[winXP] portfowarding IIS ICS

Pagina: 1
Acties:
  • 102 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• megamuch
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 29-01 20:14

megamuch

Tring Tring!

Topicstarter
het is weer is tijd om te gaan kloen met wat nieuws dacht..

daarom hier mijn vraagjes..

draai nu xp final. ik heb op de server ICS aanstaan en IIS 5.

nou is het bijna godsonmogelijk om portforwarding te doen met ICS, dus mijn vraag aan jullie, ipv ICS wat dan wel gebruiken onder winXP.

En welk prog, om de poorten te forwarden.

Op dezelfde server draai ik ook IIS 5, en ik had daar heel leuk een webservertje draaien en kon hem lokaal ook benaderen, echter niemand anders kon er van buiten op, ZELFS als ik firewalling had uitstaan onder XP. :?

Ik gebruik chello dus ik had de standaard poort al veranderd in 81 ipv 80 voor http aangezien chello nog steeds poort 80 blocked.

wie helpt mij uit de penarie :P

Megamuch

Verstand van Voip? Ik heb een leuke baan voor je!

• clevy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-07-2024

clevy

It's a race !

op m'n win2k server met ics gebruik ik relaytcp om bij 3 clients rechtstreeks op de vnc servers uit te komen.. deze is er in commandline versie (relaytcpcl) voor win9x/nt/2k(/xp?) en in service vorm (relaytcpsvc) voor win nt/2k(/xp?)
hierin kun je poorten definieren en het ip+poort waar de connectie naar toe moet.. werkt prima.. enige programma wat ik tot nog toe gevonden heb om tcp over ics te redirecten.

a word to the wise is more often the start of an argument than the help it ought to be

• BitProcessor
  • Laatst online: 22-08 00:03
Ben je hier iets mee ?

http://www.analogx.com/contents/download/network/pmapper.htm

Heb het nog niet getest onder ics, maar kan me niet voorstellen dat het niet zou werken. En unlike anders programma's (zoals ingebouwde portmap in winroute) kan je deze ook laten mappen naar alphanumerieke adressen je hoeft dus niet noodzakelijk het ip in te geven, "gathering.tweakers.net" kan even goed ;), doet dus zelf de dns-lookup indien nodig...

edit:
Komt daarbij dat het volledig gratis is 8-)

"I think there is a world market for maybe five computers" - Thomas Watson, chairman of IBM, 1943

• megamuch
  • Laatst online: 29-01 20:14

megamuch

Tring Tring!

Topicstarter
hmz.. heb de oplossing denk ik wel redelijk gevonden

de firewall van XP had ik aanstaan, en ingesteld dat hij http verkeer moest doorlaten ( webserver) echt die staat standaard op poort 80 en die instellingen zaten weer ergens anders.

dus als je op de firewall wilt instellen dat hij verkeer voor je webserver moet doorlaten, gebruik dan niet de standaard webserver instellingen van de firewall, maar maak een nieuwe aan. (als je webserver op een andere poort dan poort 80 draait)

Netmeeting werkt standaard onder winXP met ICS dus daar hoef ik me verder geen zorgen meer over te maken.

iemand echter al de filetransfer, video chat, voicechat van messenger 4 getest onder ICS ?

Verstand van Voip? Ik heb een leuke baan voor je!