Plaatselijke leasemaatschappij neemt een loopje met mij

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunri5e
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 20:50
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joke_name
  • Laatst online: 21:59
Even voor de goede orde:

Handel je in deze als privé persoon of als bedrijf?
Dat kan namelijk verschil maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunri5e
joke_name schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 07:49:
Even voor de goede orde:

Handel je in deze als privé persoon of als bedrijf?
Dat kan namelijk verschil maken.
Bedrijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MathiasMetzger
  • Registratie: April 2024
  • Laatst online: 09-01 16:52
Het ergste is dat de auto ook nog eens in de verkoop staat met al mijn inloggegevens en ook de bankkoppeling zodat het laden bij Tesla afgeschreven wordt van mijn rekening. Hij krijgt deze er niet uit want het e-mailadres waarop het account staat bestaat volgens hem niet meer. Hij verkoopt dus een auto met daarin mijn bankkoppeling.
Is dat niet je eigen verantwoordelijkheid? De vorige eigenaar bestuurder van mijn auto, die had ook zijn persoonsgegevens in de auto laten liggen. Wie is dat dan schuld? De autodealer? Die misschien de moeite had kunnen nemen, om de persoonsgegevens die leiden naar de vorige bestuurder te verwijderen?

Of jij zelf? PS kan Tesla dat niet vanaf afstand doen? Maar mij lijkt het verstandig voor de volgende keer, dat je even een die auto terug zet naar fabrieksinstellingen. Zodat al je gegevens uit het entertainment systeem gewist zijn. Anders ga je misschien eendaags, een boze particulier aan je deur hebben. Die bij jouw verhaal komt halen, terwijl dat ding nooit jouw eigendom geweest is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunri5e
MathiasMetzger schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 07:58:
[...]

Is dat niet je eigen verantwoordelijkheid? De vorige eigenaar bestuurder van mijn auto, die had ook zijn persoonsgegevens in de auto laten liggen. Wie is dat dan schuld? De autodealer? Die misschien de moeite had kunnen nemen, om de persoonsgegevens die leiden naar de vorige bestuurder te verwijderen?

Of jij zelf? PS kan Tesla dat niet vanaf afstand doen? Maar mij lijkt het verstandig voor de volgende keer, dat je even een die auto terug zet naar fabrieksinstellingen. Zodat al je gegevens uit het entertainment systeem gewist zijn. Anders ga je misschien eendaags, een boze particulier aan je deur hebben. Die bij jouw verhaal komt halen, terwijl dat ding nooit jouw eigendom geweest is.
Het is zeker mijn eigen verantwoordelijkheid. Maar ik kon de auto bij inlevering niet resetten (en ook niet mijn bankkoppeling eruit halen) want de garagehouder wist de inloggegevens niet meer en later bleek dat de emailadres waarop de auto destijds is geregistreerd al een aantal jaren niet meer bestond. Ik heb dit bij het inleveren aangekaart bij zijn medewerker en het daarna ook nog naar hem op de mail gezet want maar hij heeft er niets mee gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcop23
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:57
Voor de kosten: heb je een rechtsbijstandverzekering? Zo ja: hen een brief laten schrijven. Zo nee: zelf een brief schrijven. In die brief laat je weten dat je het niet eens bent met het bedrag, met de genoemde redenen, en geef je ze een termijn om het op te lossen (b.v. 2 weken). Als ze eerder op de-mails hebben gereageerd, kan je het gewoon als e-mail verzenden. Als ze daar niet op antwoorden, kan je dan verdere stappen ondernemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Valorian
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:28
We zijn nu 1 maand later, ben je in de tussentijd eigenlijk nog een keer langs geweest daar? zo niet dan zou ik dat zeker doen. Ik ben heel benieuwd wat die garagehouder dan zei op het moment dat je hem daar live confronteerde met met name die schadepost en jou eigen risico en de voorwaarden. Al dan niet i.c.m. het tonen van de mail met schadeformulier als bewijs van dat je het echt toen al had doorgegeven. Zo live geconfronteerd zijn mensen soms wat minder makkelijk in het afwimpelen dan via mailtjes of telefoon.

Verder: wat een ellendige situatie, veel sterkte met verder afhandeling. Zelfs als je juridisch ijzersterk staat zit je gewoon niet te wachten op dit soort gedoe, zeker als je juist zelf alles netjes gedaan hebt aan eigen zijde.

PS: Ik zou mij geen zorgen maken over die modder die nog onder die klep zat. Die schoonmaakkosten zijn zo absurd dat de garagehouden waarschijnlijk ook als die modder er niet zat wel iets bedacht zou hebben om dit op te voeren en in rekening te brengen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Cheezborger
  • Registratie: Februari 2010
  • Nu online
Wel heel toevallig dat de totale schadepost bijna gelijk is aan het bedrag dat je terug had moeten krijgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13-05 16:38

ZieMaar!

Moderator General Chat
Soms is het handig om (wellicht naïef) om niet van kwade opzet uit te gaan. Bel hem op, vraag of je nog even in de auto kan om uit te loggen etcetera, vraag even of ie nog wil kijken naar de schade (die je al gemeld had en dus €500,- moet kosten) en vraag eens door op die schoonmaakkosten. Of ga gewoon even langs.

Wellicht naïef, ik zie ook dat de bedragen wel heel mooi richting de min kilometers gaan, maar toch. Eerst live, dan mail/brief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 21:05
Factory reset werkt niet (heb ik zelf ervaren met mijn m3). Hij moet ontkoppelt worden met het emailadres die de LM heeft. Ik had daar een hoop gedoe mee omdat mijn auto overgenomen was door een andere LM.

Hij moet dus echt zelf die reset doen. Sterkte!

[ Voor 3% gewijzigd door TweakerVincent op 10-12-2024 14:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorissie87
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 23:30

Jorissie87

No diggity

ZieMaar! schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 12:54:
Soms is het handig om (wellicht naïef) om niet van kwade opzet uit te gaan. Bel hem op, vraag of je nog even in de auto kan om uit te loggen etcetera, vraag even of ie nog wil kijken naar de schade (die je al gemeld had en dus €500,- moet kosten) en vraag eens door op die schoonmaakkosten. Of ga gewoon even langs.

Wellicht naïef, ik zie ook dat de bedragen wel heel mooi richting de min kilometers gaan, maar toch. Eerst live, dan mail/brief.
Als ik de TS goed lees dan is de auto inmiddels verkocht en overgezet op iemand anders zijn naam. Dat gaat dus lastig worden.

AMD Ryzen 9 5900X | MSI RTX 3080Ti | GigaByte X570 Aorus Elite | 32GB@3600Mhz | NH-D15 | 970 EVO 1TB | MX500 1TB | FD Define R6 | Acer 28" 4K 60Hz Gsync | Acer 27" 1440P 165Hz Gsync | KB: Ducky one 2 RGB | HP: HyperX Cloud II | M: Zowie FK1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 23:28

Ircghost

Honeybadger doesn't care!

Kun je om tank kosten te voorkomen niet de accept giro aan de bank kant annuleren? Bedrag storneren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13-05 16:38

ZieMaar!

Moderator General Chat
Jorissie87 schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 14:45:
[...]

Als ik de TS goed lees dan is de auto inmiddels verkocht en overgezet op iemand anders zijn naam. Dat gaat dus lastig worden.
Ik lees het nu inderdaad. Ik ken Tesla verder niet, dus heb voor dat stuk geen oplossing…
Pagina: 1