Kapotte Samsung en nieuwe Hisense televisie

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zandhaas12
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 10-12-2024
Hoi allemaal,

Helaas is na vier jaar mijn Samsung televisie (65Q800T 2020) stuk en moet er een monteur voor langskomen. De stand-by knop staat aan, maar de televisie maakt een tikkend geluid en gaat niet aan. Dit is overigens mijn derde slechte ervaring met Samsung, dus ongeacht of de televisie gerepareerd gaat worden of ik de koopovereenkomst kan ontbinden, voor mij geen enkele Samsung product meer. Ik ben vandaag bij de Mediamarkt geweest, maar krijg hier geen deskundig advies, dus wend ik mij tot jullie. Ik wil graag een gelijkwaardig model, maar dan in 75 inch voor rond de 1500 euro. Belangrijk is dat ik hier met de PS5 pro in kwaliteit niet op achteruit ga. Ik heb mijn ogen op een Hisense, omdat de televisie voor de slaapkamer prima bevalt.

Ik heb twee modellen gezien:
75u72KQ (2023) en 75U8NQ (2024). Het eerste model kon ik vandaag (showroom) met garantie, kalibratie en thuisbezorgen kopen voor 1200 euro. Tweede model is 1850 euro. Ik zie dat er een groot verschil zit in het type (Qled tegenover Miniled) , ultra HD premium ( nee tegenover ja), HDR-type ( Dolby Vision tegenover HDR10 en helderheid ( 1000 cd/m2 tegenover 3000cd/m2).

Ik wordt hier op internet niet veel duidelijker van, maar wil het liefst niet op (game) kwaliteit inleveren. Wat kunnen jullie mij adviseren? Of is er een ander model die jullie voorkeur heeft?

Alvast bedankt voor het meedenken!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freshouttheoven
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 23:23
Wanneer je een degelijke TV wilt dien je ook uit de buurt van Hisense te blijven, QC, bouwkwaliteit en technische design zijn matig. Zie o.a. Reddit en Avsforums.

Hou de TCL C81B evenals de C80x in de gaten, is om de paar weken in de aanbieding biedt iets meer zekerheid dan Hisense. Andere optie is je budget verhogen indien mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Inderdaad, Hisense is een cheap-ass producent, dan kun je beter bij Samsung blijven.

En lees (of kijk) je ook even in over dat kalibreren van de MediaMarkt. Volgens mij heeft Kassa of Radar een mooi artikel/fragment over, dat het best onzin is. :)

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dmantione
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 09-05 20:42

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
We hebben een apart forum voor aankoopadvies, ik verplaats dit draadje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 22:35

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zandhaas12
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 10-12-2024
Bedankt allemaal voor jullie reacties. Ik wacht even af of ze de huidige Samsung televisie kunnen repareren en zal anders daarna een keuze moeten maken.
Pagina: 1