Welke trafo / driver voor spotjes in terrasoverkapping?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2_linkerhanden
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 13-08 21:36
De 6 spotjes in mijn terrasoverkapping werken nog maar op enkele procenten, waardoor ik vermoed dat de trafo / driver stuk is. Omdat ik liever geen hele nieuwe set wil (vm de bekabeling van alle spotjes door het frame van de overkapping), ben ik benieuwd of ik een andere driver / trafo kan bestellen, en zo ja welke. Mijn huidige driver werkt met een afstandsbediening.

Heeft iemand een gouden tip?
Alvast bedankt _/-\o_

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/96qiSs2U0EvHS66CGaPR-ihRON4=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/bBWU1qTJPWFACtffZ5KmoGJl.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DCPa15P_AJ3Xw9Du0rQ4mbvJoHQ=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/6P3cLPYy0gXgpF4cB4NnTdw0.jpg?f=user_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• memphis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13:48

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

De gouden tip staat op de driver.

Output: DC 18-36v , 300mA

Het is dus een constant current driver van 300mA, als je daarmee zoekt kom je er vast 1 tegen met ongeveer hetzelfde spanningsbereik.

Ook als je googled op het modelnummer van de driver (RPS-xxxx) zal je vast wel iets tegen komen, de foto is iets te onduidelijk om het model goed te lezen.

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12:46
Het is een constant current driver, dus de spots zullen in serie zijn aangesloten. Één defecte spot kan er dan ook voor zorgen dat de rest niet goed werkt. Ga er dus niet te snel van uit dat de driver het probleem is...

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SA007
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10:24

SA007

Moderator Tweaking
Eens met @Xander
Drivers hebben niet de neiging om het maar 'een beetje' te doen.
Defecten zijn meestal in de vorm van knipperen of gewoon uit zijn.

Testen is makkelijk, de lampen 1 voor 1 lostrekken en de draden erheen kortsluiten.
De driver kan prima aan dat er 1 ledje minder aanzit, dan kom je er wel achter of er 1 lamp stuk is (het zijn er eigenlijk nooit meerdere) of dat het toch de driver is.

Doe dat kortsluiten wel met de driver uit, kan zomaar zijn dat de uitgang niet netgescheiden is en je wil geen schok krijgen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RRenken
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 15-09 20:36
@2_linkerhanden heb je inmiddels een andere driver, zo ja welke? Kamp met hetzelfde probleem :-)

Navigeer naar de toekomst, codeer het heden