NAD C700 V2 storing rechter kanaal

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• testmeneer
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 23-04 21:09
Hi!

Sinds vorige week heb ik een NAD C700 V2 in de woonkamer staan, aangesloten op Mission 702e speakers. Wat me vrijwel gelijk op viel was een zachte, hoge frequentie die hoorbaar is wanneer er niets afgespeeld wordt in het rechter kanaal. Van alles uitgeprobeerd om te achterhalen of het extern of intern veroorzaakt wordt, maar zelf bij HiFiKlubben in Apeldoorn getest met mijn versterker, maar ook hun demo-model + een nieuwe uit de doos; allemaal zelfde probleem.

Nu ben ik benieuwd naar eigenaren van deze versterker, of ze dit probleem ook hebben.

Voor alle duidelijkheid:
- Kabels (2,5mm) zijn omgewisseld tussen rechter en linker speaker
- L/R Speakers omgewisseld
- Thuis ook nog getest op de LS50's (Snap waarom de vraag kan komen waarom de missions eraan zitten, en niet de LS50's, maar das een ander verhaal ;))
- +/- van stopcontact omgedraaid (stekker 180graden gedraaid)
- Hard/software reset gedaan, maar bij fabrieksinstellingen geen verschil
- zelfs een zuivere, nieuwe groep gebruikt met high-end voedingskabel

Allemaal geen verschil. Iemand hier met dezelfde versterker die even wilt testen of zijn tweeter op het rechterkanaal ook een hoge frequentie doorlaat?

HiFi gaat het ook verder uitzoeken, maar ook intern had niemand hier tot nog toe van gehoord. Ze stonden zelf ook perplex, vooral dat al hun modellen in de winkel het ook hadden.

Vreemd verhaal dat ik de eerste ben die hiermee komt, voor zover ik op internet kan vinden.
Benieuwd naar jullie bevindingen.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gwaihir
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
testmeneer schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 17:03:
HiFi gaat het ook verder uitzoeken, maar ook intern had niemand hier tot nog toe van gehoord. Ze stonden zelf ook perplex, vooral dat al hun modellen in de winkel het ook hadden.

Vreemd verhaal dat ik de eerste ben die hiermee komt, voor zover ik op internet kan vinden.
Mag ik heel optimistisch roepen dat 't dan wellicht uit de laatste software update komt en met de volgende weer zal verdwijnen (dankzij jouw mobilisering van een flinke audio keten)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• testmeneer
Dat verwacht ik wel ;) ik werd zojuist gebeld door een ander HifiKlubben filiaal die óók deze fout hebben ontdekt. Vanuit 2 filialen wordt dit nu serieus opgepakt, dus daar moet NAD wel wat mee gok ik ;) Ik ga graag mee in je optimisme haha

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gwaihir
  • Niet online
Ondertussen is mijne 'verkeerd gesorteerd' bij DHL (als één van drie pakketten). Dat vind ik, gezien de zichtbare verzendwijze van Klubben, best spannend: krijg ik na die dag vertraging 'n streaming versterker, of 'n baksteen?

[Mijn vrouw moest ooit dergelijke sorteerfouten debuggen, way back toen het nog Van Gend & Loos was. Dat bleek meestal NIET aan de hard- en software in de loods te liggen, maar aan wat de zichtbare waarde voor effect had op een uitzendkracht.]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• testmeneer
Dat is klote zeg.. ik snap wel dat je dat spannend vind. Hopelijk heb je morgen binnen - bedenk je vooral dat het óók goed kan gaan (note to self). Ik heb net twee Dali speakers gekocht bij een webshop. Toch even een verzekering afgesloten voor dit soort dingen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gwaihir
  • Niet online
Hoe het goed over komt is aan de verzender. Kennelijk werkt dit voor hen - zo'n assortiment zit natuurlijk ook echt solide verpakt door de fabrikanten. Ik laat dat links of rechtsom tussen winkel en DHL.

Wellicht helpt simpelweg mijn vrouw's oude herinnering me niet. (Al blijft 't een mooi verhaal. Een van haar eerste klussen in de IT en heerlijk hands on.)

Heb trouwens Apeldoorn even gebeld voor de details. Weet nu wat beter wat ik eventueel kan verwachten. Zij gaven aan dat 't wel zo zacht is dat het niet snel opvalt en dat er ook al heel wat verkocht zijn de afgelopen maanden. En dat NAD het inmiddels weet (en dus aan hun puzzel begonnen is).

Vergeten te vragen: het valt neem ik aan ook weg wanneer 't ding in standby gaat? (In plaats van 'aan maar idle'.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• testmeneer
Klopt ja, standby = geen geluid. Heb je hem ook in Apeldoorn besteld? Volgens mij zitten ze er wel bovenop inmiddels, dus zal vast goedkomen. Ik wil geen mensen ervan weerhouden de NAD te kopen vanwege dit probleem (zou denk ik nog eerder de reeds bekende eArc problemen zijn). Het feit dat er al zoveel van verkocht zijn en nog niemand hier officieel melding van gemaakt heeft, zegt ook wel dat het niet dusdanig storend hoeft te zijn. Ik ben behoorlijk gevoelig voor geluid (lees: ik hoor snel oneffenheden, gebrom en frequenties - ik heb geen absoluut gehoor). Daardoor hoor ik de toon wel als het stil is in huis en de versterker aan staat (of een nummer afgelopen is, of de tv op mute staat, etc). Iets wat mening mens misschien niet op zo'n afstand hoort.

Bottom line: het geluid uit de versterker is echt wel netjes - er zitten volgens mij nog wat flaws in die hopelijk softwarematig te verhelpen zijn. We'll see.

Nou, op hoop van zegen; morgen de versterker in huis en als een malle de boel aansluiten ;)

• greentea
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 10-06 12:32
En nog een NAD met problemen, ik ben benieuwd wat hieruit gaat komen. Volgens mij produceren ze op dit moment geen enkel apparaat wat 100% werkt en blijft werken.

• greentea
Gwaihir schreef op woensdag 11 december 2024 @ 19:34:

Heb trouwens Apeldoorn even gebeld voor de details. Weet nu wat beter wat ik eventueel kan verwachten. Zij gaven aan dat 't wel zo zacht is dat het niet snel opvalt en dat er ook al heel wat verkocht zijn de afgelopen maanden. En dat NAD het inmiddels weet (en dus aan hun puzzel begonnen is).
Bij NAD hebben ze de issues van modellen die 3 jaar geleden zijn uitgebracht nog niet opgelost. Je geeft een enorme bak geld uit en krijgt er rommel voor terug. Kunt vervolgens zelf je vrije tijd besteden aan trouble shooting, FW updates en ritjes naar de winkel. Mensen koop geen NAD.

• testmeneer
greentea schreef op donderdag 12 december 2024 @ 09:21:
En nog een NAD met problemen, ik ben benieuwd wat hieruit gaat komen. Volgens mij produceren ze op dit moment geen enkel apparaat wat 100% werkt en blijft werken.
Alsin; zelfde probleem, of ander probleem met de NAD. Gaat om de C700 V2 neem ik aan?

• greentea
testmeneer schreef op donderdag 12 december 2024 @ 14:15:
[...]

Alsin; zelfde probleem, of ander probleem met de NAD. Gaat om de C700 V2 neem ik aan?
Nee gaat om de C399 i.c.m. Blu-OS module. Vanaf eerste gebruik problemen mee gehad. Eerst gehoopt dat het via software / FW updates verholpen zou worden. Dat bleek niet het geval. insteek module omgewisseld door de dealer, ook geen soelaas. Hoop getouwtrek met de support verder. Probleem wordt ontkent door NAD, vervolgens het internet afgezocht naar vergelijkbare incidenten. Genoeg te vinden waaronder vergelijkbaar en identiek aan mijn casus. Rapport opgesteld met linkjes naar alle vermeldingen en verstuurd, echter geven zij niet thuis.

Helaas te weinig research gedaan voorafgaand de aankoop. Blindelings vertrouwd op het erfgoed van een fabrikant die al een tijdje mee gaat.

Het enige positieve aan het apparaat, zijn de delen die ze elders hebben ingekocht. De HypeX eindtrappen en Dirac.

Opsomming van de problemen:

- Blu-OS streaming + sub actief + Dirac actief = willekeurig ontiegelijke vervorming in de hoge tonen. Dit is ook het probleem wat NAD / Blu-OS ontkent.
- Subwoofer bonkt bij iedere wissel van bron en bij overgang van nummers.
- Willekeurig een klik geluid hoorbaar door de speakers bij gebruik arc.
- Willekeurig volume dat spontaan veranderd.
- Hernoemde bronnen die ineens rare karakters hebben of de naam kwijt zijn. Gebeurd vooral bij langere periode zonder stroom.
- Bouwkwaliteit laat ook te wensen over.

[ Voor 21% gewijzigd door greentea op 12-12-2024 16:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

Alle proemn in n drek

Ik twijfelde nog over een NAD C700 V2 of NAD M10 V3 maar na een hoop research sla ik NAD ook maar even over, de kwaliteit is niet zoals vroeger helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gwaihir
  • Niet online
Hmm.. misschien wel mee eens, maar ik weet op basis daarvan niet te kiezen. Dat geldt nl. voor zo'n beetje alle merken, lijkt het. (M.u.v. wellicht héél high end.)

Hebben we aan de andere kant ook allemaal meer haast? Het nieuwste van het nieuwste moet erin.. daardoor véél meer half af dan ooit?

(Of hebben wij de 'vroeger was alles beter' leeftijd bereikt?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• testmeneer
greentea schreef op donderdag 12 december 2024 @ 16:27:
[...]

Nee gaat om de C399 i.c.m. Blu-OS module. Vanaf eerste gebruik problemen mee gehad. Eerst gehoopt dat het via software / FW updates verholpen zou worden. Dat bleek niet het geval. insteek module omgewisseld door de dealer, ook geen soelaas. Hoop getouwtrek met de support verder. Probleem wordt ontkent door NAD, vervolgens het internet afgezocht naar vergelijkbare incidenten. Genoeg te vinden waaronder vergelijkbaar en identiek aan mijn casus. Rapport opgesteld met linkjes naar alle vermeldingen en verstuurd, echter geven zij niet thuis.

Helaas te weinig research gedaan voorafgaand de aankoop. Blindelings vertrouwd op het erfgoed van een fabrikant die al een tijdje mee gaat.

Het enige positieve aan het apparaat, zijn de delen die ze elders hebben ingekocht. De HypeX eindtrappen en Dirac.

Opsomming van de problemen:

- Blu-OS streaming + sub actief + Dirac actief = willekeurig ontiegelijke vervorming in de hoge tonen. Dit is ook het probleem wat NAD / Blu-OS ontkent.
- Subwoofer bonkt bij iedere wissel van bron en bij overgang van nummers.
- Willekeurig een klik geluid hoorbaar door de speakers bij gebruik arc.
- Willekeurig volume dat spontaan veranderd.
- Hernoemde bronnen die ineens rare karakters hebben of de naam kwijt zijn. Gebeurd vooral bij langere periode zonder stroom.
- Bouwkwaliteit laat ook te wensen over.
Oef, dit klink niet best zeg.. met name het gedeelte waarbij NAD ontkent of zelfs geen gehoor geeft. Ik ben benieuwd hoe de komende anderhalve maand mijn ervaringen gaan zijn, en of er uberhaubt response gaat komen over bestaande klachten. Anders wordt het een retourtje.

Overigens weer problemen ervaren met connectiviteit. ARC die niet reageert op versterker (tv aan - wel volume kunnen aanpassen maar geen geluid hoorbaar. Pas na aan/uit zetten), en apparaat niet zichtbaar in Wifinetwerk (lan aangesloten), maar wel als airplay. Bij aan/uitzetten loopt hij vast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• testmeneer
Gwaihir schreef op woensdag 11 december 2024 @ 19:34:
Hoe het goed over komt is aan de verzender. Kennelijk werkt dit voor hen - zo'n assortiment zit natuurlijk ook echt solide verpakt door de fabrikanten. Ik laat dat links of rechtsom tussen winkel en DHL.

Wellicht helpt simpelweg mijn vrouw's oude herinnering me niet. (Al blijft 't een mooi verhaal. Een van haar eerste klussen in de IT en heerlijk hands on.)

Vergeten te vragen: het valt neem ik aan ook weg wanneer 't ding in standby gaat? (In plaats van 'aan maar idle'.)
inmiddels ontvangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gwaihir
  • Niet online
Ontvangen en op aan het vloeken. Ik had me niet gerealiseerd hoe afhankelijk het is van de BluOS app en dat die best wel bagger is!

Je verbindt met de hotspot van het apparaat, mag de naam van de speler invoeren.. en dan gaat hij hangen op firmware updates zoeken. Hoezo firmware updates zoeken? Je zit in een netwerk-wereld die uit twee apparaten zonder externe connectie bestaat! |:(. Tijdje in die app naar een niet bestaande uitweg gezocht en toen maar via de browser naar 't apparaat gegaan en verder ingesteld, WiFi uiteraard en later o.a. de netwerkshare met muziek. Maar die mag je dan nog niet gebruiken; BluOS vindt zichzelf nog niet 'set up'. Dan maar via Spotify Connect de eerste muziek eruit getoverd.

Want, de BluOS app vertikt hardnekkig die speler te zien; geven (op Android) geen mogelijkheid zelf het IP adres in te vullen en ook niet echt uitleg over hoe 'm vindbaar te maken (op een ander subnet). Uiteindelijk vanochtend uitgevonden dat je in BluOS Windows wel zelf het IP (in een bestandje) kunt invoeren en die 'setup' gedaan. (Wat alleen een knop 'setup' was.. verder hoefde er niets.) Nu kan ik afspelen vanaf de netwerk share. Maar Spotify Connect is er op datzelfde moment mee opgehouden. Ziet de speler niet meer :|(.

Onderwijl inderdaad opmerkelijk veel altijd aanwezig achtergrondgeluid en inderdaad rechts duidelijk meer dan links. Véél meer ruis dan ik van mijn oude installatie ken en zelfs een aanhoudende hoge pieptoon. Niet alleen wanneer 'in stilte' aan trouwens, maar net zo goed hoorbaar door zachte muziek heen :(.

Deze ervaring van in gebruik nemen is knap bagger! Een gevecht, geen heuglijke gebeurtenis. Helaas daardoor nu ook geen tijd meer om de N330 te installeren en te kijken hoe dat verloopt.

Onderwijl houd ik me aanbevolen voor actuele links over hoe BluOS (en Spotify Connect) te laten werken, met name spelers vinden, over subnetten heen. Dat zal vooral met bepaalde broadcasts te maken hebben, vermoed ik, want er zit nu nog niet eens een firewall tussen. (En ik heb al een mDNS repeater aangezet.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gwaihir
  • Niet online
Ik heb voortgang! Mijn speler heette Zitkamer (C700 V2). Het systeem blijkt niet tegen die haakjes te kunnen! Bizar; alsof ik een naam in Tengwar heb gekozen of zo! En, als dat dan zo is, absurd dat ik het wel zonder enige waarschuwing in mag voeren :(. De BluOS app is nu volledig tot leven gekomen en Spotify Connect ook weer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• marty000
  • Registratie: December 2024
  • Laatst online: 23-12-2024
Hallo,

Ik heb ook sinds een week een nad c700 v2. Met Dali Oberon 7 boxen. Ik heb Tidal voor m'n streaming. Geen problemen. Geen geluid bij muziek op pauze. Alles gewoon top. Enigste minpunt vind ik dat de ab beetje beperkt is. Sommige instellingen moet je op het apparaat zelf doen. Zoals kiezen wat je op het display wil hebben. Bluos werkt goed. Ik kom van heos.
Oja bij tidal connect laden de metadata soms traag. De album artwork bedoel ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gwaihir
  • Niet online
@marty000 Waar heb je 'm gekocht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marty000
Smits Arnhem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gwaihir
  • Niet online
Wellicht heeft Klubben dan een 'foute partij'..

En, hoewel het dan wel richting hardware en dus omruilen wijst, alvast super fijn om te horen dat 't ook zonder kan, bij exact deze versterker :).

[ Voor 61% gewijzigd door Gwaihir op 15-12-2024 16:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pman63
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 23:46
Ik denk dat ze beide nauwelijks zelf voorraad hebben, die van mij (T758) werd rechtstreeks vanaf de importeur geleverd. Wel blij dat Smits de mijne voor veel minder aanbood dan Klubben dat scheelde een boel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gwaihir
  • Niet online
Klubben werkt daarbij vanuit / via Denemarken (hun hoofdkantoor). Dat lijkt me toch al snel een wat andere set serienummers op te leveren dan vanuit de NL importeur.

Heb trouwens de stekker voor de vorm ook nog even omgedraaid net: noppes.

En dat verkeerd gesorteerde pakketje, dat had gelukkig niets met diefstal van doen, maar was toch balen: klosje speakerkabels flink vernachelt. Tussen de sorteermachine gezeten?

Gister was het geluid wat ik eruit kreeg ook nog 'ns matig. Vandaag, vanaf CD, stond het als 'n huis gelukkig (afgezien van het hoorbare bijgeluid op laag / geen volume). Wellicht met de eerste uren van de speakers van doen én ik zag dat Spotify op de laagste i.p.v. de hoogste kwaliteitsstand stond..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• testmeneer
marty000 schreef op zondag 15 december 2024 @ 15:19:
Hallo,

Ik heb ook sinds een week een nad c700 v2. Met Dali Oberon 7 boxen. Ik heb Tidal voor m'n streaming. Geen problemen. Geen geluid bij muziek op pauze. Alles gewoon top. Enigste minpunt vind ik dat de ab beetje beperkt is. Sommige instellingen moet je op het apparaat zelf doen. Zoals kiezen wat je op het display wil hebben. Bluos werkt goed. Ik kom van heos.
Oja bij tidal connect laden de metadata soms traag. De album artwork bedoel ik
Goed om te horen. Mooi setje speakers op de versterker! Ik heb zojuist de Dali Opticon 6 aangesloten. Heerlijk geluid, alleen toch een beetje grote speakers voor in onze woonkamer. Je moet ergens op inleveren ;)

Maar er is dus een slechte batch, verneem ik dan toch.. Zou je me je serienummer in een DM kunnen sturen? dan kan ik deze voorleggen bij Hifi - zodat zij verder kunnen (laten) uitzoeken of het inderdaad gaat om een serie / batch ?

En toch nog even dubbelcheck; heb je je tweeter goed gecheckt op het rechter kanaal? :) just to be sure.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• testmeneer
Gwaihir schreef op zondag 15 december 2024 @ 20:06:
... ik zag dat Spotify op de laagste i.p.v. de hoogste kwaliteitsstand stond..
Klein detail :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• marty000
Nee echt geen geluid uit de tweeters als er geen muziek speelt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marty000
]

[ Voor 99% gewijzigd door marty000 op 16-12-2024 15:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gwaihir
  • Niet online
Vandaag ook de N330 aan kunnen sluiten. Die maakt geen specifieke toon in rust, maar geeft ook best wel 'n behoorlijke 'white noise' vanuit beide tweeters.

En daarmee heb ik een twee zone systeem met - naar ik dacht - speakers die niet al te ver uiteen liggen. Maar wat een verschil! Al bedenk ik me nu dat ik speakers met een handvol uurtjes erop vergelijk met speakers in hun eerste speeluur.. Pff.. ingewikkelde materie.

• Gwaihir
  • Niet online
Gisterochtend hier maar (weer) 'ns bij Klubben langs gegaan om 'ns even in vergelijkbare opstelling, met ingespeelde speakers wat te kunnen vergelijken. De C700 V2 vergeleken met de N330 en de M10 V3: alle drie hebben een zeer vergelijkbare 'witte ruis' in ruststand. Een Marantz geprobeerd ter vergelijk: (nagenoeg) niet waarneembaar..

Het lijkt dus in 't hele merk te zitten. Wat dat betreft nu echt verbaasd dat @marty000 helemaal niets hoort. En jij noemde dat trouwens ook (nog) niet, @testmeneer. Hoor jij ook ruis (beide kanalen)? Springt dat ene toontje daar bij jou ver boven uit?

In het rechterkanaal van hun C700 V2 ook dat herkenbare toontje. Dat springt er voor mij niet (extra) uit; mij heeft het geheel van achtergrondruis aan het twijfelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greentea
Geen idee hoe "ingespeelde" speakers hierbij van toepassing zijn. Wat wel verschil maakt is hoe efficiënt de speaker is. Hoe hoger het rendement van de speaker, hoe eerder dit soort dingen hoorbaar zijn.

Wil je echt weten of je apparaat in orde is, moet je testapparatuur gebruiken. Geen speakers en oren maar een oscilloscoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marty000
Nog eens kritisch geluisterd naar de nad. M'n Oberon 7s zijn 88.5 db. Goed geluid en geen bijgeluiden of ruis. Of misschien ligt het aan mijn oren. 😁
Nu ook aan het luisteren met een bluetooth headphone. Via aptx hd codec. Ook prima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roderiktweaker
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 03:50
Alle versterkers geven een beetje ruis uit de tweeters. Hoe hoger het rendement hoe beter het waarneembaar is. Andere hoge tonen als "ruis" horen volgens mij niet voor te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gwaihir
  • Niet online
greentea schreef op vrijdag 20 december 2024 @ 11:34:
Geen idee hoe "ingespeelde" speakers hierbij van toepassing zijn.
Niet, denk ik. Simpelweg een van de onverwachte dingen waar ik tegenaan liep. Waarbij voor mij dus de ruis er meer uitspringt dan het specifieke piepje.
Roderiktweaker schreef op vrijdag 20 december 2024 @ 21:04:
Hoe hoger het rendement hoe beter het waarneembaar is.
Oh? Kun je daar wat meer over uitleggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• testmeneer
Roderiktweaker schreef op vrijdag 20 december 2024 @ 21:04:
Alle versterkers geven een beetje ruis uit de tweeters. Hoe hoger het rendement hoe beter het waarneembaar is. Andere hoge tonen als "ruis" horen volgens mij niet voor te komen.
Voor alle duidelijkheid aan iedereen die een nuance (terecht of onterecht) in het verhaal brengt; het is inmiddels erkend door meerdere audiowinkels en wordt op 'grotere' schaal teruggekoppeld aan NAD. Het is een flaw (hoorbaar) die niet thuis hoort in een versterker als deze - en dat blijkt. Nu hopen dat NAD een software update gaat uitbrengen. Vooral daar heb ik mijn twijfels over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• testmeneer
marty000 schreef op vrijdag 20 december 2024 @ 12:11:
Nog eens kritisch geluisterd naar de nad. M'n Oberon 7s zijn 88.5 db. Goed geluid en geen bijgeluiden of ruis. Of misschien ligt het aan mijn oren. 😁
Nu ook aan het luisteren met een bluetooth headphone. Via aptx hd codec. Ook prima
Overigens heel fijn dat het duidelijk met een bepaalde batch te maken heeft en niet in alle versterkers zit. Dank voor je inbreng!
Pagina: 1