Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imperium
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Hallo allemaal,

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 16:16

Agent47

I always close my contracts.

Heb je dit via een hypotheek adviseur laten doen? Als ik het zo lees wel, dan zou ik het balletje lekker bij hem neerleggen. Laat hem / haar het maar regelen, daar betaal je ook voor.

[ Voor 53% gewijzigd door Agent47 op 10-12-2024 13:09 ]

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imperium
  • Niet online
Agent47 schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 13:09:
Heb je dit via een hypotheek adviseur laten doen? Als ik het zo lees wel, dan zou ik het balletje lekker bij hem neerleggen. Laat hem / haar het maar regelen, daar betaal je ook voor.
Ja via de ING zelf, en zo stond ik er ook in, alleen nu lopen we richting het einde van het jaar aan en gaat het toch wel spannend worden. Zelf heb ik het gevoel dat ie er maar nonchalant mee omgaat. Maar zie geen manier om hem te omzeilen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenVerweij
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 01-10 08:07
Imperium schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 13:12:
[...]

Ja via de ING zelf, en zo stond ik er ook in, alleen nu lopen we richting het einde van het jaar aan en gaat het toch wel spannend worden. Zelf heb ik het gevoel dat ie er maar nonchalant mee omgaat. Maar zie geen manier om hem te omzeilen.
Wat zegt de hypotheekadviseur als je met hem bespreekt dat je het gevoel hebt dat hij er nonchalant mee omgaat? Of als je aangeeft dat de tijd gaat dringen?

Ik zou je zorgen in eerste instantie met hem bespreken. Als dat niet bevredigend is, zou ik escaleren. Dus of naar zijn leidinggevende, of via de klachtenafdeling. En ik zou de adviseur dat ook zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aftansert
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 16:42
Misschien ook belangrijk om te achterhalen: is het een fout van de hypotheekadviseur, of een fout van de hypotheekverstrekker? Dat zijn aparte diensten met aparte voorwaarden, ook al is het misschien allebei 'de bank'.

[ Voor 17% gewijzigd door Aftansert op 10-12-2024 16:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yaksa
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 16:50
Ik begrijp iets niet, het (substantiële deel van het) extra geld wat je volgens de bouwplannen nodig hebt voor extra verduurzaming is toch gebaseerd op de besparende maatregelen die je gaat uitvoeren?
Dan is dat toegewezen geld (wanneer nodig) toch beschikbaar voor juist die plannen?

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illusion
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 01-10 22:59

Illusion

(the art of)

Imperium schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 13:12:
...
Zelf heb ik het gevoel dat ie er maar nonchalant mee omgaat. Maar zie geen manier om hem te omzeilen.
Dat gevoel snap ik, en is ook goed verklaarbaar.

Voor jou is een hypotheek een enorme gebeurtenis die je een paar keer in je leven afsluit.

Die adviseur doet er 20(?) per week, en als er in 5% een foutje zit, dan heb je elke week dus wel iets. Als je daarvan wakker gaat liggen, heb je binnen een jaar een burnout.

Neemt niet weg dat die adviseur dus ook al ervaring heeft met het oplossen van tientallen (zoniet honderden) van dat soort foutjes. Probeer hem/haar dus niet te vermijden, maar het samen op te lossen. Hij/zij heeft echt betere contacten met de bank om iets te fixen dan jij hebt.

[ Voor 4% gewijzigd door Illusion op 10-12-2024 19:15 ]

Soms ben ik er wel, en soms ook weer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whatyoudoing
  • Registratie: Mei 2024
  • Laatst online: 16:19
Klinkt als tijd voor een vriendelijk maar stevig gesprek met je hypotheekadviseur. Weet hij dat de overdracht is uitgesteld? Dat zou jammer zijn; uit mijn ervaring weet ik dat ze gevoelig zijn voor deadlines die dichtbij zijn.

Hoe dan ook, je adviseur hoort dit voor je op te lossen en als niet, moet je m daartoe motiveren. Onthoud ook dat jullie best vriendelijk tegen elkaar kunnen doen, maar geen vrienden zijn. Jij betaalt hem, hij werkt voor jou.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheGhostInc
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Het klinkt een beetje raar.

Hypotheken gaan via HDN, dat is een volledig digitaal proces. Dat betekent volgens mij dat in de aanvraag/offerte al zaken fout stonden?
En daar heb je dan zelf ook bijgezeten?

Als de ING iets verkeerd heeft gedaan, dan fixen die dat wel. Maar het klinkt alsof jouw adviseur heeft zitten slapen en jij mogelijk ook. Dan is een nieuwe offerte misschien de enige oplossing.

Overigens heeft jouw adviseur de mogelijkheid om de ING te bellen. Die krijgt dan direct een medewerker aan de lijn met (enige) kennis.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Imperium
  • Niet online
TheGhostInc schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 21:40:
Het klinkt een beetje raar.

Hypotheken gaan via HDN, dat is een volledig digitaal proces. Dat betekent volgens mij dat in de aanvraag/offerte al zaken fout stonden?
En daar heb je dan zelf ook bijgezeten?

Als de ING iets verkeerd heeft gedaan, dan fixen die dat wel. Maar het klinkt alsof jouw adviseur heeft zitten slapen en jij mogelijk ook. Dan is een nieuwe offerte misschien de enige oplossing.

Overigens heeft jouw adviseur de mogelijkheid om de ING te bellen. Die krijgt dan direct een medewerker aan de lijn met (enige) kennis.
Bedankt voor je reactie. Je hebt gelijk dat het raar klinkt, en daarom hebben we het ook grondig uitgezocht. Het klopt inderdaad dat de fout al in de offerte stond, maar in het persoonlijk hypotheekadvies – dat we eerder hadden ontvangen – stonden de bedragen wél correct. Wij hebben de offerte uiteraard goed doorgelezen, maar de toevoeging van een dubbele verduurzamingsdepot is ons helaas niet opgevallen. Dat hadden we als leek niet direct verwacht, omdat dit niet strookt met wat eerder was geadviseerd.

Ik begrijp dat wij als klant zelf ook verantwoordelijk zijn voor wat we tekenen, maar het blijft frustrerend. We betalen tenslotte een hypotheekadviseur juist om ervoor te zorgen dat dit soort zaken correct geregeld worden en dat wij niet alles zelf hoeven te controleren op dit niveau van detail.

Vanmiddag hebben we gelukkig bericht gehad van de adviseur dat het toch is gelukt om dit recht te zetten zonder dat er een nieuwe offerte nodig was. Dat is een opluchting, maar nu moet hij nog “uitvogelen” hoe hij alles weer correct bij de notaris krijgt. Het blijft dus een uitdagend proces, en ik hoop dat we hiermee de laatste horde hebben genomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wispe
  • Registratie: September 2019
  • Niet online
Imperium schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 22:12:
[...]

Vanmiddag hebben we gelukkig bericht gehad van de adviseur dat het toch is gelukt om dit recht te zetten zonder dat er een nieuwe offerte nodig was. Dat is een opluchting, maar nu moet hij nog “uitvogelen” hoe hij alles weer correct bij de notaris krijgt. Het blijft dus een uitdagend proces, en ik hoop dat we hiermee de laatste horde hebben genomen.
Lijkt me sterk dat er geen nieuwe offerte voor nodig is, want de ING wil juist dat jullie bij de notaris de offerte nóg een keer tekenen en die offerte moet aan de akte aangehecht worden.
Maar als er echt geen nieuwe offerte nodig is, denk ik dat de route is dat de ING de offerte aanpast en deze opstuurt naar de notaris en jullie bij het passeren nog eens moeten checken of de offerte juist is.

De ING gaat jullie echt geen geld lenen op basis van een onjuiste offerte, dus ik kan me niet voorstellen dat dit de oplossing zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imperium
  • Niet online
Wispe schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 22:32:
[...]

Lijkt me sterk dat er geen nieuwe offerte voor nodig is, want de ING wil juist dat jullie bij de notaris de offerte nóg een keer tekenen en die offerte moet aan de akte aangehecht worden.
Maar als er echt geen nieuwe offerte nodig is, denk ik dat de route is dat de ING de offerte aanpast en deze opstuurt naar de notaris en jullie bij het passeren nog eens moeten checken of de offerte juist is.

De ING gaat jullie echt geen geld lenen op basis van een onjuiste offerte, dus ik kan me niet voorstellen dat dit de oplossing zou zijn.
Tsja, het is een ING hypotheekadviseur. Ik ga er vanuit dat het klopt wat ie zegt..

Wellicht heeft het te maken dat het totaalbedrag wel klopt op de offerte, maar dat er simpelweg 1 van de twee verduurzamingsdepot moet opgaan in het reguliere depot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dabuh
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 14:38
Een vergelijkbaar iets meegemaakt bij de Rabobank adviseur. Door zijn foutieve verwerking ook vertraging opgelopen. De beste man was daarna ook nog eens vrijwel niet te bereiken. Wat bij mij hielp om het proces te versnellen was om uiteindelijk bij zijn leidinggevende de klacht neer te leggen. Hiervoor waren veel telefoontjes nodig, maar telkens als zijn manager mijn klacht te horen kreeg, kwam er ook snel respons van de adviseur zelf.

Helaas was het voor ons uiteindelijk nog niet op tijd geregeld en kwam de bouwrente er alsnog. Maar zonder klagen bij zijn leidinggevende had het proces zo nog eens 2 maanden extra kunnen duren.
Pagina: 1