Toon posts:

probleem met rc5 client

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
waarom herkent de client hier geen p4-1.5ghz ???

• Pim.
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 23-05 20:43

Pim.

Aut viam inveniam, aut faciam

Omdat voor die proc. nog geen aparte core is geschreven. Alle clients zijn van voor de p4, en waarschijnlijk zal het nog wel even duren voor er enige vorm van geoptimaliseerde client komt voor de P4

"The trouble with quotes from the Internet is that you can never know if they are genuine." - Elvis Presley | Niet met me eens ? DM ME

• 0rbit
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-05 13:55
De P4 zal zelfs met geoptimaliseerde client niet bijster goed presteren. Intel heeft zo'n beetje alle nuttige instructies die veel transistoren kosten op de die geimplementeerd met veel eenvoudigere logica.

Zo duurt een normale barrel-shift instructie op alle cpu's van een 486 tot een AMD Athlon 1 klokcyclus. Op de P4 duurt zo'n instructie 6 tot 8 klokcycli!

Ook heeft de P4 de mogelijkheid om 4 integer instructies tegelijk uit te voeren; Echter de aanvoerlijnen voor deze instructies kunnen maar 3 instructies aanvoeren en dus staat er altijd minstens een integer-unit uit zijn neus te vreten!

Onbegrijpelijk dat mensen dan nog een P4 willen hebben... :)

Edit: Nu vergeet ik nog te vermelden dat de Dnetc-client veel barrel-shifts gebruikt voor delen en vermenigvuldigingen...

Ik ben geheel voldaan, dank u wel!

• JustMe
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06-11-2022

JustMe

#1 R@H

Ruil hem dus maar in voor een dondervogel :)

Cureseekers | There's something wrong with this yogurt

• Mobster
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07-06-2016

Mobster

Los Alcoholicos

Of laat hem een ander project doen. Voor ECCp doet ie bijvoorbeeld wel voor volle mik mee.

Toch maar eens een andere sig bedenken :P

Verwijderd

Topicstarter
en as we de mmx van alle 4 units es uitzetten ??? helpt dat wat ??
Pagina: 1