Vreemde geur vanuit pc

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MGCHorsmans
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 10-12-2024
Ik heb sinds kort een nieuwe GPU & PSU aangeschaft m. Naar mijn weten heb ik alles correct geïnstalleerd. Vorige gpu verwijderd met ddr en bios geüpdatet/ xmp profile 1 aangezet. Nu blijf ik nog een vreemde geur ruiken. Nu de vraag of alles veilig is? Ik heb de kabels meerdere malen gecheckt.

Mijn build:
MoBo: Gigabyte B550 AORUS ELITE V2
CPU =AMD Ryzen 7 5800X 8-Core proccesor 3.80 GHZ
RAM = 32 GB
GPU = 4070 Super Eagle OC
PSU = Thermaltake Toughpower GF 3 850 W PC ATX 3.0

Afbeelding:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WPPUNuXF1RpPL60n2JsZJLHVXyI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CYLTt3HIe51RnTKtJ5vKduIA.jpg?f=fotoalbum_large

Graag advies in deze

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MGCHorsmans
De kabel in de gpu is trouwens een 12vhpwr 450watt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13:42

BCC

Hoe oud is je voeding?

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MGCHorsmans
De voeding is nieuw

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 16:56
Een nieuwe voeding ruikt altijd eerste maand. Dat zijn gassen die gebruikt worden ter verdrijving van ongedierte ...

Normaal zou na maandje alles weg geventileerd moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrmrmr
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
Als het naar gesmolten of verbrand plastic ruikt, dan kan het gaan over connectors die geen goed contact maken. Daardoor verhit de connector en smelt het plastic. Alle stekkers moeten goed op de plaats zitten.

Er zijn smeltende connectoren bekend van sommige grafische kaarten doordat de 12VHPR aansluiting niet voldoet.

Als het ruikt naar iets chemisch kan het ook komen door het verhitting van bijvoorbeeld flux, dat gebruikt wordt voor solderen, of door componenten die heet worden. Hitte kan ontstaan door kortsluiting.

Als je iemand kent met een warmtebeeldcamera of infraroodmeter helpt dat natuurlijk enorm, anders kun je meten met een plastic thermometer (geen metaal) of voorzichtig voelen met je vingers. Wel eerst de computer uitschakelen op de voeding. Niet in de voeding komen met de vingers, dat is gevaarlijk.

Wat soms ook kan helpen is het maken van scherpe hogeresolutiefoto's van het kale moederbord die je daarna op je gemak kan bekijken op de monitor. Is iets vervormd of bruin/zwart/rommelig dan is er misschien iets mee mis.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SniperGuy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16:15
Nieuwe onderdelen ruiken de eerste weken/maanden altijd. Een typische elektronica lucht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 15:14
Dat is soldeer flux wat je ruikt. Bij de ene voeding blijven bij reiniging na het solderen meer resten achter dan bij de andere. Bij gebruik verdampt de flux. Dat kan een paar weken duren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vissa66
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11-05 17:09
Als er iets niet goed zou zitten dan zou datgene ondertussen wel doorgebrand zijn en zou je tegen problemen zijn aangelopen. :)

M3P 24'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MGCHorsmans
Dat dacht ik dus ook! Fijn om te horen van een ander! Ben gewoon beetje panisch dat er iets defect gaat van mijn hardware! Maar inderdaad wat jij zegt als er iets mis was had ik dit al lang gemerkt
Pagina: 1