Beste,
Op dit moment ben ik mij aan het oriënteren over de installatie van het thuisnetwerk voor onze nieuwbouwwoning. Daarnaast heb ik de wens om de woning stap voor stap te automatiseren met slimme toepassingen zoals schakelaars, gordijnen, audio en meer.
Voorlopig heb ik de volgende oplossingen in gedachten:
Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen met de bovenstaande setup en hoor graag jullie tips of aanbevelingen.
Alvast bedankt!
Op dit moment ben ik mij aan het oriënteren over de installatie van het thuisnetwerk voor onze nieuwbouwwoning. Daarnaast heb ik de wens om de woning stap voor stap te automatiseren met slimme toepassingen zoals schakelaars, gordijnen, audio en meer.
Voorlopig heb ik de volgende oplossingen in gedachten:
- Netwerk: Ik overweeg het gebruik van Ubiquiti-apparatuur.
- Beveiligingscamera’s: Ik denk aan een PoE-camera’s die ik wil plaatsen aan de achterzijde van de woning, zowel op de achtergevel als bij de berging.
- Videodeurbel: Aan de voorzijde wil ik een videodeurbel installeren, waarbij ik ook aan Ubiquiti-apparatuur denk.
- Alarmsysteem: Voor beveiliging overweeg ik een alarmsysteem van Ajax Systems.
- Smart Home-platform: Op termijn wil ik het gehele systeem integreren in een Smart Home-platform, zoals Home Assistant.
- Ubiquiti UniFi Dream Machine Pro
- Ubiquiti UniFi 7 Pro 3x (1 per etage)
- Unifi Switch 8-60W managed PoE gigabit (in de schuur)
- Ubiquiti UniFi 7 Outdoor 1x (berging)
- Alle loze leidingen op tekeningen zullen worden voorzien van een UTP-kabel (Cat6U/UTP Massief utp PVC CPR ECA EN50575) die uitkomt in de meterkast.
- Situatietekening (met onder andere de tuin)
- Koperstekening (inclusief meer- en minderwerk, zoals loze leidingen)
- Verkooptekening (inclusief diverse maatvoeringen)
![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ![]() |
Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen met de bovenstaande setup en hoor graag jullie tips of aanbevelingen.
Alvast bedankt!