Xbox Series X geluid

Pagina: 1
Acties:
  • 385 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZombieRofl
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 12-05 14:10
Ik heb op Marktplaats een Bose Soundtouch 300 soundbar gekocht die een HDMI in en HDMI out (ARC) heeft. De set wil ik graag aansluiten op een Xbox Series X met beeld op een 4k 120hz monitor.

Is dit mogelijk met een HDMI splitter? :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:27

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Als dat ding 4k passthrough heeft zou je gewoon de Xbox op de IN kunnen zetten, en dan de Arc out naar de monitor. Arc betekent dat er ook een audio return signaal overheen terug gaat, naast het videosignaal.
Probeer eerst maar eens gewoon aan te sluiten zou ik zeggen :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZombieRofl
The Eagle schreef op maandag 9 december 2024 @ 23:00:
Als dat ding 4k passthrough heeft zou je gewoon de Xbox op de IN kunnen zetten, en dan de Arc out naar de monitor. Arc betekent dat er ook een audio return signaal overheen terug gaat, naast het videosignaal.
Probeer eerst maar eens gewoon aan te sluiten zou ik zeggen :)
Volgens ChatGPT kon het niet, aangezien hij niet de 2.2 (4k 120hz) kon doorzetten. Iemand misschien ervaring met een console met het aansluiten van een soundbar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Ed
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Xbox rechtstreeks op de HDMI 2.1 poort van je tv en die doorlussen voor geluid naar je soundbar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZombieRofl
D-Ed schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 08:37:
Xbox rechtstreeks op de HDMI 2.1 poort van je tv en die doorlussen voor geluid naar je soundbar.
Het gaat niet om een tv scherm, maar computerscherm. Dat is nu precies mijn ding. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Ed
  • Niet online
ZombieRofl schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 08:42:
[...]

Het gaat niet om een tv scherm, maar computerscherm. Dat is nu precies mijn ding. :)
Aha, ik had m'n koffie al wel ingeschonken maar nog geen slokje genomen volgens mij ;)

Volgens mij lukt alleen 60fps met een splitter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZombieRofl
Ik vraag mij af hoe andere dit doen in combinatie met een PS5. Dit moet toch niet zo ingewikkeld zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D K
  • Registratie: November 2024
  • Niet online

D K

ik verwacht dat de bulk gewoon aan een tv hangt, en dan heb je meer opties dan een monitor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZombieRofl
D K schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 10:45:
ik verwacht dat de bulk gewoon aan een tv hangt, en dan heb je meer opties dan een monitor
Klopt, echter vermoed ik dat er ook veel zijn die een monitor gebruiken, aangezien niet iedereen geld heeft voor een 4k 120hz tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D K
  • Registratie: November 2024
  • Niet online

D K

en wat is er mis met een 4k 60hz tv?
de meeste gebruiken zo'n ding om spelletjes te spelen, die weten niet eens wat 4k 120hz betekent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZombieRofl
Er is niet iets mis mee, maar als ik een gaming device heb die 4k 120hz output geeft, dan wil ik hier ook gebruik van maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 03:47

FeaR

In GoT we trust

ZombieRofl schreef op maandag 9 december 2024 @ 22:41:
Ik zou gaan voor een HDMI Audio Extractor achter de Xbox. Die split het beeld en geluid zodat je het apart aan kan bieden. Dan niet eens voor een exemplaar met twee keer HDMI Out maar één HDMI (beeld) en één Optical (geluid). De Bose kan maximaal Dolby Digital dan wel DTS 5.1 aan, beide formaten kunnen over optisch. HDMI biedt qua audio met deze hardware geen meerwaarde. Voordeel van niet naar twee keer HDMI is dat je niet zit met eventuele handshake. Splitten neigt mogelijk tot typisch gedrag omdat je twee keer beeld en geluid aanbiedt naar devices die tegelijkertijd actief zijn.

Edit:
Over welke 4K/120Hz monitor hebben we het? Mogelijk heeft de monitor een Optical Out waardoor je bovenstaande extractor niet nodig hebt.

[ Voor 6% gewijzigd door FeaR op 10-12-2024 12:04 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZombieRofl
FeaR schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 11:57:
[...]

Ik zou gaan voor een HDMI Audio Extractor achter de Xbox. Die split het beeld en geluid zodat je het apart aan kan bieden. Dan niet eens voor een exemplaar met twee keer HDMI Out maar één HDMI (beeld) en één Optical (geluid). De Bose kan maximaal Dolby Digital dan wel DTS 5.1 aan, beide formaten kunnen over optisch. HDMI biedt qua audio met deze hardware geen meerwaarde. Voordeel van niet naar twee keer HDMI is dat je niet zit met eventuele handshake. Splitten neigt mogelijk tot typisch gedrag omdat je twee keer beeld en geluid aanbiedt naar devices die tegelijkertijd actief zijn.

Edit:
Over welke 4K/120Hz monitor hebben we het? Mogelijk heeft de monitor een Optical Out waardoor je bovenstaande extractor niet nodig hebt.
Heb je misschien een linkje naar een splitter waar je het over hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZombieRofl
Misschien moet ik maar een monitor voor deze setup vergeten en kijken naar een 40 inch tv scherm. Dan heb ik minder gedoe.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dieks77
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 13-05 16:36
Ik heb mijn PS5 via een audioextractor (4K 120Hz HDMI 2.1) op een monitor aangesloten.
HDMI vanuit de console, passthrough mét edid naar HDMI in Monitor.
Audio Uit met optisch naar versterker, jouw soundbar heeft zo te zien ook Optisch in dus dat moet kunnen.

Model EZCOO: EZ-HAE118 o.a verkrijgbaar bij Amazon, Ali of eventueel via hun eigen website.
Hebben zo te zien inmiddels ook nog nieuwere varianten met zelfs 8k, eArc en wat niet meer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-Ed
  • Niet online
ZombieRofl schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 12:11:
[...]

Heb je misschien een linkje naar een splitter waar je het over hebt?
Of je zet een koptelefoon op..? Dat doe ik ook af en toe als ik niet voor mijn heerlijke OLED en surround zit ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 03:43

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

ZombieRofl schreef op maandag 9 december 2024 @ 22:41:
Ik heb op Marktplaats een Bose Soundtouch 300 soundbar gekocht die een HDMI in en HDMI out (ARC) heeft. De set wil ik graag aansluiten op een Xbox Series X met beeld op een 4k 120hz monitor.

Wat zegt de handleiding? Op Tweakers verwachten we wel meer inzet dan dit. Daarom gaat dit topic op slot.

Je kunt mij DM'en ter heropening en dan je topicstart uitgebreid aanvullen met wat je al geprobeerd hebt en waarom het niet voldoet. Alternatief is een nieuw topic openen dat wel aan de voorwaarden voldoet. Met de tips uit de antwoorden kun je alvast je zoektocht starten.

[ Voor 4% gewijzigd door Jorgen op 10-12-2024 17:14 ]

Your Friendly Neighborhood Moderator

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.