met zo'n simpel concept. Daarnaast vond ik de DLC Valhalla van God of War ook echt heel vet en is Indiana Jones eindelijk eens een echt toffe Xbox exclusive (ja ook op pc).

Mijn top 5:
1) Elden Ring Shadow of the erdtree
2) Dave the Diver
3) Astrobot
4) God of war Valhalla DLC
5) Indiana Jones (die heeft de pech dat ik er pas net een paar uurtjes in heb zitten, maar echt een toffe game)

Ik ben ook wel benieuwd naar de grootste tegenvallers van leden hier. Voor mij was dat Hellblade II: Senua's Saga. Waarom? Dat was geen game, maar een techdemo. Deel 1 was gameplaywise een stuk beter.

[ Voor 7% gewijzigd door Hulleman op 12-12-2024 11:24 ]

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Polariteit
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:12

Polariteit

Fietsende fotografeur

Moet het perse een game zijn die is uitgekomen in 2024? Want indien ja, dan heb ik geen 'game of the year 2024'. Ik koop uit principe geen games die net zijn uitgekomen :P

Indien het om games gaat die je in 2024 hebt gespeeld, dan is het voor mij het volgende lijstje:

*Control - Xbox - Ik was hier heel erg van gecharmeerd, en ook redelijk verrast. Toffe gameplay, en toffe story. Op 1 of andere manier deed het me aan verhalen van Stephen King denken. In deze game vielen alle kwartjes precies goed zeg maar :)
*Northgard - PC/Steamdeck - heerlijk relaxte RTS/basebuilder-game, met lekker gevarieerde mogelijkehden om een potje te spelen.
*Pinball FX - Xbox - Gewoon tof om lekker met elkaar ff een potje te flipperen, met lekker veel keuze aan kasten. Spel staat sommige avonden gewoon de hele avond aan :)
*Forza motorsport - Xbox - In het begin van het jaar erg veel gespeeld, toen ik nog een gamepass-abbo had. Lekker casual af en toe een paar rondjes racen, relaxed voor tussendoor.
*Age of empires 2 - pc - All time favorite, altijd leuk om af en toe een potje te spelen :)

[ Voor 4% gewijzigd door Polariteit op 12-12-2024 13:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Van der Berg
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 23-05 07:22
Ten eerste wat ene leuke topic en ten tweede dit is mijn top 4 spellen van het moment:

1. Call of Duty: Modern Warfare III (Multiplayer)
2. Flight Simulator 2020 Premium Deluxe
3. Battlefield 2042 (Multiplayer)
4. Tom Clancy's Rainbow Six Siege (Multiplayer)

Ik speel steeds verschillende spellen en heb veel meer. Ik speel voornamelijk op mijn computer (Desktop)

Spoedig mijn volgende aankoop: Microsoft Flight Simulator 2024 Premium- Deluxe uitvoering. Voor Call of Duty Black Ops 6 wacht op het juiste moment met een aanbieding. vanavond nieuwe spel gedaan: Age of Empires III Definitive Edition

[ Voor 29% gewijzigd door Van der Berg op 16-12-2024 03:29 ]

X570 Aorus Pro - Ryzen 7 5800X- Noctua NH-U14S - FSP Hydro Ti PRO 1000W - 32GB DDR4 3600MHz C16 - GeForce RTX 4090 - 990 Pro 4TB - MSI MAG 321UP QD-OLED 4K/165Hz - 65" OLED LG B4 - Watch Ultra LTE - S24 Ultra 1TB - Tab S10+ 512/12GB - Buds 3 Pro - 22TB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lynox
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 22:32
Mijn volgorde is niet helemaal set-in-stone doordat het allemaal fantastische ervaringen waren, maar als ik nu zou moeten kiezen:
  1. Final Fantasy VII: Rebirth
  2. Metaphor Re:Fantazio
  3. Astro Bot
  4. Emio - The Smiling Man: Famicon Detective Club
  5. Balatro
  6. Dave the Diver
Daarnaast nog heel veel uit de backlog gespeeld, met als hoogtepunten dat ik het fantastische Bloodborne, Elden Ring en Dark Souls Remastered de platinum trophies heb gehaald. Dat werd misschien een beetje een obsessie, maar wel een heel bevredigende!

Mijn PSN trophies (opent PSNProfiles profiel)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 23:44

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Dit jaar heb ik erg veel toffe titels gespeeld op verschillende apparaten, want ik heb in 2024 ook een Playstation 5 gekocht als een tweede console speciaal voor de exclusives. In 2024 heb ik Horizon Zero Dawn, Horizon The Forbidden West, God Of War, The Last Of Us allemaal uitgespeeld en moet ik nog verder met Grand Turismo en The Last Of Us Part 2.

Om niet te vergeten was ik ook nog actief op de Nintendo Switch: met het spelen van Pokémon spellen, dit jaar heb ik Pokémon Scarlet And Violet, Pokémon Shining Pearl uitgespeeld. Ik ben helaas niet erg ver gekomen met Digimon World: Next Order, want moet ergens nog de magie vinden om verder te komen. Als gezelschapsspel hebben wij met vrienden heel veel Mario Party en Mario Kart gespeeld en als afsluiter van dit jaar heb ik afgelopen weekend nog de Rollercoaster Tycoon Classic gekocht op de Nintendo Switch.

Op de Xbox Series X heb ik dit jaar de spellen Star Wars: Outlaws, Palword, DragonBall Sparking! Zero, S.T.A.L.K.E.R. 2, Robocop, Lightyear Frontier, StarWars: Outlaws, SandLand, F1 24, CoD: Black Ops 6 (split-screen Multiplayer) gespeeld maar ook veel Minecraft in split-screen gespeeld met mijn vrouw en sinds gisteren weer alle achievements gehaald.

Maar natuurlijk was ik ook nog bezig met spellen uit 2023 en ouder, die ik nog niet helemaal had uitgespeeld of opnieuw wou beleven:
  • Avatar Frontiers Of Pandora volledig 100% gespeeld, want in 2023 had ik daar te weinig tijd voor :P.
  • Ik heb mijn zwager veel geholpen met het spel Dead Island 2, waarin we zombies gingen pesten omdat ze geen gevaar meer vormde voor ons. Samen hebben wij beide uitbreidingen ook uitgespeeld.
  • De nieuwste uitbreiding Phantom Liberty van Cyberpunk 2077 rond Febuari heb gespeeld, wat een prachtige uitbreiding was met een sterk verhaal.
  • Dit jaar ging ik ook gewoon weer door met het spelen van Dragon Ball Xenoverse 2, die ik al sinds dag 1 speel. Het spel blijft maar updates krijgen en krijgen, niet normaal maar wel dik verdiend!
  • Samen met mijn beste maatje in co-op heb ik Far Cry: New Dawn uitgespeeld om hem vervolgens te gaan helpen in Far Cry 6, maar dit is er helaas nooit van gekomen want de vriendschap heeft jammer genoeg een kleine draai gekregen en hij heeft zijn Xbox inmiddels verkocht omdat hij stond te verstoffen.
  • Omdat het kon, heb ik Grand Theft Auto: San Andreas voor de 6e keer 100% gespeeld met heel veel plezier.
  • Mafia 1 & 2 heb ik dit jaar ook nog gespeeld maar heb wederom het tweede deel weer niet afgemaakt, waarom? Geen idee, denk afgeleid door andere spellen :P.
  • Voor mij een van de belangrijkste om te benoemen is toch wel dat na jaren proberen wij eindelijk Red Dead Redemption 2 100% hebben gespeeld, wat een tijd en moeite is daarin in gegaan zeg maar het was het 100% waard! :P.
  • Crysis 1, 2 en 3 gekocht in de aanbieding en even opnieuw gespeeld omdat het alweer een paar jaar geleden was, het was alweer een tijdje geleden namelijk.
Mijn top 5 van 2024:
  1. Dragon Ball Sparking! Zero
  2. S.T.A.L.K.E.R. 2
  3. Palworld
  4. Senua's Saga: Hellblade II
  5. Indiana Jones and the Great Circle (Moet ik nog gaan spelen)
Conclusie: Ik heb heel veel verschillende spellen gespeeld en uitgespeeld :P. En dan weet ik ergens gewoon dat ik er nog een aantal vergeet te benoemen :D

Waar kijk ik naar uit in 2026?
  • Grand Theft Auto 6
  • Avowed
  • Assassin's Creed: Shadows
  • Mafia: The Old Country
  • Ghost of Yotei

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Linksquest
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 00:23

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Ik heb verschillende games gespeeld van dit jaar, sommige waren tof en sommige weer niet. Ik had een lijst gemaakt met alle games die ik dit jaar had uitgespeeld, Indiana Jones ben ik momenteel nog mee bezig, maar hier mijn lijstje.

1. The Legend of Zelda: Echoes of Wisdom (Switch)
2. Senua Saga Hellblade 2 (XSX)
3. Tetris Forever (XSX)
4. Tekken 8 (XSX)
5. Nintendo World Championschip NES Edition (Switch)
6. Like A Dragon 8 (PS5)
7. Silent Hill 2 (PS5)
8. Iron Meat (Steam)
9. Silent Hill The Short Message (PS5)
10. Atari 50 DLC 1 (Xbox Series X)
11. Atari 50 DLC 2 (Xbox Series X)
12. Still Wakes the Deep (XSX)
13. Harry Potter Quitich (PS5)
14. Alone in the Dark
15 Age of Empires Mobile (Mobile)

Every Game has A Story, Only One is A Legend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raem
Hulleman schreef op donderdag 12 december 2024 @ 11:22:
Ik ben ook wel benieuwd naar de grootste tegenvallers van leden hier. Voor mij was dat Hellblade II: Senua's Saga. Waarom? Dat was geen game, maar een techdemo. Deel 1 was gameplaywise een stuk beter.
Dat was voor mij The Plucky Squire. Ik keek al vanaf de eerste aankondiging uit naar deze game en de unieke gameplay. Maar uiteindelijk viel dat toch tegen en klikte het gewoonweg niet echt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Raem
G_Dragon schreef op maandag 16 december 2024 @ 09:10:
Mijn top 5 van 2024:
  1. Dragon Ball Sparking! Zero
  2. S.T.A.L.K.E.R. 2
  3. Palworld
  4. Senua's Saga: Hellblade II
  5. Indiana Jones and the Great Circle (Moet ik nog gaan spelen)
Hoe kun je nou een game in je top 5 zetten die je nog helemaal niet gespeeld hebt? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 23:44

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Raem schreef op maandag 16 december 2024 @ 09:53:
[...]

Hoe kun je nou een game in je top 5 zetten die je nog helemaal niet gespeeld hebt? :P
Omdat ik 100% zeker weet dat hij geweldig is, ik hoor zo ontzettend veel positieve verhalen om mij heen en ben ook grote Indiana Jones fan dus dat zit wel goed. Ik denk dat hij zelfs wel in de top 3 zou komen te staan nadat ik hem heb gespeeld :D

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kevlar01
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

kevlar01

trigger happy 'next' klikker

Mijn top 3:
  1. Indiana Jones and the Great Circle
  2. Call of Duty Black Ops 6
  3. Forza Motorsport
Dit jaar ook een aantal backlog games weggewerkt (AC Valhalla bijv, gaat veel uur in zitten).

Waar kijk ik naar uit:
  • Grand Theft Auto 6
  • Assassin's Creed: Shadows
  • Mafia: The Old Country
  • hopelijk een nieuwe Forza Horizon

[ Voor 5% gewijzigd door kevlar01 op 16-12-2024 10:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• crimby
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21:49
Mijn jaar stond niet echt in het teken van gamen, al doe ik het graag. Maar dit jaar kom ik nog niet verder dan een top 1; Call of Duty BO6.

Wel nog wat op mijn lijstje staan voor 2024/2025:

1. Dragons Dogma II
2. AC Shadows
3. Mafia Old Country
4. Borderlands 4
5. Prince of Persia (voor een klein prijsje)
6. Ghost of Yoteï
7. GTA 6

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bolko
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 16:48
Dit jaar niet zo heel veel nieuwe games aangeraakt. Wel enorm verrast door Balatro en hoe dit game in elkaar zit. Heerlijk wegspelen en genoeg uitdaging, zeker door de verschillende speelstijlen per deck. By far voor mij game of the year.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 23-05 14:40
1.) Astro Bot
2.) SIlent Hill 2 Remake
3.) Baldur's Gate 3
4.) Path of Exile 2
5.) WoW: War Within

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ByteMe_
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
Laatste tijd niet veel gegamed, maar als ik terugkijk op het jaar inclusief oudere games:

1. Days Gone
2. Senua Saga Hellblade 2
3. Indiana Jones and the great Circle
4. Tekken 8
5. Silent Hill 2 remake

Waar ik naar uitkijk:

- Gta 6 (als ie ooit uitkomt, lijkt wel de nieuwe DNF te worden)
- Doom Dark Ages! Dit soort spellen is gewoon heerlijk. Met die thrash/industrial/djent metal muziek op de achtergrond los gaan.

Mijn laatste reviews: Xiaomi Mi 9T | Mpow H12

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• crimby
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21:49
Ik zie Tekken veel terugkomen in de lijstjes. Is die game heel anders dan vorige edities?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• James Pond
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 16:09
Shin Megami Tensei V : Vengeance
Metafor Refantazio
Indiana Jones Great Circle
Shadow of the Erdtree
Balatro

Geen van allen nog uit kunnen spelen, al zit ik bij SMT Vengeance wel op de allerlaatste baas :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WinterBase
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 22:16
Het meeste plezier heb ik dit jaar gehad aan Call of Duty: Black Ops 6. Verder heb ik de originele Alan Wake eindelijk eens doorgespeeld en was aangenaam verrast. Inmiddels staat deel 2 geïnstalleerd op de PlayStation.

Volgend jaar hopelijk GTA 6 maar als ze die nog een jaar uitstellen om te optimaliseren vind ik dat ook prima. Verder geen 2025 releases waar ik naar uitkijk, ik hoop voornamelijk plezier te houden in het spelen van games. Gaming is altijd mijn grootste hobby geweest maar naarmate ik ouder word kost het me meer moeite om er plezier uit te halen, gelukkig lukte dat dit jaar weer wat beter maar er is ruimte voor verbetering.

PSN/XBL: WinterBaseNL | Switch: SW-7681-1103-9430 | Steam: 39983632

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn0070
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 12-05 14:24
Top 5 favoriete games dit jaar:

1. Stalker 2
2. Battlefield 2042
3. Astro Bot
4. Indiana Jones
5. Forza Motorsport

Meeste uren gestopt in Battlefield en Forza op de Series X. Sinds Black Friday ook in het bezit van een PS5 en Astro Bot doorgespeeld.

Stalker 2 heeft me heel erg gegrepen. Ik heb vroeger veel DayZ gespeeld en Stalker voelt als een warm bad.

Ik kijk erg uit naar de nieuwe Mafia in 2025.
Pagina: 1