Crypto mining - rendabel? (ervaring?)

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BenTiC
  • Registratie: December 2024
  • Laatst online: 19-12-2024
Tweede keer goeie keer ;-), bedankt voor de uitleg mod! :)

Nu de crypto's zo sterk gestegen zijn, ben ik opnieuw aan het kijken of mining rendabel is. Zo zijn er ASIC miners zoals de antminer die claimen dat je daar 50-60€ winst mee kunt maken per dag.

Nu zijn die cijfers wel zeer hoog en aantrekkelijk, maar uiteraard komt de vraag bij me op, als je zoveel kan verdienen? Dan ga je die asic miners toch gewoon zelf kopen en aan het werk zetten ipv ze te verkopen? Bovendien tonen alle calculators op internet een veel lagere rendabiliteit aan (of zelfs een verlies), daarnaast zijn degene die grote winst claimen toevallig ook de verdelers van die miners...

Dus ik vind het een verdacht mooi verhaaltje 8) . Nu ben ik op zoek naar iemand die eventueel wel een (recente) ASIC miner heeft en zijn ervaring (rendabiliteit) hieromtrent wil delen.

Alvast bedankt om dit even te bekijken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 09:07
offtopic:
Toevallig komt er vanmiddag rond 19u een masterclass over. Hier wordt ingegaan op welke manier crypto coins nog rendabel gemaakt kunnen worden.

Aanmelden kan via pm, en ik verloot natuurlijk een gratis ticket onder de likes & shares.

Probleem is dat de kans op een bitcoin minen harder is gedaald dan de waarde gestegen is. Mocht je nu een stroom overschot hebben EN de pc als verwarming willen gaan gebruiken, dan kunnen bitcoins rendabel zijn.

Weet echter wel, mocht de coin in waarde dalen ben je het geld kwijt.... Dus investeer niet teveel in apparatuur en in de energierekening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gelukszoekr
  • Registratie: December 2002
  • Nu online
Misschien heb je hier wat aan:

Bitcoin - A weapon of mass disruption

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Jinx
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
BenTiC schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 16:12:
als je zoveel kan verdienen? Dan ga je die asic miners toch gewoon zelf kopen en aan het werk zetten ipv ze te verkopen?
Nou precies dat :)

Dit spelletje wordt echt al meerr dan 10 jaar gespeeld.

Knappe koppen ontwikkelen een super geoptimaliseerd asic die beter werkt dan het vorige model. Hogere opbrengsten, hogere hashrate, minder energie verbruik, etc..

Jij pre-ordered dat ding en tegen de tijd dat het binnenkomt is de algehele difficulty van het minen gestegen waardoor jouw miner niet meer rendabel is.

Je moet goed beseffen dat het minen met de nieuwste (asic) hardware altijd op het randje zit van net wel net niet rendabel. En dan geheel afhankelijk van de energieprijs, die in Nederland sowieso veel te hoog is om te minen.

Wat ik door de jaren heen heb geleerd: Minen is een leuke hobby, maar puur economisch gezien kun je veel beter het geld dat je in een miner steekt direct bitcoin voor kopen en dat zo lang mogelijk vast houden. Dat levert echt veel meer op en kost je minder tijd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yaksa
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 23:15
Mr. Jinx schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 17:37:
[...]Wat ik door de jaren heen heb geleerd: Minen is een leuke hobby, maar puur economisch gezien kun je veel beter het geld dat je in een miner steekt direct bitcoin voor kopen en dat zo lang mogelijk vast houden. Dat levert echt veel meer op en kost je minder tijd.
Of goud kopen, is iets minder volatiel en de prijs stijgt al meer dan 20 jaar....

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former