Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.
Heb je dit in elke app op dezelfde locatie?
Dit is echt heel gek hoor. Ik vind het logischer klinken dat er één of andere maffe app een bug produceert.
[ Voor 24% gewijzigd door kamerplant op 10-12-2024 20:44 ]
🌞🍃
Ja, het ligt zeg maar bovenop in het os. De plek van de pixel verandert per soms, maar verdwijnt niet na een reboot.Pendora schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 19:37:
Kan met eigenlijk niet voorstellen dat dit een artifact in het video memory is. Lijkt me eerder een renderings fout.
Heb je dit in elke app op dezelfde locatie?
Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.
en een ander scherm al eens geprobeerd?BCC schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 21:03:
[...]
Ja, het ligt zeg maar bovenop in het os. De plek van de pixel verandert per soms, maar verdwijnt niet na een reboot.
[ Voor 50% gewijzigd door BCC op 12-12-2024 08:41 ]
Dell zal waarschijnlijk niet gaan. 1 dode pixel is vaak niet genoeg om garantie te claimen.BCC schreef op woensdag 11 december 2024 @ 18:05:
Ik heb er twee schermen aan, en het gebeurt alleen op de ene. Ik wil vooral wat dingen proberen uit te sluiten, zodat ik iig weet bij wil ik evt garantie moet gaan claimen (Dell of Apple)
Je hebt het overigens over een hot pixel, maar dat is (zover ik zie) alleen bij camera's. Je hebt of een stuck pixel (pixel die 1 kleur geeft) of een dead pixel (pixel die niks doet).
Wat je hier aangeeft is geen van beide want de pixel is niet 100% op dezelfde plek.
Je optie voor video geheugen is dan logisch maar een GPU artefact van slecht 1 pixel heb ik ook nog nooit van gehoord.
Ik vermoed een renderfout en ben benieuwd als er weer een update is geweest van het OS of het dan nog steeds zo is. Ook raar is wel op het ene scherm niet op het andere.
Probeer nog even de diagnostiek te draaien:
https://support.apple.com/en-mide/102550
https://support.apple.com/nl-nlBCC schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 13:48:
En hoe meld je zoiets bij Apple?
Heb je trouwens al eens geprobeerd de MacBook volledig te herstarten en zit die pixel dan nog steeds op dezelfde plek? Het kan natuurlijk ook een software bug zijn die een keer foute data heeft 'getekend'.