ADSL overbodig door Glasvezel, KPN ISRA punt weghalen?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aliberto
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 05-05 00:15
Ik ben mijn jaren 50 huis aan het opknappen (schilderen en behangen) maar zie lelijke vergeelde KPN wandcontactdozen / ISRA punt. Sinds een paar maanden ben ik van ADSL naar het glasvezel netwerk van Odido op KPN netwerk overgegaan daardoor is het ISRA punt overbodig (lijkt mij).

Wanneer ik Odido de vraag stel of ik de wandcontactdozen mag verwijderen, verwijst Odido mij weer door naar KPN. KPN verwijst me weer door naar Odido.

Ondertussen kom ik geen stap verder want ik wil schilderen, gaten opvullen en behangen.

Ik ben van plan om op dit adres zolang mogelijk te blijven wonen tot ik overlijd of het huis gesloopt wordt of mijn gezondheid me in de steek laat dat ik naar een bejaardentehuis zal moeten.

Wat is wijsheid? Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1LY5EZoIwsSeHp42WhSwwm4pUXY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ar1N6D107zzaWykxmVBSbOeq.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4g-JnE7uVP21ZOt0Yp6v1cc0SeY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FjRD1sVBA6HQHouSYxqgTrG3.jpg?f=fotoalbum_large

Kennis begint met informatie vergaren.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• strandbal
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22:39

strandbal

Was het maar zo'n feest.

Kans is groot dat als je KPN glasvezel hebt het signaal op koper vroeg of laat toch al wordt afgeschakeld. Je kunt volgens mij twee dingen doen:

- WEDI plaatje ofzo op maat maken, in de inbouwdoos zetten, goeie foto's maken, en dat ding op eigen risico lekker weg stucen. Dat heb ik hier bij de verbouwing ook gedaan, op zich is 'ie dan wel weer te vinden als je 'm toch weer nodig zou hebben.
- Als je de kabel in de kruipruimte kunt vinden terugtrekken tot daar en de hele doos dicht stucen.

Geef je groot gelijk dat je van die lelijke dingen af wil :)

Hier stond een dode link.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spiff
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 00:08
De fysieke aansluiting is van KPN, dus dat Odido jou naar KPN verwijst is logisch, dat KPN weer terugverwijst niet.
De officiële route voor het verwijderen van een aansluiting is via mijnaansluiting.nl.
Je kan ook deze loshalen, behangen schilderen etc. en weer terugplaatsen, of deze door een nieuwe vervangen. Hij zit lekker laag dus snel uit het zicht...

https://calvinandhobbes.fandom.com/wiki/Spaceman_Spiff

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aliberto
1 zit laag, maar die met 2 rondjes zit op hoofd hoogte bij hoekbank. Mijn handen jeuken om het te verwijderen. Geen gezicht witte plafond en muren en dan die vergeelde plaatjes. De optie van @strandbal had ik nog niet aan gedacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• strandbal
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22:39

strandbal

Was het maar zo'n feest.

Die tweede is waarschijnlijk een oude in-huis PTT doos die vroeger voor vaste lijnen is bedoeld, die kun je sowieso dicht stucen. Er zal wel een leiding in de muur van het eerste punt naar je lelijke tweede punt lopen. Alleen het IS/RA (je eerste foto) is eigenlijk een KPN eigendom, maarja, als je vastloopt in de bureaucratie en het netwerk waar het over gaat toch al wordt uitgefaseerd door KPN zou ik niet te moeilijk doen...

Hier stond een dode link.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonnieKo
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 04:41
Kan mij voorstellen dat je hem weg wil hebben. Bij mijn ouders heeft KPN hem naar de meterkast verplaatst. Dit omdat het een oude aansluiting de woonkamer was. De kabel was ook lang genoeg om hem door de kruipruimte te trekken en de meterkast in te brengen. Die waren toen bezig met de hele boel beneden op de kop te zetten. Mijn vader heeft KPN gebeld met de mededeling dat de aansluiting niet juist was.

De optie van Strandbal kan. Maar het blijft een aansluiting van KPN. Daar zit hem het punt.

[ Voor 17% gewijzigd door RonnieKo op 10-12-2024 14:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:34

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@aliberto hier is KPN kostenloos de aansluiting komen verwijderen (lees ding van de muur gehaald en kabel in de tuin gelegd) Daarna kon ik ook stucen en weg was hij.

Destijds zijn ze dat komen doen, omdat ik via mijnaansluiting.nl mijn glasvezel aansluiting heb laten verplaatsen. Ik kreeg vervolgens een telefoontje of ze ook (gratis) de ADSL aansluiting mochten komen verwijderen.

Je zou dus eens via mijnaansluiting.nl een aanvraag kunnen doen voor het verwijderen van de ADSL aansluiting (die optie is er ook), wellicht komen ze dit bij jou ook gewoon gratis uitvoeren.

Van wie is de glasvezel aansluiting die je nu hebt? Van KPN?

[ Voor 6% gewijzigd door rens-br op 10-12-2024 15:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yaksa
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 23:08
Denk dat er ook nog een verschil is of je in een huur- of een koophuis zit.
Wanneer het een huurhuis is dan zou ik het ISRA punt niet zomaar weghalen (mag eigenlijk ook niet, want 'geen eigendom'), de volgende bewoner wil er misschien toch gebruik van maken.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dehardstyler
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 05-05 08:28
Eens met @Yaksa betreft huur. Als dit je eigen koophuis is, had ik persoonlijk het topic niet eens aangemaakt en was die al weggeweest. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aliberto
Ik heb een huurwoning/appartement. Er is veel aan verbeterd door de woningcorporatie (zonnepanelen, muur isolatie, nieuwe intercom, brandwerende deur, nieuwe cv), dubbelglas, nieuw gipsplafond met isolatie). Ik dacht dan kunnen deze KPN doosjes ook wel aangepakt worden maar dit ligt iets ingewikkelder dan dat ik dacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

ISRA punt lekker laten zitten, volgens mij mag je ook niet zomaar dergelijke aanpassingen aan de woning doen wanneer je huurt. Wil je zekerheid, vraag het dan dus bij de woningcorporatie na of bij degene die jou de woning verhuurt.

[ Voor 29% gewijzigd door CH4OS op 10-12-2024 16:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• servies
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 20:55

servies

Veni Vidi Servici

Als er glasvezel van KPN ligt worden binnen 1 a 2 jaar de oude lijnen afgekoppeld. Je kunt sowieso al geen (A|V)DSL aanvragen.
Gewoon weghalen/wegwerken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonnieKo
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 04:41
aliberto schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 16:10:
Ik heb een huurwoning/appartement.
Dan kan het niet zomaar. Jij zou het ook niet fijn vinden als iemand opeens bepaalde zaken aan jouw eigendommen gaat aanpassen. :)
aliberto schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 16:10:
Ik dacht dan kunnen deze KPN doosjes ook wel aangepakt worden maar dit ligt iets ingewikkelder dan dat ik dacht.
Nope, dat mag officieel niet zo maar. KPN is eigenaar van de aansluiting. De glasvezelaansluiting zal mogelijk al wel via de officiële weg gegaan zijn. Dat wil zeggen met de vraag of er aanpassingen aan de woning mogen plaatsvinden voor het aansluiten. Dit omdat het niet jouw woning is.
Pagina: 1