Zoek-mij en Icloud uit na reset?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greatgonzo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-07 21:30

greatgonzo

schit-te-rend!

Topicstarter
Ik wissel via Recommerce mijn Iphone in, en dit is één van de voorwaarden:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-OH88fK-hvnFdKK3lqUVqq50Gu0=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/li41PdNcRuu5UQhUUXDiVQCY.jpg?f=user_large

Ik was van plan de telefoon terug te zetten naar fabrieksinstellingen. Is dan automatisch de Zoek-mij app en Icloud uitgeschakeld?

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Lelletje
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 04-07 11:39
Nee. Je moet dit echt specifiek uitzetten. Volgens mij krijg je de vraag om dit te doen als je het wilt terug zetten naar fabrieksinstellingen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

greatgonzo schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 15:54:
Ik wissel via Recommerce mijn Iphone in, en dit is één van de voorwaarden:

[Afbeelding]

Ik was van plan de telefoon terug te zetten naar fabrieksinstellingen. Is dan automatisch de Zoek-mij app en Icloud uitgeschakeld?
In het screenshot dat je deelt staat letterlijk "Klik hier om de officiële instructies te zien" en "Klik hier voor de instructies", heb je een van hen ook geprobeerd?

[ Voor 3% gewijzigd door CH4OS op 10-12-2024 16:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• My-life
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 04-07 11:42
Lelletje schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 15:55:
Nee. Je moet dit echt specifiek uitzetten. Volgens mij krijg je de vraag om dit te doen als je het wilt terug zetten naar fabrieksinstellingen.
Dat is volgens mij onjuist.
Wis alle inhoud en instellingen die persoonlijke gegevens bevatten. Als je eerder Zoek mijn hebt ingeschakeld voor je iPhone, wordt het activeringsslot verwijderd als je de iPhone wist om het apparaat klaar te maken voor de nieuwe eigenaar.
bron: Je iPhone verkopen, weggeven of inruilen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lelletje
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 04-07 11:39
Er staat ook dat je je account moet uitloggen bij iCloud, dan wordt al geregeld dat Zoek mijn inactief wordt bij het resetten naar factory settings.

Met 400 iPhones per jaar hier binnen de organisatie weten wij niet beter dat de gebruiker het echt zelf expliciet moet doen voordat wij een iPhone gaan resetten.

Wij hebben het wachtwoord van de iCloud van de gebruiker niet, vandaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 08:08
Tegenwoordig gaat dat vanzelf. Tijdens het wipen moet je je wachtwoord ingeven waarmee het proces verder gaat naar fabrieksinstellingen en automatisch FindMy eruit gaat.

Maar een ongewiped apparaat bij systeembeheerder inleveren geeft dus wél een probleem. Logisch, want het device weet niet of ie vrijwillig is ingeleverd of gejat :)

[ Voor 13% gewijzigd door Dennisdn op 10-12-2024 16:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greatgonzo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-07 21:30

greatgonzo

schit-te-rend!

Topicstarter
Mja.. bullet 3 zegt dat je iCloud wel moet uitschakelen, en bullet 4 zegt dat "Zoek mijn" automatisch wordt verwijderd..

Ik doe het maar gewoon
Pagina: 1