Hallo allemaal, vertel me wat ik in deze situatie moet doen. Ik kocht een videokaart bij de verkoper, deze ging kapot (misschien door mij, of misschien was het al kapot, het maakt niet uit) en ik heb hem terug op de website gezet maar voor 30 euro goedkoper (de videokaart RTX is 3060 ASUS ROG STRIX, probleem met geheugen VRAM, groene stippen op het scherm. Ik schreef in de beschrijving over het probleem en schreef dat het WERKDE maar met een probleem).Ik zet het op 170 omdat ik wist zeker dat mensen zullen onderhandelen. De koper schreef mij en kocht het voor 165 zonder vragen te stellen. Er zijn drie weken verstreken en hij schrijft mij: "Je hebt me bedrogen, ik zal naar je huis komen en je slaan." We hadden ruzie met hem en hij dreigt met lichamelijk letsel. Wat te doen in een dergelijke situatie? De advertentie stond op 2dehands
Het komt nogal kinderachtig over allemaal. Maar het lijkt er op dat je bedreigd wordt. Sowieso melden bij 2dehands en als je echt bang bent, de politie.
Klinkt een beetje alsof je een defecte kaart voor de prijs van een werkende hebt verkocht met een opmerking in de advertentie dat er iets mis was.
Kopers denken dan dat het misschien wel aan jouw pc lag en verwachten dat het gaat werken.
Dat iemand daarna ruzie krijgt met jou, tja, ik kan me goed voorstellen dat als jij de verkoop niet terug wilt draaien dat die ander zich dan bedrogen voelt.
En nu sta je quite, jij voelt je bedreigd, hij zich bedrogen. Duidelijke win-win situatie.
Aangifte bij de politie heeft niet bijster veel zin waarschijnlijk. Je krijgt hooguit een tegen aangifte van oplichting en daarna gaat de politie zijn handen er niet meer aan branden.
Kopers denken dan dat het misschien wel aan jouw pc lag en verwachten dat het gaat werken.
Dat iemand daarna ruzie krijgt met jou, tja, ik kan me goed voorstellen dat als jij de verkoop niet terug wilt draaien dat die ander zich dan bedrogen voelt.
En nu sta je quite, jij voelt je bedreigd, hij zich bedrogen. Duidelijke win-win situatie.
Aangifte bij de politie heeft niet bijster veel zin waarschijnlijk. Je krijgt hooguit een tegen aangifte van oplichting en daarna gaat de politie zijn handen er niet meer aan branden.
Ik vind dit wel een hele flauwe opmerking.TheGhostInc schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 10:17:
Klinkt een beetje alsof je een defecte kaart voor de prijs van een werkende hebt verkocht met een opmerking in de advertentie dat er iets mis was.
Hij heeft in de beschrijving duidelijk neergezet dat er iets mee aan de hand is, ik zeg schuld van de koper en had hij de risico niet moeten nemen.
Dit , En we zijn ook al 3 weken verder voordat koper überhaupt reageerd/meldYabani_Esek schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 10:21:
Hij heeft in de beschrijving duidelijk neergezet dat er iets mee aan de hand is, ik zeg schuld van de koper en had hij de risico niet moeten nemen.
Dat je als koper de risico wil nemen als zo iets in de beschrijving staat, is volledig je eigen risico.
Lekker laten gaan en negeren de boel, iemand die je gaat bedreigen voor 165 en dan ook nog dit:
De koper schreef mij en kocht het voor 165 zonder vragen te stellen.
moet je niet veel verder van verwachten.
Lekker laten gaan en negeren de boel, iemand die je gaat bedreigen voor 165 en dan ook nog dit:
De koper schreef mij en kocht het voor 165 zonder vragen te stellen.
moet je niet veel verder van verwachten.
Je hebt helemaal gelijk.Yabani_Esek schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 10:21:
Ik vind dit wel een hele flauwe opmerking.
Het detail is alleen dat TS zich nu bedreigd voelt of is.
Daarnaast weet ik niet wat er de afgelopen 3 weken is gebeurd, maar er was 'ruzie'. Klinkt alsof TS ook wat olie op het vuur heeft gegooid.
Maar het voelt een beetje als je oogst wat je zaait....
We zullen het nooit wetenTheGhostInc schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 10:29:
[...]
Daarnaast weet ik niet wat er de afgelopen 3 weken is gebeurd, maar er was 'ruzie'. Klinkt alsof TS ook wat olie op het vuur heeft gegooid.
Maar het voelt een beetje als je oogst wat je zaait....

Nou ja, je had misschien wel hem de vraag kunnen stellen bij de onderhandeling of hij afwist van het defect en er niet overheen gelezen heeft. Dan was er niets te verwijten geweest en had je schriftelijk bewijs, nu zou je het probleem kunnen krijgen dat hij kan argumenteren dat het niet duidelijk genoeg gemaakt was. Zeker omdat je niet heel ver onder de normale verkoopprijs zit. Verder had ik dan ook verwacht dat de beste meneer een V&A beoordeling achtergelaten had als hij zo boos was?
Overigens heb je de link hier ook niet gepost dus moeten we maar van jou aannemen dat je het erbij gezet hebt, en niet achteraf (dat moet dan een moderator bepalen of er een edit geweest is).
Hoe dan ook beetje vreemd om hier een publieke post over te maken.
Overigens heb je de link hier ook niet gepost dus moeten we maar van jou aannemen dat je het erbij gezet hebt, en niet achteraf (dat moet dan een moderator bepalen of er een edit geweest is).
Hoe dan ook beetje vreemd om hier een publieke post over te maken.
[ Voor 4% gewijzigd door Majestici op 10-12-2024 10:35 ]
2e hands GPU geeft errors bij stresstesten
probleem als koper, probleem als verkoper
Het kan aan je communicatiestijl liggen, misschien was het niet duidelijk dat de kaart defect was. Dat weet jij beter dan ons.
Anyway, als je het vermeld hebt (duidelijk!) en dat kan aantonen, dan laat je de koper het lekker uitzoeken. Niet meer op reageren.
Ben je te bang dat ie straks voor je neus staat, dan neem je die kaart terug en geef je z'n geld terug. Er zit weinig anders op.
Overigens altijd aangifte doen van bedreiging wanneer dat gebeurd.
probleem als koper, probleem als verkoper

Het kan aan je communicatiestijl liggen, misschien was het niet duidelijk dat de kaart defect was. Dat weet jij beter dan ons.
Anyway, als je het vermeld hebt (duidelijk!) en dat kan aantonen, dan laat je de koper het lekker uitzoeken. Niet meer op reageren.
Ben je te bang dat ie straks voor je neus staat, dan neem je die kaart terug en geef je z'n geld terug. Er zit weinig anders op.
Overigens altijd aangifte doen van bedreiging wanneer dat gebeurd.
Bedreiging zou ik aangifte van doen. En als ie voor de deur staat de politie bellen en niet open doen.
Je bent geen winkel, je hoeft geen problemen op te lossen en je hebt het in de advertentie gezet dat ie kapot was.
De prijs was wel heel erg hoog voor een kapotte kaart en dat zou ik er zelf nooit voor durven vragen, maar das weer een ander verhaal
Je bent geen winkel, je hoeft geen problemen op te lossen en je hebt het in de advertentie gezet dat ie kapot was.
De prijs was wel heel erg hoog voor een kapotte kaart en dat zou ik er zelf nooit voor durven vragen, maar das weer een ander verhaal
Volgens mij mag je van een werkende videokaart verwachten dat er geen vram defect is, dus geen groene stippen, strepen oid.
Oftewel naar mijn mening is/was deze kaart niet "werkend" maar "defect".
Vram defect is niet een "probleem" maar een defect.
Hoe het precies zit weet ik niet, want ik lees alleen jouw kant van het verhaal.
Misschien heb je het niet duidelijk genoeg omschreven, misschien heeft de koper (ter goeder trouw) niet goed gelezen/door gevraagd.
Je vraag wel doodleuk €170 voor een defecte 3060 die je pas nog gloednieuw voor €239 (Inno3d) kon kopen, met 3 jaar garantie.
Maar ik neig ernaar dat beide partijen hier fout zitten.
Jij bent schuldig aan oplichting/misleiding en de koper is schuldig aan bedreiging.
Oplichting wordt over het algemeen helemaal niets mee gedaan door de Politie, zeker als het maar 1 geval/aangifte betreft.
Bedreiging is een ander verhaal.
Oftewel naar mijn mening is/was deze kaart niet "werkend" maar "defect".
Vram defect is niet een "probleem" maar een defect.
Hoe het precies zit weet ik niet, want ik lees alleen jouw kant van het verhaal.
Misschien heb je het niet duidelijk genoeg omschreven, misschien heeft de koper (ter goeder trouw) niet goed gelezen/door gevraagd.
Je vraag wel doodleuk €170 voor een defecte 3060 die je pas nog gloednieuw voor €239 (Inno3d) kon kopen, met 3 jaar garantie.
Maar ik neig ernaar dat beide partijen hier fout zitten.
Jij bent schuldig aan oplichting/misleiding en de koper is schuldig aan bedreiging.
Oplichting wordt over het algemeen helemaal niets mee gedaan door de Politie, zeker als het maar 1 geval/aangifte betreft.
Bedreiging is een ander verhaal.
[ Voor 24% gewijzigd door HugoBoss1985 op 10-12-2024 11:38 ]
Koper heeft niet goed gelezen, en mag uiteraard je niet bedreigen omdat hij zelf niet heeft opgelet. Maar gebaseerd op jouw beschrijving heb je hem niet als "niet werkend" gezet hebt op 2dehands.be, en dat is ook bepaald niet netjes.
Overigens schrijf je in de TS dat je ruzie had, en hij je bedreigt heeft dus. Maar in welke volgorde is dat gegaan? En ja, het mag sowieso niet natuurlijk, maar het maakt wel uit of hij direct is gaan dreigen, of dat het eerst een hele tijd geescaleerd is.
Overigens schrijf je in de TS dat je ruzie had, en hij je bedreigt heeft dus. Maar in welke volgorde is dat gegaan? En ja, het mag sowieso niet natuurlijk, maar het maakt wel uit of hij direct is gaan dreigen, of dat het eerst een hele tijd geescaleerd is.
De koper weet vermoedelijk waar verkoper woont, dat is misschien niet zo'n goed idee.DannyXP1600 schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 10:43:
Bedreiging zou ik aangifte van doen. En als ie voor de deur staat de politie bellen en niet open doen.
Je bent geen winkel, je hoeft geen problemen op te lossen en je hebt het in de advertentie gezet dat ie kapot
Ik neem aan dat TS in België woont (2dehands.be). In Nederland zou je melding kunnen doen bij de politie. Die zijn dan tenminste op de hoogte.
Taalproblemen kunnen hier ook een rol hebben gespeeld.
Dit is simpelweg geen werkende GPU, niet 'werkend maar met problemen'.nykytosikbs schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 10:02:
probleem met geheugen VRAM, groene stippen op het scherm. Ik schreef in de beschrijving over het probleem en schreef dat het WERKDE maar met een probleem).
Maar goed, als koper zijnde vraag je natuurlijk door wat de problemen zijn indien er netjes vermeld wordt dat het een probleemkaart is..
[ Voor 16% gewijzigd door D4NG3R op 10-12-2024 11:32 ]
Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken
Dit is geen technische vraag. Move VB -> SF
Oslik blyat! Oslik!
Ik zou je aanraden iets meer tijd te nemen om berichten te schrijven. Je zinnen in je topic zijn lang, en het is wat lastig te lezen. Ik vermoed daarom dat je (vaker) snel schrijft? Ik weet natuurlijk niet wat er in de advertentie staat, en hoe de verdere communicatie met de koper is verlopen.
Ik denk dat wat beter leesbare teksten in dit soort gevallen kan helpen, en mischien zelfs dit soort situaties kan voorkomen.
Ik denk dat wat beter leesbare teksten in dit soort gevallen kan helpen, en mischien zelfs dit soort situaties kan voorkomen.
We kunnen wel speculeren over of dit duidelijk was, en meningen hebben over of je iets fout hebt gedaan of niet (en gezien alle reacties doen veel mensen dat ook), maar of jou iets te verwijten valt hangt natuurlijk 100% af van de precieze verwoording. Wat stond er letterlijk in de advertentie over het defecte VRAM?nykytosikbs schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 10:02:
Ik schreef in de beschrijving over het probleem en schreef dat het WERKDE maar met een probleem).
Een kaart met defect VRAM WERKDE natuurlijk sowieso niet echt, dus daar gaat het al scheef. Als je in je "probleem" duidelijk en specifiek zegt wat dat probleem precies is, dan had de verkoper dat maar moeten lezen. Als dat "probleem" niet zo duidelijk of verhullend omschreven was dan zou je advertentie wel een vorm van misleiding of oplichting kunnen zijn. In dat laatste geval is het niet heel gek dat de koper daar pissig over is.
Hoe dan ook mag bedreigen niet, en had hij gewoon netjes zijn geld terug moeten vragen en desnoods een civiele procedure moeten starten. Dus een aangifte vanwege bedreiging is op zijn plaats. Maar mensen op marktplaats zijn gemiddeld genomen nou geen advocaat, laat staan dat ze zich netjes gedragen tegenover iemand die ze een oplichter vinden. Weeg dus ook even af of je geen aangifte terug kan verwachten.
[ Voor 6% gewijzigd door bwerg op 10-12-2024 12:00 ]
Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.
Voor mijn gevoel mist er een stukje tussen:
- het plaatsen van de advertentie
- ik sla je op je bek.
Ik denk dat er communicatie is geweest in de trant van:
koper: hij werkt niet.
verkoper: had je de advertentie maar beter moeten lezen
koper: ik zou de kaart graag willen retourneren
verkoper: Pech gehad, garantie tot aan de voordeur! Doei!
Ik kan me voorstellen dat het escaleert
- ik sla je op je bek.
Dus ik zal je nog een keer vertellen wat er is gebeurd. Ik verkocht een videokaart PTX 3060 ROG STRIX, aanvankelijk was de prijs ervoor 170 (aangezien ik wist dat er mensen waren die aan het onderhandelen waren, had ik niet verwacht dat ik hem boven de 150 euro zou verkopen), ze is defect. De koper schreef mij, ik verkocht hem voor 165, hij vroeg waar ik vandaan kwam in Brussel. Ik antwoordde nee, je kan het ophalen in Brugge of via de post, hij stemde toe via de post en bestelde.
Ik stuurde het naar hem, het kwam naar hem toe en drie weken lang schreef hij niets, zelfs niet dat het bij hem aankwam. Het maakte mij niet uit, want ik kreeg een bericht dat ze naar hem toe kwam en dat hij haar meenam. Gisteren schrijft hij mij: "Je hebt me een kapotte videokaart verkocht! Ik sla je kapot." We kregen ruzie en ik vroeg hem of hij de beschrijving van het product had gelezen en hij zag dat daar geschreven stond dat het product werkte maar problemen had (en specifiek het probleem met VRAM beschreef). Hij schreef dat hij de beschrijving had gelezen, MAAR zoiets bestond niet! maar ik weet wat er is gebeurd, ik ben geen idioot om mensen een niet-werkende videokaart te geven onder het mom van een werkende!!!
Na dit alles bleef hij mij bedreigen. Ik vertelde hem dat als hij niet stopt, ik naar de politie zal gaan. Vervolgens heb ik hem een oplossing aangeboden - ik schrijf naar support en zij zullen mij een beschrijving van mijn product sturen (aangezien de advertentie al is verwijderd) en hij ging akkoord. Vanmorgen begon hij opnieuw te dreigen en zei dat de steun hem had geantwoord, en vroeg: 'En jij?' Kortom, ik weet niet wat ik moet doen. Ik heb echt niemand bedrogen, ik schreef in de beschrijving over het defect en het feit dat het met problemen werkt. Wat kun je mij vertellen dat ik moet doen? blokkeren en wachten tot hij naar mijn huis komt?
Ik stuurde het naar hem, het kwam naar hem toe en drie weken lang schreef hij niets, zelfs niet dat het bij hem aankwam. Het maakte mij niet uit, want ik kreeg een bericht dat ze naar hem toe kwam en dat hij haar meenam. Gisteren schrijft hij mij: "Je hebt me een kapotte videokaart verkocht! Ik sla je kapot." We kregen ruzie en ik vroeg hem of hij de beschrijving van het product had gelezen en hij zag dat daar geschreven stond dat het product werkte maar problemen had (en specifiek het probleem met VRAM beschreef). Hij schreef dat hij de beschrijving had gelezen, MAAR zoiets bestond niet! maar ik weet wat er is gebeurd, ik ben geen idioot om mensen een niet-werkende videokaart te geven onder het mom van een werkende!!!
Na dit alles bleef hij mij bedreigen. Ik vertelde hem dat als hij niet stopt, ik naar de politie zal gaan. Vervolgens heb ik hem een oplossing aangeboden - ik schrijf naar support en zij zullen mij een beschrijving van mijn product sturen (aangezien de advertentie al is verwijderd) en hij ging akkoord. Vanmorgen begon hij opnieuw te dreigen en zei dat de steun hem had geantwoord, en vroeg: 'En jij?' Kortom, ik weet niet wat ik moet doen. Ik heb echt niemand bedrogen, ik schreef in de beschrijving over het defect en het feit dat het met problemen werkt. Wat kun je mij vertellen dat ik moet doen? blokkeren en wachten tot hij naar mijn huis komt?
Ik heb in de beschrijving geschreven over het defect en dat als je het koopt, het op eigen risico is! Hierna accepteer ik geen retourzendingen. Ik heb op geen enkele manier bedrogen, ik heb alles geschreven zoals het is.107mb schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 12:04:
- ik sla je op je bek.
Je hebt een kopie van je advertentie in je email gekregen van 2ehands.be bij het plaatsen.nykytosikbs schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 12:36:
Dus ik zal je nog een keer vertellen wat er is gebeurd. Ik verkocht een videokaart PTX 3060 ROG STRIX, aanvankelijk was de prijs ervoor 170 (aangezien ik wist dat er mensen waren die aan het onderhandelen waren, had ik niet verwacht dat ik hem boven de 150 euro zou verkopen), ze is defect. De koper schreef mij, ik verkocht hem voor 165, hij vroeg waar ik vandaan kwam in Brussel. Ik antwoordde nee, je kan het ophalen in Brugge of via de post, hij stemde toe via de post en bestelde.
Als het in de advertentie duidelijk beschreven stond dat de kaart groene stippen/problemen heeft met het geheugen, dan is het aan de koper en moet jij niks.
Maar dat wist je al. Want de vorige keer was jij de koper en ging jij over de zeik tegen de verkoper.
Ja, dit bericht heb ik gisteravond ontvangen.Sissors schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 11:06:
Koper heeft niet goed gelezen, en mag uiteraard je niet bedreigen omdat hij zelf niet heeft opgelet. Maar gebaseerd op jouw beschrijving heb je hem niet als "niet werkend" gezet hebt op 2dehands.be, en dat is ook bepaald niet netjes.
"Ik kom naar jouw huis. Je GPU is kapot'
Heb je de productbeschrijving gelezen????Ik schreef in de beschrijving: HET PRODUCT WERKT MAAR HET HEEFT PROBLEEM.
Nee, het is niet geschreven
Helaas kon ik geen kopie van mijn advertentie vinden. Er kwamen alleen berichten binnen in de mail enzovoort..XelaRetak schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 12:39:
[...]
Je hebt een kopie van je advertentie in je email gekregen van 2ehands.be bij het plaatsen.
Als het in de advertentie duidelijk beschreven stond dat de kaart groene stippen/problemen heeft met het geheugen, dan is het aan de koper en moet jij niks.
Maar dat wist je al. Want de vorige keer was jij de koper en ging jij over de zeik tegen de verkoper.
Zijn reactie begrijp ik maar is absoluut niet netjes (kat in het nauw maakt rare sprongen), maar jou reactie verdient ook geen schoonheidsprijs. Dit laatste wil ik onderschrijven dat je aangeeft dat het product werkt maar problemen heeft, dit is een erg brede omschrijving. Voorbeeld je koopt een auto die werkt maar heeft problemen en je komt er achter dat de radio werkt maar de auto geen motor heeft. ik vind dat je iets specifieker had moeten zijn in je omschrijving, maar dat ik mijn gedachte,nykytosikbs schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 12:41:
[...]
Ja, dit bericht heb ik gisteravond ontvangen.
"Ik kom naar jouw huis. Je GPU is kapot'
Heb je de productbeschrijving gelezen????Ik schreef in de beschrijving: HET PRODUCT WERKT MAAR HET HEEFT PROBLEEM.
Nee, het is niet geschreven
Fools you are... who say you like to learn from your mistakes... I prefer to learn from the mistakes of others, and avoid the cost of my own. "Otto von Bismarck"
En bovendien had ik het teruggestuurd als ik het binnen 1 dag had ontvangen, oké binnen Maar na 3 weken!!! Hij kon letterlijk met haar doen wat hij wilde, meenemen naar China en terug naar Brussel...107mb schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 12:04:
- ik sla je op je bek.

Ik heb zoiets geschrevenKingTenteehje schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 12:51:
[...]
Zijn reactie begrijp ik maar is absoluut niet netjes (kat in het nauw maakt rare sprongen), maar jou reactie verdient ook geen schoonheidsprijs. Dit laatste wil ik onderschrijven dat je aangeeft dat het product werkt maar problemen heeft, dit is een erg brede omschrijving. Voorbeeld je koopt een auto die werkt maar heeft problemen en je komt er achter dat de radio werkt maar de auto geen motor heeft. ik vind dat je iets specifieker had moeten zijn in je omschrijving, maar dat ik mijn gedachte,
Reden van verkoop: de videokaart werkt maar met problemen (groene stippen op het scherm, probleem met VRAM). Als u het koopt, is het op eigen risico - ik accepteer geen retourzendingen. Is dat niet duidelijk...?
Bedoel je met werkt: Geeft het JUISTE beeld weer met daaroverheen een paar groene stippen, of bedoel je: Werkt WANT het geeft alleen groene stippen vanwege een VRAM probleem?
Ik zeg ook niet dat je niet duidelijk bent geweest, maar de koper heeft dit duidelijk gemist, en de koper is pissig gezien hij geen uitweg zit en zich belazerd voelt.nykytosikbs schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 12:53:
[...]
Ik heb zoiets geschreven
Reden van verkoop: de videokaart werkt maar met problemen (groene stippen op het scherm, probleem met VRAM). Als u het koopt, is het op eigen risico - ik accepteer geen retourzendingen. Is dat niet duidelijk...?
Fools you are... who say you like to learn from your mistakes... I prefer to learn from the mistakes of others, and avoid the cost of my own. "Otto von Bismarck"
Les: als iets een defect heeft, verkoop het dan als defect met duidelijke beschrijving wat er aan de hand is. En dus niet als werkend.
Zet je prijs ook passend. Dus niet heel hoog.
En bewaar altijd serienummer en een screenshot van je advertentie.
Je kan hem eventueel een kleine korting bieden als tegemoetkoming. Dan heeft hij de Cobra’s die hij voor jouw voordeur gekocht heeft er ook weer uit en kan hij die bij zijn volgende niet gelezen advertentie inzetten.
Beiden hebben jullie hier een aandeel in. Maar 3 weken niets laten horen en blijkbaar de advertentie niet lezen is volledig voor risico van de koper na zoveel tijd.
De kans is groot dat hij je kaart in de 3 weken compleet dood geflashed heeft, terwijl hij eerst dacht het probleem even met een update te fixen. En nu komt hij het bij jou proberen.
Sowieso houd ik niet van bedreigende kopers. Misschien krijg je wel zijn oude defecte kaart bij een retour. Dus niet meer aan beginnen.
Je zal moeten leven met de bedreigingen en kans op meer. Geef aan dat je zijn gedrag meld bij het platform en bereid bent aangifte te doen en dat je vanaf nu niet meer in gesprek of discussie gaat.
Je kan hem eventueel een kleine korting bieden als tegemoetkoming. Dan heeft hij de Cobra’s die hij voor jouw voordeur gekocht heeft er ook weer uit en kan hij die bij zijn volgende niet gelezen advertentie inzetten.
Beiden hebben jullie hier een aandeel in. Maar 3 weken niets laten horen en blijkbaar de advertentie niet lezen is volledig voor risico van de koper na zoveel tijd.
De kans is groot dat hij je kaart in de 3 weken compleet dood geflashed heeft, terwijl hij eerst dacht het probleem even met een update te fixen. En nu komt hij het bij jou proberen.
Sowieso houd ik niet van bedreigende kopers. Misschien krijg je wel zijn oude defecte kaart bij een retour. Dus niet meer aan beginnen.
Je zal moeten leven met de bedreigingen en kans op meer. Geef aan dat je zijn gedrag meld bij het platform en bereid bent aangifte te doen en dat je vanaf nu niet meer in gesprek of discussie gaat.
What we've got here is failure to communicate.
Ik snap sommige van de posts van de TS hier al niet (volledig).
Ik snap sommige van de posts van de TS hier al niet (volledig).
[ Voor 46% gewijzigd door HugoBoss1985 op 10-12-2024 18:30 ]
Dat is inderdaad een goeie les, ik heb het zelf een keer meegemaakt in het verleden, met ongeveer hetzelfde.ucsdcom schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 12:59:
Les: als iets een defect heeft, verkoop het dan als defect met duidelijke beschrijving wat er aan de hand is. En dus niet als werkend.
De les die ik geleerd heb is : nooit van je eigen deur verkopen , alleen via pakketpost verzenden via een postkantoor.
Accepteren ze het niet, pech gehad ..dan maar geen extra geld met Kerst.
Ikzelf heb na de dreiging , gewaarschuwd dat dit gemeld is bij de lokale politie, en er na heb ik de communicatie afgekapt... nooit meer van gehoord
Helemaal eens met deze stelling wat ik er even wel als kanttekening wil zetten/vragen. De termijn van 3 weken zou dat iets te maken kunnen hebben met een cadeau wat hij heeft gekocht gezien sinterklaas? Gezien de prijs welke maar 30 euro verscheeld met de aankoopprijs hij dacht een goede deal te hebben?ucsdcom schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 12:59:
Als iets te goedkoop is mag je daar vraagtekens bij zetten.KingTenteehje schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 13:14:
[...]
Helemaal eens met deze stelling wat ik er even wel als kanttekening wil zetten/vragen. De termijn van 3 weken zou dat iets te maken kunnen hebben met een cadeau wat hij heeft gekocht gezien sinterklaas? Gezien de prijs welke maar 30 euro verscheeld met de aankoopprijs hij dacht een goede deal te hebben?
Als iets duur/normaal geprijsd is mag je aannemen dat je iets goed werkends koopt.
Ik vind het geen flauwe opmerking, het is input die je doet nadenken hoe je zoiets in de toekomst wellicht beter kan aanpakken. Als iemand een prijs vraagt dat bijna gelijk staat aan een werkend product, wil je misschien ook wel laten geloven dat het misschien een andere oorzaak heeft (pak je verlies en zalden niet iemand anders op met jouw probleem).Yabani_Esek schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 10:21:
[...]
Ik zou de advertentie wel eens willen zien voordat we hierover verder gaan discissieren. De inhoud van de advertentie die is aangemaakt lijkt mij hier alles bepalend, kan TS deze hier delen AUB?
Toyota Supra Legend Premium AT GR 3.0 340pk (01/2022) - Pallet Kachel - 9 Zonnepanelen, 3915 WP - Geen gas aanslutiing
Of je kan ook gewoon stoppen met kapot spul te verkopen voor een normale prijs.Metallize schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 13:14:
[...]
Dat is inderdaad een goeie les, ik heb het zelf een keer meegemaakt in het verleden, met ongeveer hetzelfde.
De les die ik geleerd heb is : nooit van je eigen deur verkopen , alleen via pakketpost verzenden via een postkantoor.
Accepteren ze het niet, pech gehad ..dan maar geen extra geld met Kerst.![]()
Ikzelf heb na de dreiging , gewaarschuwd dat dit gemeld is bij de lokale politie, en er na heb ik de communicatie afgekapt... nooit meer van gehoord
mja het was een "voor te repareren minidisc-walkman " wat de titel was ...t zegt al genoeg hoe lang het geleden wasGioStyle schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 13:23:
[...]
Of je kan ook gewoon stoppen met kapot spul te verkopen voor een normale prijs.
Ja dat is nu ook hetgeen waar ik een beetje in het duister tast, en daarom gaan mijn nekharen overeind staan bij de opmerking "ik ga ervan uit dat mensen nog onderhandelen". Dit laatste mag in de meeste gevallen zo zijn maar hieruit maak ik op dat de prijs niet duidde in de richting van een defect product, maar eerder een nette aanbieding voor een werkend product, wat ook in de omschrijving van de verkoper stond (hij gaf aan dat product werkde, ik neem aan dat hij werkte bedoelde). De koper is te verwijten dat hij niet genoeg gelezen heeft en alles na het "werkde" niet gelezen heeft of niet heeft gezien.HugoBoss1985 schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 13:15:
[...]
Als iets te goedkoop is mag je daar vraagtekens bij zetten.
Als iets duur/normaal geprijsd is mag je aannemen dat je iets goed werkends koopt.
Zodra 2dehands stuurt kopie aan mij stuurt, zal ik deze hier plaatsen. Ik wacht hier zelf op.Marchel schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 13:20:
[...]
Ik vind het geen flauwe opmerking, het is input die je doet nadenken hoe je zoiets in de toekomst wellicht beter kan aanpakken. Als iemand een prijs vraagt dat bijna gelijk staat aan een werkend product, wil je misschien ook wel laten geloven dat het misschien een andere oorzaak heeft (pak je verlies en zalden niet iemand anders op met jouw probleem).
Ik zou de advertentie wel eens willen zien voordat we hierover verder gaan discissieren. De inhoud van de advertentie die is aangemaakt lijkt mij hier alles bepalend, kan TS deze hier delen AUB?
Je hele toon is vijandig richting de mensen hier die je proberen te helpennykytosikbs schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 12:36:
Dus ik zal je nog een keer vertellen wat er is gebeurd.
We kregen ruzie
ik ben geen idioot om mensen een niet-werkende videokaart te geven onder het mom van een werkende!!!
Wat is er precies aan communicatie geweest. Je laat constant weg wat jij hebt gedaan. Wees nu even transparant en eerlijk
"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."
Je hebt de videokaart voor 203 euro inclusief bezorgkosten gekocht naar wat jij dacht in perfecte staat.
Vervolgens is die kapot en verkoop jij hem voor 175 euro
Waarom zou in jouw ogen iemand die kaart kopen voor dat bedrag? Ding is defect. 50 euro lijkt mij een reeeler bedrag.
Vervolgens is die kapot en verkoop jij hem voor 175 euro
Waarom zou in jouw ogen iemand die kaart kopen voor dat bedrag? Ding is defect. 50 euro lijkt mij een reeeler bedrag.
[ Voor 4% gewijzigd door laurens0619 op 10-12-2024 14:16 ]
CISSP! Drop your encryption keys!
*knip* Reageren doen we op de discussie, niet op de persoon.
[ Voor 101% gewijzigd door Yorinn op 10-12-2024 15:22 ]
Lijkt inderdaad vooral een communicatieprobleem te zijn.
De beste koper is misschien wat laks geweest in terugsturen. Misschien door drukte, misschien doordat hij geprobeerd heeft de GPU alsnog te repareren. Hoe dan ook is dreigen zeker niet netjes en al helemaal niet constructief als je een dergelijk probleem hebt opgelost.
Aan de andere kant van het verhaal sta jij als verkoper: jij hebt een klaarblijkelijk niet-werkend product aangeboden met de opmerking "WERKDE maar met een probleem". Hiermee kun je dus bedoeld hebben dat het heeft gewerkt, maar nu niet meer. Je kunt het ook bedoeld hebben als "het werkt, maar er zijn enkele issues die wellicht gerepareerd kunnen worden"
De spelfout en de vraagprijs maken het ook niet duidelijker: hier gaan veel mensen uit van werkend in de tegenwoordige tijd in plaats van werkte in het verleden.
De gevraagde prijs kan reëel zijn voor een werkende kaart (80% voor doorverkoop vind ik zelfs nog wat aan de hoge kant). Die prijs is alvast met de gedachte dat mensen toch minder gaan betalen en door de prijs omhoog te gooien kun je tenminste nog wat korting geven.
Als er nog redelijkheid in de conversatie tussen beide partijen zit dan zou ik rustig met hem bespreken hoe dit nu op te lossen, vergeet niet dat de huidige situatie nu voor beide partijen vervelend is.
Helaas vrees ik dat hij nu sowieso de hakken in het zand zet maar ik zou denk ik beginnen met het verhaal van zijn kant te bekijken.
De beste koper is misschien wat laks geweest in terugsturen. Misschien door drukte, misschien doordat hij geprobeerd heeft de GPU alsnog te repareren. Hoe dan ook is dreigen zeker niet netjes en al helemaal niet constructief als je een dergelijk probleem hebt opgelost.
Aan de andere kant van het verhaal sta jij als verkoper: jij hebt een klaarblijkelijk niet-werkend product aangeboden met de opmerking "WERKDE maar met een probleem". Hiermee kun je dus bedoeld hebben dat het heeft gewerkt, maar nu niet meer. Je kunt het ook bedoeld hebben als "het werkt, maar er zijn enkele issues die wellicht gerepareerd kunnen worden"
De spelfout en de vraagprijs maken het ook niet duidelijker: hier gaan veel mensen uit van werkend in de tegenwoordige tijd in plaats van werkte in het verleden.
De gevraagde prijs kan reëel zijn voor een werkende kaart (80% voor doorverkoop vind ik zelfs nog wat aan de hoge kant). Die prijs is alvast met de gedachte dat mensen toch minder gaan betalen en door de prijs omhoog te gooien kun je tenminste nog wat korting geven.
Als er nog redelijkheid in de conversatie tussen beide partijen zit dan zou ik rustig met hem bespreken hoe dit nu op te lossen, vergeet niet dat de huidige situatie nu voor beide partijen vervelend is.
Helaas vrees ik dat hij nu sowieso de hakken in het zand zet maar ik zou denk ik beginnen met het verhaal van zijn kant te bekijken.
Probleem is dat TS ook in het andere topic over deze GPU weigert te laten zien hoe er door zijn/haar kant gereageerd is.Lothlórien schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 14:51:
We zien hier 1 kant van het verhaal en zwaar gekleurd/partijdig.
Feiten zijn:
1.) TS koopt kaart die goed werkt
2.) TS kaart gaat kapot tijdens gebruik (3 dagen is de geclaimde tijd).
3.) TS vind dat de schuld van de oorspronkelijke verkoper
4.) Geen resolutie voor gekomen
5.) TS verkoopt de kaart voor een bepaalde bedrag met een "vage" beschrijving
6.) Koper koopt de kaart van TS
7.) Koper verwacht voor het bedrag en door de beschrijving een andere staat
8.) TS geeft geen openheid van zaken en geeft geen info/details over de verdere stappen
Dat is waar we nu zijn. En nu is stap 5 niet geheel feitelijk. Want "vaag" kan je niet definieren. Totdat TS openheid/informatie geeft kunnen we gewoon weinig.
"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."
Ik lees wat reacties die feedback hebben over de prijs en titel:
IMO is het duidelijk genoeg:
Als je een GPU koopt, of 175eu aan iets uitgeeft, lees je toch even wat je koopt? Kost je 10sec van je leven.
En ZEKER als het tweedehands is, je wilt de staat van het product kunnen inschatten of het matcht qua prijs
En ZEKER als het van een particulier is, aangezien je niet zomaar kunt retourneren/garantie etc.
Als dit topic andersom had geweest, had het merendeel van de reacties geweest "Tjah, had je maar beter moeten lezen, het staat er gewoon". Had de koper maar even het minimale moeten doen voor de koop.
Hoewel er ruimte voor verbetering is betreft communicatie, ligt de verantwoordelijkheid IMO 95% bij de koper. En dit is allemaal nog los van dat je na drie weken geen idee wat koper er allemaal mee gedaan heeft. Misschien heeft ie alles gelikt en kon het daar niet tegen.
Een tegemoetkoming zou ik misschien overwegen als de koper het binnen een paar dagen meld, maar na drie weken is die kans ook voorbij. Garantie tot de drempel + "vooruit een beetje meer" rekt niet tot drie weken.
Als je een GPU koopt, of 175eu aan iets uitgeeft, lees je toch even wat je koopt? Kost je 10sec van je leven.
En ZEKER als het tweedehands is, je wilt de staat van het product kunnen inschatten of het matcht qua prijs
En ZEKER als het van een particulier is, aangezien je niet zomaar kunt retourneren/garantie etc.
Als dit topic andersom had geweest, had het merendeel van de reacties geweest "Tjah, had je maar beter moeten lezen, het staat er gewoon". Had de koper maar even het minimale moeten doen voor de koop.
Hoewel er ruimte voor verbetering is betreft communicatie, ligt de verantwoordelijkheid IMO 95% bij de koper. En dit is allemaal nog los van dat je na drie weken geen idee wat koper er allemaal mee gedaan heeft. Misschien heeft ie alles gelikt en kon het daar niet tegen.
Een tegemoetkoming zou ik misschien overwegen als de koper het binnen een paar dagen meld, maar na drie weken is die kans ook voorbij. Garantie tot de drempel + "vooruit een beetje meer" rekt niet tot drie weken.
[ Voor 12% gewijzigd door Martijn.C.V op 10-12-2024 17:21 ]
Zodra 2dehands mij een kopie van mijn advertentie sturen, zal ik deze hier plaatsen
Precies dezelfde mening. Ik heb niemand bedrogen, misschien heb ik de beschrijving echt niet gelezen - ik zou het geld zonder problemen hebben teruggegeven. Maar na drie weken... kon hij met haar doen wat je wilde... Dus ik wacht nu op een kopie van mijn advertentie en als er echt geen sprake was van een defect, zal ik het volledige bedrag aan hem terugbetalenMartijn.C.V schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 16:40:
Ik lees wat reacties die feedback hebben over de prijs en titel:
Als de beschrijving bij de advertentie net zo duidelijk was als de topic start, dan weet ik al waar het is mis gegaan...Yabani_Esek schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 10:21:
[...]
Waarom toen wel en nu niet?nykytosikbs schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 17:27:
[...]
Precies dezelfde mening. Ik heb niemand bedrogen, misschien heb ik de beschrijving echt niet gelezen - ik zou het geld zonder problemen hebben teruggegeven. Maar na drie weken... kon hij met haar doen wat je wilde... Dus ik wacht nu op een kopie van mijn advertentie en als er echt geen sprake was van een defect, zal ik het volledige bedrag aan hem terugbetalenEn als dat zo was, dan denk ik dat we zullen beslissen wat volgende doen
De kaart was al kapot, en daarmee onbruikbaar
3 weken is lang dus wie weet wat die ermee gedaan heeft maar zou die nu nog minder waard/bruikbaar kunnen zijn?
Wel jammer dat je elke kritische post zit te negeren en alleen wil reageren op mensen die het met je eens zijn. In je andere topic is er ook al aangegeven dat je manier van communiceren niet handig is. En nu maak je blijkbaar weer exact hetzelfde mee. Is het niet handig om bij jezelf te rade te gaan "Goh wat had ik anders kunnen doen" ipv "Het zal wel aan de andere partij liggen".nykytosikbs schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 17:27:
[...]
Dus ik wacht nu op een kopie van mijn advertentie en als er echt geen sprake was van een defect, zal ik het volledige bedrag aan hem terugbetalenEn als dat zo was, dan denk ik dat we zullen beslissen wat volgende doen
Ik vind het erg jammer dat je iets wat zo makkelijk had kunnen oplossen laat escaleren omdat je blijkbaar zo diep in je emotie zit en niet meer realistisch er naar kan kijken.
Of je moet gewoon stoppen met kapot spul kopen voor een normale prijs.GioStyle schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 13:23:
[...]
Of je kan ook gewoon stoppen met kapot spul te verkopen voor een normale prijs.
Bijvoorbeeld dat een driverupdate het zou oplossen, maar nu de koper alles los en vast gesoldeerd heeft is dat niet meer een optie.laurens0619 schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 18:29:
[...]
Waarom toen wel en nu niet?
De kaart was al kapot, en daarmee onbruikbaar
3 weken is lang dus wie weet wat die ermee gedaan heeft maar zou die nu nog minder waard/bruikbaar kunnen zijn?
Je koopt van een particulier, dan zijn er risico's. Ik begrijp 100% dat het vervelend voelt, maar dan had je beter moeten lezen.
Dus het is de verantwoordelijkheid van TS dat koper niet leest? En het risico lopen dat koper t nog verder verziekt heeft? Ik zou koper ook veel succes gewenst hebben en het daar bij laten.corset schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 18:44:
[...]
Ik vind het erg jammer dat je iets wat zo makkelijk had kunnen oplossen laat escaleren omdat je blijkbaar zo diep in je emotie zit en niet meer realistisch er naar kan kijken.
En ik heb geen emotie in deze zaak
En voordat iedereen nu ook boos tegen mij gaat doen: Ik ga er absoluut van uit dat het in de omschrijving stond. Als dat niet zo is en er redelijkerwijs dus geen hints op een defect waren, dan wordt het een ander verhaal.
[ Voor 49% gewijzigd door Martijn.C.V op 10-12-2024 19:09 ]
After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads
Een driver update voor memory fouten?Martijn.C.V schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 19:04:
[...]
Of je moet gewoon stoppen met kapot spul kopen voor een normale prijs.
[...]
Bijvoorbeeld dat een driverupdate het zou oplossen, maar nu de koper alles los en vast gesoldeerd heeft is dat niet meer een optie.
Als het zo easy was waarom had ts dat niet gedaan? Lees even zijn vorige topic
En dat de nieuwe koper heeft zitten los en vast solderen heb ik gemist… waar staat dat?
[ Voor 7% gewijzigd door laurens0619 op 10-12-2024 19:29 ]
Dat is precies het probleem, de koper wilde geen kapot spul, maar een werkende videokaart waar ie een normale tweedehandse prijs voor heeft betaald en TS wilde voor de volle mep van zijn kapotte videokaart af.Martijn.C.V schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 19:04:
[...]
Of je moet gewoon stoppen met kapot spul kopen voor een normale prijs.
Heren (en/of dames en/of anders),
Ik ga me onttrekken van deze discussie
Ik ben bang dat de sfeer al bepaald is en dat alles onder een microscoop gehouden wordt, er wordt IMO enkel naar redenen gezocht om het TS z'n schuld te maken en geen verantwoordelijkheid bij de koper, dan gaat er niets zinnigs meer uit komen, iig niet voor mij.
Ik ga me onttrekken van deze discussie
[ Voor 19% gewijzigd door Martijn.C.V op 10-12-2024 19:56 ]
*knip* Offtopic. Dit voegt niets toe aan de discussie.
En dan laat ik het buiten beschouwing dat je voor de hoofdprijs kapot spul aan anderen verkoopt op marktplaats.
Dan moet je achteraf ook niet gaan zeuren dat mensen boos op je worden 😶
En dan laat ik het buiten beschouwing dat je voor de hoofdprijs kapot spul aan anderen verkoopt op marktplaats.
[ Voor 47% gewijzigd door Yorinn op 10-12-2024 20:23 ]
Van bedreiging kan je aangifte doen. Bedreiging is niet acceptabel, ongeacht de vraag of je voldoende duidelijk hebt gemaakt dat het om een defect product ging.nykytosikbs schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 10:02:
...hij schrijft mij: "Je hebt me bedrogen, ik zal naar je huis komen en je slaan." We hadden ruzie met hem en hij dreigt met lichamelijk letsel. Wat te doen in een dergelijke situatie?
Je zult zelf moeten inschatten hoe groot het risico is dat de koper daadwerkelijk zijn dreigementen gaat uitvoeren. Heeft hij bijvoorbeeld jouw adres? Als je dat risico hoog inschat, kan je overwegen de koop ongedaan te maken. Voor je eigen veiligheid.
Het staat de koper vrij om aangifte te doen van oplichting/misleiding. Indien dat terecht is, kan dat negatieve gevolgen voor je hebben. Het risico hierop moet je ook zelf inschatten. Hoe duidelijk ben je geweest? Als daar een groot risico zit, kan je ook overwegen de koop ongedaan te maken. Om aangifte en gevolgen te voorkomen.
Als beide risico's laag zijn, dan kan je het hier misschien bij laten. Verdere communicatie met de koper lijkt dan weinig zin te hebben.
Dat is het dus. En dat is iets waar mensen makkelijk aan voorbij gaan.sahinasappelsap schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 20:06:
[Mbr]*knip* Offtopic. Dit voegt niets toe aan de discussie. [/]
Dat doet niemand. Het enige wat we doen is aangeven dat er een zeer eenzijdig beeld wordt gegeven met geen informatie. TS wil alleen reageren op mensen die het met hem/haar eens zijn en de rest negeren.Martijn.C.V schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 19:55:
H er wordt IMO enkel naar redenen gezocht om het TS z'n schuld te maken en geen verantwoordelijkheid bij de koper
Ik heb de feiten al eerder benoemd. We weten gewoon te weinig, en zonder meer info van de TS kunnen we bij niemand de schuld leggen. Niet bij de koper, niet bij de verkoper.
Echter is er een situatie ontstaan waarin de TS aan heeft getoond dat er gewoonweg onduidelijke communicatie is. (Zie dit topic, zie een ander topic over dezelfde GPU) En dan is het logisch dat er verwarring ontstaat.
https://www.2dehands.be/v...-3060-12gb-asus-rog-strix
Ik kan de hele advertentie niet zien. Maar dit is de google entry:
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/wuawCrCj9z2TfMcGhcyle2Fz.jpg?f=user_large)
Nou wil ik niet zeggen dat die info klopt, maar als je daadwerkelijk zo goed als nieuw hebt geschreven snap ik wel dat de koper boos is. Je maakt ook een ander topic hierzo waarin je duidelijk aangeeft dat de VRAM kapot is.
In de verlopen tekst staat er dat je CS2 speelt, maar in het andere topic schrijf je dat je alleen maar 1x minecraft hebt gespeeld.
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/wuawCrCj9z2TfMcGhcyle2Fz.jpg?f=user_large)
Nou wil ik niet zeggen dat die info klopt, maar als je daadwerkelijk zo goed als nieuw hebt geschreven snap ik wel dat de koper boos is. Je maakt ook een ander topic hierzo waarin je duidelijk aangeeft dat de VRAM kapot is.
In de verlopen tekst staat er dat je CS2 speelt, maar in het andere topic schrijf je dat je alleen maar 1x minecraft hebt gespeeld.
2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30
Zo goed als nieuw...
Je vraag 'wat moet ik doen?'
Ik denk dat je er goed aan doet de kaart terug te nemen. Je verkoopt iets wat volgens jou zo goed als nieuw is terwijl je weet dat het defect is. In mijn ogen niet zo handig. De koper zou natuurlijk wel wat vriendelijker mogen reageren maar gezien de feiten, is zijn woede wel te begrijpen.
Ik denk dat je er goed aan doet de kaart terug te nemen. Je verkoopt iets wat volgens jou zo goed als nieuw is terwijl je weet dat het defect is. In mijn ogen niet zo handig. De koper zou natuurlijk wel wat vriendelijker mogen reageren maar gezien de feiten, is zijn woede wel te begrijpen.
Je trekt het uit zijn verband. Hij heeft letterlijk in de advertentie genoemd dat er gebreken zijn.Gadgeteer schreef op woensdag 11 december 2024 @ 10:35:
Zo goed als nieuw...
'zo goed als nieuw' is een categorie. Waarschijnlijk moest hij kiezen tussen 'zo goed als nieuw' en 'gebruikt'. Ik kan de keuze nog wel begrijpen als je 'zo goed als nieuw' interpreteert als de leeftijd van de kaart.
Nou nee, dat gaat over de conditie van het artikel, niet over de leeftijd van het artikel, staat er letterlijk. Dus die interpretatie gaat natuurlijk nergens over.de Peer schreef op woensdag 11 december 2024 @ 10:38:
[...]
Je trekt het uit zijn verband. Hij heeft letterlijk in de advertentie genoemd dat er gebreken zijn.
'zo goed als nieuw' is een categorie. Waarschijnlijk moest hij kiezen tussen 'zo goed als nieuw' en 'gebruikt'. Ik kan de keuze nog wel begrijpen als je 'zo goed als nieuw' interpreteert als de leeftijd van de kaart.
TS vraagt om advies.de Peer schreef op woensdag 11 december 2024 @ 10:38:
[...]
Je trekt het uit zijn verband. Hij heeft letterlijk in de advertentie genoemd dat er gebreken zijn.
Zolang we niet de hele advertentie kunnen zien, moeten we het doen met de beschikbare info. Op dit moment heb ik zelf niet het gevoel dat ik dit uit zijn verband trek (vooral omdat hij ook iets in de advertentie heeft staan over CS2 terwijl hij in zijn andere topic hier iets anders aangeeft.)
Totdat de advertentie zichtbaar is, blijf ik bij mijn advies om de kaart terug te nemen. Uiteraard is dit slechts mijn advies.
Die drie weken zijn helemaal niet relevant. Jij wist al dat de kaart kapot was, hij zal na 3 weken niet kapotter zijn geworden dan hoe kapot hij al was. Wat de koper er in die 3 weken allemaal mee heeft gedaan doet er niet toe, hij is nog net zo kapot als dat jij al wist dat hij was toen je hem verkocht.nykytosikbs schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 17:27:
[...]
Precies dezelfde mening. Ik heb niemand bedrogen, misschien heb ik de beschrijving echt niet gelezen - ik zou het geld zonder problemen hebben teruggegeven. Maar na drie weken... kon hij met haar doen wat je wilde... Dus ik wacht nu op een kopie van mijn advertentie en als er echt geen sprake was van een defect, zal ik het volledige bedrag aan hem terugbetalenEn als dat zo was, dan denk ik dat we zullen beslissen wat volgende doen
Conclusie: probeer geen 'geld te verdienen' aan kapotte rommel. Ik zal je geen oplichter noemen, maar wat je doet vind ik ook verre van netjes.
Daily driver | Ford Fanta ST | 280pk 420Nm | Orange Fury | Performance Pack
Vooropgesteld: we hebben de rest van de advertentietekst niet.de Peer schreef op woensdag 11 december 2024 @ 10:38:
[...]
Maar 'zo goed als nieuw' aanvinken bij een defecte kaart is natuurlijk onjuist. Daarenboven is het product ook gebruikt, al is het maar een paar dagen. Het product is zelfs defect. Je had hier nooit 'zo goed als nieuw' mogen adverteren.
Door de kaart 'zo goed als nieuw' en voor een relatief hoog bedrag aan te prijzen wek je een bepaalde verwachting. In de titel staat vervolgens ook geen enkele vermelding over 'defect' of 'met VRAM issue'.
Je kunt in je verdere tekst wel opschrijven dat er sprake is van een defect, maar vraag is (nog steeds) of dit voldoende concreet is beschreven. Als de koper alleen de titel heeft gelezen met de ingevulde specs, maar niet de beschrijving, dan kan het zo maar zijn dat hij daadwerkelijk een zo goed als nieuwe kaart verwachtte.
Dat is natuurlijk ook deels schuld van de koper, hij had immers verder moeten lezen, maar er is dan listig geadverteerd en dan begrijp ik best dat de koper niet blij is. Dreigen met geweld slaat dan nergens op en daar moet je de politie voor bellen .
Het lijkt me overigens een volledig Belgische situatie, dus Nederlands recht gaat niet op. Maar wat op basis van de huidige informatie wel op gaat: waar twee vechten hebben twee schuld. En op dit moment de TS ietsje meer.
Als ik op je link klik zie ik het volgende staan:Rene schreef op woensdag 11 december 2024 @ 09:59:
https://www.2dehands.be/v...-3060-12gb-asus-rog-strix
[Afbeelding]
Leuk dat er in de tekst van de advertentie zelf ergens stond dat hij problemen had, maar het zou mij total niet verbazen dat daar iemand overheen heeft gelezen. Dat plus de prijs geeft mij totaal niet het idee dat het hier om een kaart met een defect gaat.RTX 3060 12GB ASUS ROG STRIX
Te koop: RTX 3060 12GB ASUS ROG STRIXPrijs Is Niet BespreekbaarOphalen Regio Brugge / Verzenden Via BpostWas Gebruikt Voor CS2Doos Komt ErbijVerkoop
Zonder de hele advertentie zelf blijft het speculatie, maar niet in de samenvatting meteen aangeven dat de kaart defect is / kuren heeft is wat mij betreft wel een flinke rode vlag.
Ik maak geen fouten, ik creëer leer momenten.
"zo goed als nieuw" kan dus ook slaan op een fiets die 10 jaar geleden in de gracht is gevallen maar verder nauwelijks gebruikt is?
Als dit natuurlijk al de juiste advertentie is: hoe zeker is dat?
Ik had ooit uit meerdere offertes degenen gekozen met een ogenschijnlijk scherpe prijs. Bij de uiteindelijke factuur kwam ik erachter dat de prijs in vet was gedrukt met daarachter in normaal lettertype excl. btw. Helemaal overheen gelezen.
Had ik beter moeten lezen en was het mijn schuld dat ik een naheffing kreeg van 1600,-- euro? dat denk ik wel en dat is een les geweest.
Was de installateur verplicht de complete prijs op te geven en noemt de ACM dit een oneerlijke handelspraktijk? absoluut.
punt dat ik wil maken is dat het begrijpelijk is dat er initieel naar de titel wordt gekeken. Hoe duidelijk de tekst was met het gegeven dat het product eigenlijk niet naar specificaties werkte zal nog moeten blijken. Het is dan ook zeker de verkoper zijn schuld dat hij een kat in de zak kocht, in NL is er zelfs zoiets als een onderzoeksplicht. De verkoper heeft dan natuurlijk wel de verplichting eventuele defecten te melden, maar deze situatie riekt naar "eigen schuld, want het stond in de kleine lettertjes". Waarschijnlijk is dit per ongeluk gegaan, maar indien met opzet is dat zeker niet netjes.
Ik had ooit uit meerdere offertes degenen gekozen met een ogenschijnlijk scherpe prijs. Bij de uiteindelijke factuur kwam ik erachter dat de prijs in vet was gedrukt met daarachter in normaal lettertype excl. btw. Helemaal overheen gelezen.
Had ik beter moeten lezen en was het mijn schuld dat ik een naheffing kreeg van 1600,-- euro? dat denk ik wel en dat is een les geweest.
Was de installateur verplicht de complete prijs op te geven en noemt de ACM dit een oneerlijke handelspraktijk? absoluut.
punt dat ik wil maken is dat het begrijpelijk is dat er initieel naar de titel wordt gekeken. Hoe duidelijk de tekst was met het gegeven dat het product eigenlijk niet naar specificaties werkte zal nog moeten blijken. Het is dan ook zeker de verkoper zijn schuld dat hij een kat in de zak kocht, in NL is er zelfs zoiets als een onderzoeksplicht. De verkoper heeft dan natuurlijk wel de verplichting eventuele defecten te melden, maar deze situatie riekt naar "eigen schuld, want het stond in de kleine lettertjes". Waarschijnlijk is dit per ongeluk gegaan, maar indien met opzet is dat zeker niet netjes.
Ik snap je punt betreffende je te distantiëren van de discussie. Het enige wat ik er nog van wil zeggen gezien jij van mening bent dat wij de schuld bij de TS neerleggen is omdat in dit topic het verhaal rammelt aan alle kanten. Hetgeen wat hier meermaals gevraagd wordt is naar de waarheid, een verhaal heeft 3 kanten, de TS kant, de koper kant, en de waarheid, en gebaseerd op de waarheid kunnen wij advies geven. Gezien de koper niet in dit forum is moeten we het wel aan de TS vragen en de reacties welke hij geeft is met name op die van jou gezien jij het met zijn stelling eens bent, en niet iedereen hier is hetzelfde.Martijn.C.V schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 19:55:
Heren (en/of dames en/of anders),
Ik ga me onttrekken van deze discussieIk ben bang dat de sfeer al bepaald is en dat alles onder een microscoop gehouden wordt, er wordt IMO enkel naar redenen gezocht om het TS z'n schuld te maken en geen verantwoordelijkheid bij de koper, dan gaat er niets zinnigs meer uit komen, iig niet voor mij.
Als het verhaal hierboven klopt en in de titel staat "zo goed als nieuw" en de koper heeft de kaart gekocht voor bijvoorbeeld sinterklaas voor zijn kind en daarom pas na 3 weken gezien dat deze kapot is dan vind IK dit gewoon dwaling en oplichting. Het spijt mij verschrikkelijk maar ik denk dat ik net als jij mij maar afzijdig ga houden want de waarheid komt toch niet boven, en ik ga mij alleen maar ergeren aan iemand die zijn gelijk wil halen daar hij alleen op zoek is naar een oplossing voor hemzelf en niet degene die ook gedupeerd is.
Dat kan alleen de TS zeggen. Maar de google link gaat direct naar zijn advertentie (welke verlopen is).Lothlórien schreef op woensdag 11 december 2024 @ 12:16:
"zo goed als nieuw" kan dus ook slaan op een fiets die 10 jaar geleden in de gracht is gevallen maar verder nauwelijks gebruikt is?
Als de GPU daadwerkelijk in de categorie 'zo goed als nieuw' is gezet dan is het wel zo slim om de koper alles terug te storten. De GPU is alles behalve zo goed als nieuw, hij is namelijk kapot.
@TS, kan je een schermdump van de advertentie plaatsen, dat zou een hoop uitsluitsel kunnen geven.
2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30
Dat is natuurlijk een hele vreemde interpretatie. Vooral gezien er naast gebruikt, ook nog een categorie "niet werkend" is. En daar hoort hij thuis natuurlijk. Waarschijnlijk heeft de koper gewoon gefilterd op "zo goed als nieuw", en toen niet goed gelezen verder. Dat is niet handig van de koper, maar de verkoper is zeker ook niet onschuldig dan. (En niemand interpreteert een TV die van de trap is gevallen bij installatie als "zo goed als nieuw", omdat hij niet oud is).de Peer schreef op woensdag 11 december 2024 @ 10:38:
[...]
ik zit wat te struinen op die site en er zijn zeker wel mensen die zo'n projectkaartje willen overnemen.
https://www.2dehands.be/v...ocht-herstel-dienst-gpu-s
Wellicht zou een deel van de oplossing kunnen zijn dat de eigenaar straks contact met deze persoon opneemt, de kaart kan dan voor een nader overeen te komen bedrag alsnog verkocht worden aan de juiste persoon.
Ander deel van de oplossing zal bijvoorbeeld zitten in een nieuwe prijsonderhandeling/ compensatiebedrag waar jullie het in kunnen vinden. Waar je uitkomt zal grotendeels afhankelijk zijn van de gedachtegang van de koper toen hij het kocht: wilde hij een goed product en heeft hij een complete miskoop gedaan? of was hij zich er van bewust dat deze kaart kuren vertoonde en wilde een poging doen dit te repareren? probeer dat eerst te achterhalen.
Gezien de reactie van de koper denk ik dat hij echt in de veronderstelling was dat deze kaart werkte toen hij hem kocht.
https://www.2dehands.be/v...ocht-herstel-dienst-gpu-s
Ik blijf vinden dat deze situatie voor beide partijen onbedoeld vervelend is. De videokaart terugnemen en een volledige restitutie gaat mijn voorkeur niet naar uit, temeer gezien het gedrag van de koper en het feit dat de koper waarschijnlijk ook wel wat te verwijten valt. Dat TS het volledige bedrag houdt en de verkoper dus opzadelt met een lege portemonnee en een defect product waar hij wellicht niets mee kan is ook geen oplossing.Ik zoek defecte videokaarten/gpu's :
-Nvidia vanaf 1000 tot 4000 series
-AMD vanaf 5000 series tot 7000 series
Als hobby repareer ik graag videokaarten/gpu's . Mocht je een probleem hebben met jouw kaart , mag je altijd contact opnemen .
Zoekertjesnummer: m2190362602
Wellicht zou een deel van de oplossing kunnen zijn dat de eigenaar straks contact met deze persoon opneemt, de kaart kan dan voor een nader overeen te komen bedrag alsnog verkocht worden aan de juiste persoon.
Ander deel van de oplossing zal bijvoorbeeld zitten in een nieuwe prijsonderhandeling/ compensatiebedrag waar jullie het in kunnen vinden. Waar je uitkomt zal grotendeels afhankelijk zijn van de gedachtegang van de koper toen hij het kocht: wilde hij een goed product en heeft hij een complete miskoop gedaan? of was hij zich er van bewust dat deze kaart kuren vertoonde en wilde een poging doen dit te repareren? probeer dat eerst te achterhalen.
Gezien de reactie van de koper denk ik dat hij echt in de veronderstelling was dat deze kaart werkte toen hij hem kocht.
[ Voor 5% gewijzigd door Lothlórien op 11-12-2024 16:46 ]
Pagina: 1