Low-code / no-code met juiste user permissions functie

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charlottebakker
  • Registratie: December 2024
  • Laatst online: 10-12-2024
Voor een nieuw project ben ik op zoek naar een low-code / no-code optie om een applicatie te bouwen met de juiste mogelijkheden. Indien die er niet is, dan is een applicatie bouwen van scratch ook een optie. Maar we willen eerst alle low-/no-code opties bekeken hebben.

Het gaat om een content goedkeuringsprocess (denk: Kanban view met verschillende stages van posts) waarbij verschillende users (klanten, schrijvers, admins) verschillende permissions hebben. Die permissions moeten per user helemaal te modificeren zijn. Binnen databases die we hiervoor gebruiken willen we dat bepaalde users bepaalde kolommen en rijen kunnen zien en een aantal kolommen daarvan kunnen editten. Eigenlijk user permissions op cel niveau binnen een database.

Op dit moment gebruiken we Notion voor dit proces. Maar hierbij is de user permission zoals we dat willen een ramp. En daarnaast willen we nog wat extra meer geavanceerde opties (zoals wanneer content is goedgekeurd dat de informatie hiervan automatisch naar aan factuur pagina wordt gestuurd).

We hebben al met Retool lopen puzzelen, wat een hele goede optie lijkt voor veel van wat we willen, maar dan stuiten we op de user permissions die erg beperkt lijkt (binnen databases op rij niveau is mogelijk, maar niet op kolom niveau).

Iemand een idee? Ik ben erg benieuwd!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenomyscus
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 19:23
Met WEM gaat dit prima lukken, maar ik durf niet te zeggen wat een license kost. Wat is je budget? Het bouwen via no-code gaat snel en kun je vaak zelf als je even in het platform duikt. Maar vaak kost het hosten van je applicatie dermate veel dat je het beter kunt laten maken op de traditionele manier. Hogere opstartkosten, maar lagere maandlasten. Dat is in elk geval mijn ervaring voor kleine projecten. Voor grote bedrijven is dat anders.