OBS/Fortnite

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fr3nkmeister
  • Registratie: April 2024
  • Laatst online: 18-02 21:38
Ik ben recent begonnen met het opnemen en streamen van Fortnite, maar... wanneer ik opneem of livestream crasht Fortnite na 20-25 minuten (bijna on the dot). Gek genoeg denk ik niet dat het aan OBS ligt, want OBS blijft gewoon opnemen/streamen na de crash. De pop-up geeft ook aan dat het Fortnite is dat crasht. Dus blijkbaar is OBS niet de schuldige... denk ik.

Er zijn een paar dingen die ik heb aangepast, maar ik betwijfel of die iets te maken hebben met de crashes:

1: In mijn BIOS heb ik de XMP-profiel ingeschakeld.
2: Ik heb een webcam geïnstalleerd en toegevoegd aan OBS.
3: Ik heb mijn NVIDIA-drivers geüpdatet, allemaal.
4: Ik heb mijn Windows bijgewerkt.
5: Ik heb een Streamdeck toegevoegd.

Ik heb HAGS uitgezet, omdat dat mijn Hogwarts-spel liet crashen. Toch crashte Fortnite niet vóór OBS toen HAGS nog aan stond, dus ik tast een beetje in het duister.

De specificaties van mijn pc zijn:

GPU: Nvidia RTX 4080 Super
CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D
MOBO: MSI B650 Tomahawk
MEM: Corsair Vengeance DDR5 2x16GB
Als ik meer informatie moet geven, doe ik dat graag – ik weet alleen niet wat dit probleem veroorzaakt. Help?

Beste antwoord (via Fr3nkmeister op 11-12-2024 13:08)

• MarkyB
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

MarkyB

The original

Er zit iets in de huidige nvidia driver. Downgrade naar 561.09 en je zal me dankbaar wezen!

Uiteraard komt dit uit eigen ervaring en frustratie en alles geprobeerd hebben.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 26-06 06:56
Welke voeding zit erin, want de hardware die je opsomt moet fortnite prima aankunnen.
Het kan zijn dat je voeding het niet leuk vindt zo lang zoveel te moeten leveren.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• MarkyB
  • Niet online

MarkyB

The original

Er zit iets in de huidige nvidia driver. Downgrade naar 561.09 en je zal me dankbaar wezen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fr3nkmeister
99ruud99 schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 07:15:
Welke voeding zit erin, want de hardware die je opsomt moet fortnite prima aankunnen.
Het kan zijn dat je voeding het niet leuk vindt zo lang zoveel te moeten leveren.
Er zit een be quiet! Pure Power 12 M 850w in. Fortnite loopt ook super smooth - hij crasht alleen na een bepaalde tijd. Voordat ik met OBS begon had ik nergens last van. Het rare is dat het Fornite is wat crashed en niet OBS - die blijft gewoon vrolijk recorden/streamen.

[ Voor 25% gewijzigd door Fr3nkmeister op 10-12-2024 10:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fr3nkmeister
MarkyB schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 07:37:

Ik had er ook al last van bij die versie.. althans, ik denk dat het die versie is. Als je de versie bedoeld voor deze versie. Hoe 'downgrade' ik de Nvidia software?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarkyB
  • Niet online

MarkyB

The original

Op de site van nvidia kan je de versie kiezen, gewoon de installer draaien en dan installeert hij de oudere versie. De versie die ik noem komt uit september, ik heb er sinds de downgrade geen last meer van.

[ Voor 63% gewijzigd door MarkyB op 10-12-2024 11:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Ik zou XMP uitzetten en dan kijken of het stabiel loopt. Uiteindelijk is dat toch een soort van overclocking.

[ Voor 39% gewijzigd door Ernemmer op 10-12-2024 11:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fr3nkmeister
MarkyB schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 11:29:
Op de site van nvidia kan je de versie kiezen, gewoon de installer draaien en dan installeert hij de oudere versie. De versie die ik noem komt uit september, ik heb er sinds de downgrade geen last meer van.
Ga ik eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fr3nkmeister
Ernemmer schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 11:34:
Ik zou XMP uitzetten en dan kijken of het stabiel loopt. Uiteindelijk is dat toch een soort van overclocking.
Doet het nog steeds na het disablen van XMP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fr3nkmeister
Ik heb het XMP Profile uitgezet en de drivers van Nvidia en OBS (dat was een tip die ik op Reddit kreeg) een versie terug gezet en alles werkt nu prima. Gewoon met HAGS aan en alle settings op epic! Oh - en ik heb de webcam eruit gehaald.
Pagina: 1