Smart TV met API

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raaamy
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 13-12-2024
Ik zoek een?
Ik ben op zoek naar een TV die ik via een API kan aanroepen. (Lieft zo'n 50 inch)
Ik moet hem vanuit standby aan kunnen zetten, en het liefst zet ik dan bepaalde YouTube videos op. (Welke filmpjes exact kan evt. hardcoded zijn)
Indien YouTube een probleem gaat zijn, dan kan het evt. vanaf een andere bron komen (bijv. een aangesloten USB / SSD)

Wat is je budget?
€500 - €1000

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Doel is om op bepaalde tijden, of op commando, bepaalde videos (liefst op YouTube) te starten en af te zetten. De TV moet ook uit slaapstand komen.

Wat heb je zelf al gevonden?
Ik ben zelf op LG uitgekomen, omdat de API daar best goed van gedocumenteerd lijkt te zijn. Alleen kan ik niet zo snel vinden hoe "diep" je daarmee kan gaan. (Als in; kan ik daarmee daadwerkelijk YouTube openen én een bepaalde video aanroepen?)

Welke vragen heb je hier nog over?
De belangrijkste vragen die ik heb zijn;
- Kan je een LG TV via API aanroepen wanneer die in slaapstand staat, zodat ie aangaat?
- Kan ik via de API bepaalde YouTube videos afspelen? Zo niet, zijn er alternatieven die jullie aanraden? (Kan zowel qua merk TV, als qua oplossing voor dit probleem. Ik sta voor alles open.)

Alvast bedankt.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Eventueel zou een narrowcasting oplossing als Xibo je ook kunnen helpen wellicht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 10:16

D4NG3R

kiwi

:)

Ingebouwde smart aspect loslaten en iets van een RPi er op aansluiten geen optie? Wat nu mogelijk is, kan na een update wellicht niet meer.

[ Voor 8% gewijzigd door D4NG3R op 10-12-2024 15:59 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raaamy
PolarBear schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 15:56:
Eventueel zou een narrowcasting oplossing als Xibo je ook kunnen helpen wellicht.
Dank. Nog nooit van Xibo gehoord, maar ik ga me even inlezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raaamy
D4NG3R schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 15:59:
Ingebouwde smart aspect loslaten en iets van een RPi er op aansluiten geen optie? Wat nu mogelijk is, kan na een update wellicht niet meer.
Thanks. Aan zoiets zat ik ook te denken. Alleen wat raad je aan?
De TV zal in dat geval aan moeten gaan wanner er een signaal vanaf de RPi komt, lijkt mij? (Is dat standaard bij tv's?)
Het liefst haal ik sowieso een nieuwe TV, want mijn huidige is al minimaal 6 jaar oud en 1 van de 2 HDMI poorten is naar de klote (lang verhaal).

En hoe zou je op de RPi aanraden om de video's af te spelen? (Of zal ik ze gewoon downloaden op de Pi en in een videoplayer afspelen i.p.v. vanaf YT?)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LAD93
  • Registratie: Maart 2016
  • Niet online
Raaamy schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 16:02:
[...]

Thanks. Aan zoiets zat ik ook te denken. Alleen wat raad je aan?
De TV zal in dat geval aan moeten gaan wanner er een signaal vanaf de RPi komt, lijkt mij? (Is dat standaard bij tv's?)
Het liefst haal ik sowieso een nieuwe TV, want mijn huidige is al minimaal 6 jaar oud en 1 van de 2 HDMI poorten is naar de klote (lang verhaal).

En hoe zou je op de RPi aanraden om de video's af te spelen? (Of zal ik ze gewoon downloaden op de Pi en in een videoplayer afspelen i.p.v. vanaf YT?)
Voor dat eerst gedeelte moet dat geen probleem zijn als het een tv is die HDMI-CEC ondersteunt, er lijken genoeg programmatjes te zijn die een aan/uit signaal kunnen versturen vanaf een RPi

per aspera ad astra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

@Raaamy welk doel probeer je überhaupt te bereiken? Zakelijk zijn hier tig kant en klare opties voor, privé zou ik het apart vinden om dit te willen - maar gebaseerd op je laatste respons denk ik toch dat het hier om privé gaat..

[ Voor 3% gewijzigd door D4NG3R op 10-12-2024 16:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tuskermalt
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 16-07 02:12
Heb je al gekeken naar HA daar kun je ook google tv mee aansturen en dergelijk en zou het niet met google home kunnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raaamy
D4NG3R schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 16:08:
@Raaamy welk doel probeer je überhaupt te bereiken? Zakelijk zijn hier tig kant en klare opties voor, privé zou ik het apart vinden om dit te willen - maar gebaseerd op je laatste respons denk ik toch dat het hier om privé gaat..
Het is inderdaad een hobby projectje voor thuis.
Het doel is om op bepaalde tijdstippen video's af te spelen, zonder dat ik zelf thuis hoef te zijn (heb via een VPN wel toegang tot mijn netwerk thuis, dus het kan op het interne netwerk draaien.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raaamy
Tuskermalt schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 16:08:
Heb je al gekeken naar HA daar kun je ook google tv mee aansturen en dergelijk en zou het niet met google home kunnen?
Sorry, maar wat is HA? Home Assistant?

[ Voor 3% gewijzigd door Raaamy op 10-12-2024 16:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Raaamy schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 16:21:
[...]

Sorry, maar wat is HA? Home Assistant?
Home Assistant, en ook exact wat ik gebruik om wat handelingen met m'n (LG) TV te doen.

Ik heb nog steeds geen idee waarom je dit precies zou willen, inbraakpreventie? Dichte gordijnen en wat automatiseringen qua verlichting zijn waarschijnlijk even effectief maar een stuk makkelijker. :)

[ Voor 26% gewijzigd door D4NG3R op 10-12-2024 16:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raaamy
D4NG3R schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 16:23:
[...]

Home Assistant, en ook exact wat ik gebruik om wat handelingen met m'n (LG) TV te doen.

Ik heb nog steeds geen idee waarom je dit precies zou willen, inbraakpreventie? Dichte gordijnen en wat automatiseringen qua verlichting zijn waarschijnlijk even effectief maar een stuk makkelijker. :)
Oke, thanks. Ik zal ernaar kijken. Ik denk dat ik de LG TV maar gewoon ga aanschaffen, als ik het zo lees moet het linksom of rechtsom wel lukken.

Ik wil een half uurtje per dag, tijdens werktijd (of incidenteel als ik 's avonds of in het weekend weg ben) een filmpje voor m'n kat afspelen, zoals dit bijv.)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tuskermalt
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 16-07 02:12
Ow maar dat moet wel lukken je kan via HA denk ik zelfs een bestand via het netwerk laten afspelen met bijvoorbeeld DLNA.
Pagina: 1