Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skinamp
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 12-12-2024
Hallo,

sinds1 week lig ik horizontaal, kan m'n nek niet meer draaien en m'n linker arm doet niet meer mee, rechtop zitten in bed kan ook niet, alles moet plat gebeuren 😉

Ik heb nu een klem aan de papegaai met een Samsung galaxy s10 5G eraan, graag wil ik naar een Android scherm van ongeveer 12" waarmee ik hetzelfde kan als met m'n telefoon

Bellen en gebeld worden en typen, niet met een extern toetsenbord (kan ik niet vasthouden) maar gewoon een op het beeldscherm getoond toetsenbord. wifi, bleutooth en gps en downloaden van apps via de playstore zijn mijn "wensen"

zelf denk ik aan de s9 FE van Samsung, is die bruikbaar of zijn er betere alternatieven?

Alvast bedankt voor eventuele antwoorden

Beste antwoord (via Skinamp op 10-12-2024 20:33)

De integratie van een Samsung telefoon met Samsung tablet, inclusief bellen en gebeld worden is prima geregeld, dus wat dat betreft zit je prima, mijn moeder doet het met een A42 en Tab S8+ bijvoorbeeld en is er blij mee.

De vraag die je wel moet stellen is hoe lang ga je de oplossing nodig hebben en hoe flexibel zijn je eisen?

De Tab S9 FE is met 10,9 inch kleiner dan je gewenste 12 inch formaat. De Tab S9 FE+ is wel 12,4 inch.
uitvoering: Samsung Galaxy Tab S9 FE+ WiFi, 8GB ram, 128GB opslag Grijs
Uitdaging is (in beide FE's) de processor die niet heel snel is, maar voor een paar maanden wel vol te houden. Support voor S9 FE serie eindigt in 2028.

Gaat het echt om een lange termijn oplossing zou ik eerder naar de Tab S10+ kijken, die is veel sneller (en lichter) en heeft tot en met 2031 software support, maar wel duurder in de aanschaf daardoor.
uitvoering: Samsung Galaxy Tab S10+, Wi-Fi, 256GB opslag Grijs

Uiteraard kom je dus ook terecht bij budget die je op 500 Euro hebt gezet. De S9 FE is er rond de 400 Euro, de S9 FE+ rond 500 Euro, en de S10+ ruim erboven rond 900 Euro. Hier de modellen naast elkaar:
https://tweakers.net/pric.../2115436;1990246;1990270/

Dus denk goed na hoe je ervaring nu is met je telefoon en bijvoorbeeld je arm omhoog houden om die te bedienen en eventueel wachten tussen interacties met je arm omhoog. Hoe lang je het moet doen (tijdelijk of permanent), en dan wat je wil/kan uitgeven.
De goedkoopste 400 Euro versus de duurste 900 Euro maakt wel wat uit, maar voor iets wat je enige communicatie met de buitenwereld en vermaak is en je gaat er jaren gebruik van maken, of over 3 maanden gooi je het in de kast om nooit meer aan te raken is wel echt een verschil. En zou je nu voor de 400 Euro gaan en er achter komen, het is toch te traag moet je die weer verpatsen met verlies en alsnog de duurdere kopen. Maakt snelheid niet uit is de Tab S9 FE+ er ook binnen je budget en in 12,4 inch.

Ik kan je niet zeggen wat juist of het beste is, maar hopelijk heb je hiermee een aantal argumenten om goed na te denken wat je nodig hebt of wilt om je keuze te maken.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mannegie
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-05 20:17
Ik heb in oktober een S9 FE gekocht. Ben er erg tevreden over, de prestaties zijn voor mij prima. Enige waar je misschien rekening mee moet houden in jouw situatie is dat hij redelijk zwaar is. Ik heb rond de € 400,- betaald bij Mediamarkt. Met wat accessoires erbij kwam ik op € 460,- uit (Case en beschermingsglas).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skinamp
Hoi,
ik heb een 16" Monitor geprobeerd 800 gram, was voor m'n telefoonhouder met een vesa mount geen probleem.

Voor 12" heb ik geen vesa mount nodig maar een simpele klem houder.

Bellen gaat goed dus een het toetsenbord reageerd die met swipen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Nu online

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Schopje richting aankoopadvies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mannegie
Het scherm is 10,9" geen 12. Ik begrijp alleen je opmerking over het toetsenbord niet helemaal.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!
De integratie van een Samsung telefoon met Samsung tablet, inclusief bellen en gebeld worden is prima geregeld, dus wat dat betreft zit je prima, mijn moeder doet het met een A42 en Tab S8+ bijvoorbeeld en is er blij mee.

De vraag die je wel moet stellen is hoe lang ga je de oplossing nodig hebben en hoe flexibel zijn je eisen?

De Tab S9 FE is met 10,9 inch kleiner dan je gewenste 12 inch formaat. De Tab S9 FE+ is wel 12,4 inch.
uitvoering: Samsung Galaxy Tab S9 FE+ WiFi, 8GB ram, 128GB opslag Grijs
Uitdaging is (in beide FE's) de processor die niet heel snel is, maar voor een paar maanden wel vol te houden. Support voor S9 FE serie eindigt in 2028.

Gaat het echt om een lange termijn oplossing zou ik eerder naar de Tab S10+ kijken, die is veel sneller (en lichter) en heeft tot en met 2031 software support, maar wel duurder in de aanschaf daardoor.
uitvoering: Samsung Galaxy Tab S10+, Wi-Fi, 256GB opslag Grijs

Uiteraard kom je dus ook terecht bij budget die je op 500 Euro hebt gezet. De S9 FE is er rond de 400 Euro, de S9 FE+ rond 500 Euro, en de S10+ ruim erboven rond 900 Euro. Hier de modellen naast elkaar:
https://tweakers.net/pric.../2115436;1990246;1990270/

Dus denk goed na hoe je ervaring nu is met je telefoon en bijvoorbeeld je arm omhoog houden om die te bedienen en eventueel wachten tussen interacties met je arm omhoog. Hoe lang je het moet doen (tijdelijk of permanent), en dan wat je wil/kan uitgeven.
De goedkoopste 400 Euro versus de duurste 900 Euro maakt wel wat uit, maar voor iets wat je enige communicatie met de buitenwereld en vermaak is en je gaat er jaren gebruik van maken, of over 3 maanden gooi je het in de kast om nooit meer aan te raken is wel echt een verschil. En zou je nu voor de 400 Euro gaan en er achter komen, het is toch te traag moet je die weer verpatsen met verlies en alsnog de duurdere kopen. Maakt snelheid niet uit is de Tab S9 FE+ er ook binnen je budget en in 12,4 inch.

Ik kan je niet zeggen wat juist of het beste is, maar hopelijk heb je hiermee een aantal argumenten om goed na te denken wat je nodig hebt of wilt om je keuze te maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XelaRetak
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 12:53
Voordat je een tablet aanschaft, je Galaxy heeft ook DEX. Met een eenvoudig scherm met touch en USB-C maak je van je telefoon een tablet. Dat kost dan ongeveer 60-70 euro (AliExpress) of max 150 als je het direct in NL wilt kopen.

Heb je ook meteen je apps en alles er al in, en hoef je geen dubbele simkaart, whatsapp e.d. te installeren.
Het overwegen waard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skinamp
mannegie schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 09:42:
Het scherm is 10,9" geen 12. Ik begrijp alleen je opmerking over het toetsenbord niet helemaal.
ik bedoel kun je swipen ipv typen, wordt dat ondersteund?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skinamp
quoten lukt helaas niet, schrijven is al moeilijk genoeg 😪 Daarom even zo!

@swhnlf, bedankt voor je uitgebreide antwoord, in de vergelijking die je stuurt, staat vreemd genoeg bij de 2 goedkopere versies dat ze geen 5G ondersteunen... Hoe kan je met deze dan bellen?
De tijd, ik schat enkele weken/maanden daarna moet hij weer verkocht worden, in de hemel hebben ze geen stopcontacten 😉

@XelaRetak, ik heb een Arzopa Z1FC Monitor gekocht om dat te doen wat jij voorstelt. Helaas, en ik heb alles geprobeerd, start DEX niet en kan ik alleen m'n beeldscherm spiegelen. Misschien m'n S10 5G te oud, ik heb het opgegeven. m'n vrouw moet telkens alles ophangen en aansluiten en snapt er de ballen van... Daarom een 5G & wifi tablet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mannegie
Skinamp schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 14:39:
[...]

ik bedoel kun je swipen ipv typen, wordt dat ondersteund?
Ahh, dat begreep ik even niet, maar je kunt, net als op de telefoon swipen om een bericht te maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Nu online

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Skinamp schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 15:16:
geen 5G ondersteunen... Hoe kan je met deze dan bellen?
Dat een tablet 5G ondersteund, wil niet automatisch zeggen dat je ermee kan bellen. 5G wordt vaak alleen gebruikt om te internetten. Ik durf alleen niet te zeggen of dat met deze tablets ook zo is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skinamp
rens-br schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 15:47:
[...]
Dat een tablet 5G ondersteund, wil niet a
utomatisch zeggen dat je ermee kan bellen. 5G wordt vaak alleen gebruikt om te internetten. Ik durf alleen niet te zeggen of dat met deze tablets ook zo is.
oké, wist ik niet, ik dacht dat 5g automatisch betekend dat je het tablet dan ook als telefoon kunt gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Nu online

Barrycade

Through the...

Skinamp schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 16:22:
[...]

oké, wist ik niet, ik dacht dat 5g automatisch betekend dat je het tablet dan ook als telefoon kunt gebruiken.
Zou eerder zeggen, bijna nooit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XelaRetak
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 12:53
Skinamp schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 16:22:
[...]

Nee. Maar gelukkig is de integratie tussen Samsung galaxy phone en tab erg goed, dus gaat het alsnog prima.

Kan je gewoon een Wifi versie nemen. Veel goedkoper.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Bij een Samsung tablet en telefoon combinatie kun je instellen de gesprekken op beide apparaten te ontvangen via Wifi, dus dan heeft de tablet geen 5G nodig tenzij het internet slechts is waar je nu bent

https://www.samsung.com/n...-met-verbonden-apparaten/

Gezien je helaas over een termijn van maanden spreekt zou ik voor de S9 FE+ gaan als je toch voor de 12,4 inch gaat. Dan valt de prijs mee, maar heb je toch het grotere scherm.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Skinamp
ik heb de knoop doorgehakt, ik heb de FE+ besteld EN de oneplus tab 2

Een kennis komt helpen met aansluiten en dan kan ik het verschil uittesten. De tab 2 heeft een snelle snapdragon 8 gen3 en een refresh rate van 144mhz en ook een hoge resolutie.
Het prijsverschil is niet schokkend, ik ben benieuwd!

zover bedankt allemaal voor jullie reacties, heb er wederom van bijgeleerd 😉
Pagina: 1