Windows 11, openen met...

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c4coupe
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 06-05 19:50
Mijn vraag

Ik kan als ik een .jpg bestand wil openen, deze niet meer openen met bv photoshop 2025.

Als ik rechtermuisknop neem op eender welke afbeelding en dan openen met neem, krijg ik niet meer de optie om deze te openen met photoshop.

Zelf als ik deze handmatig toevoeg, wil dit niet meer werken.

Dit is gekomen door een nieuwe windows update eergisteren.

Vandaag ben ik via recovery terug gegaan, maar dit helpt niet meer.

Iemand een idee hoe ik dit oplos want vind het extreem ellendig werken nu.

Zie bijgeleverde foto.

Die system window launcher heb ik nog nooit eerder gezien, idem met photoshop.exe...

Ook reinstall photoshop haalde niks uit...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/p39eFdwnqPCYVDz9a8nsO49bLN8=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/SMhjkejn5TPgKouogNpwShen.jpg?f=user_large

[ Voor 8% gewijzigd door c4coupe op 09-12-2024 21:00 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlphaRomeo
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 12:19

AlphaRomeo

FP PowerMod
Met shift+rechtsklik kun je het klassieke W10 contextmenu openen. Is dat een optie voor je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c4coupe
AlphaRomeo schreef op maandag 9 december 2024 @ 21:10:
Met shift+rechtsklik kun je het klassieke W10 contextmenu openen. Is dat een optie voor je?
Dit lukt, maar geeft geen oplossing bij 'openen met'

Ik herinner me vroeger iets soortelijk te hebben gehad, en dit was met een register aanpassing verholpen. Maar kan niets vinden via Google.

Ik heb Adobe ook al aangesproken, maar denk dat toch windows gerelateerd is. 😔

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-vw
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 11:05

m-vw

GEZOCHT: De Kluts

Via instellingen -> Standaard apps kan je toch kiezen met welk programma je een bepaald type bestand opent?

Garmin FR245M + HRM-RUN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c4coupe
m-vw schreef op maandag 9 december 2024 @ 21:37:
Via instellingen -> Standaard apps kan je toch kiezen met welk programma je een bepaald type bestand opent?
Ook dit bied geen oplossing. Dan komt er ook photoshop.exe te staan zonder pictogram.

En als ik dan dubbelklik om te openen. Krijg ik weer het scherm openen met, en da opties.

Alsof die niet weet dat die het kan openen met photoshop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I_IBlackI_I
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 11:40
Photoshop zelf wil nog wel opstarten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09:26

nelizmastr

Goed wies kapot

Draai eens een repair op Photoshop. Als Windows de applicatie niet zelf herkent is er zeer waarschijnlijk iets brak in het register.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c4coupe
nelizmastr schreef op maandag 9 december 2024 @ 21:46:
Draai eens een repair op Photoshop. Als Windows de applicatie niet zelf herkent is er zeer waarschijnlijk iets brak in het register.
Photoshop zelf heb ik al verwijderd en opnieuw geïnstalleerd. Dit deed ook niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-vw
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 11:05

m-vw

GEZOCHT: De Kluts

c4coupe schreef op maandag 9 december 2024 @ 21:43:
[...]

Ook dit bied geen oplossing. Dan komt er ook photoshop.exe te staan zonder pictogram.

En als ik dan dubbelklik om te openen. Krijg ik weer het scherm openen met, en da opties.

......
Vreemd, maar in dat laatste menu kan je toch aanvinken dat je het gekozen programma altijd wil gebruiken?

Garmin FR245M + HRM-RUN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• indigo79
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
I_IBlackI_I schreef op maandag 9 december 2024 @ 21:45:
Photoshop zelf wil nog wel opstarten?
Beantwoord eerst deze vraag eens. Kan je Photoshop opstarten vanuit je start menu (los van het kunnen openen van een JPEG bestand via z'n contextmenu). Dan weten we of we moeten kijken richting problemen met Photoshop of problemen met je contextmenu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c4coupe
indigo79 schreef op maandag 9 december 2024 @ 22:21:
[...]

Beantwoord eerst deze vraag eens. Kan je Photoshop opstarten vanuit je start menu (los van het kunnen openen van een JPEG bestand via z'n contextmenu). Dan weten we of we moeten kijken richting problemen met Photoshop of problemen met je contextmenu.
Ja photoshop werkt normaal.

Vanuit start, vanuit lightroom rechtermuisknop open met, vanuit Adobe bridge rechtermuis openen met... Alles werkt. Maar in Windows 'openen met' niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I_IBlackI_I
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 11:40
Is de executable die je in het Windows menu selecteert exact hetzelfde pad als die je vanuit het start menu opstart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c4coupe
I_IBlackI_I schreef op maandag 9 december 2024 @ 22:36:
Is de executable die je in het Windows menu selecteert exact hetzelfde pad als die je vanuit het start menu opstart?
Ja, deze heb ik zelf al manueel proberen aan te passen in het optiemenu van 'openen met'
Dus eerst kijken op de c schijf, daar naar photoshop gaan. Die start op. Dat pad selecteer ik en plak ik dan bij het optiemenu van 'openen met' maar ook dan gebeurd er weer niets.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mrmrmr
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
Je kan zelf een edit functie toevoegen aan de context menu van de Verkenner/Explorer.

Bij problemen met de context menu (muisklik rechts) volg ik meestal een procedure zoals deze:

Installer van Photoshop starten, daarna de Verkenner via Taakbeheer sluiten. De taakbalk onderaan verdwijnt hierdoor. Na afronding van de installatie van Photoshop (met de ondersteuning voor de context menu van de Verkenner), kun je de Verkenner weer starten vanuit Taakbeheer of met toetscombinatie Ctrl+Shift+Esc. Herstarten van de computer is dan meestal niet nodig.

Door de Verkenner te sluiten voorkom je dat geopende bestanden niet worden vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c4coupe
mrmrmr schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 00:39:
Je kan zelf een edit functie toevoegen aan de context menu van de Verkenner/Explorer.

Bij problemen met de context menu (muisklik rechts) volg ik meestal een procedure zoals deze:

Installer van Photoshop starten, daarna de Verkenner via Taakbeheer sluiten. De taakbalk onderaan verdwijnt hierdoor. Na afronding van de installatie van Photoshop (met de ondersteuning voor de context menu van de Verkenner), kun je de Verkenner weer starten vanuit Taakbeheer of met toetscombinatie Ctrl+Shift+Esc. Herstarten van de computer is dan meestal niet nodig.

Door de Verkenner te sluiten voorkom je dat geopende bestanden niet worden vervangen.
die aanpassing in register doet het, maar enkel als ik SHIFT en rechtermuisknop doe, niet met de nieuwe rechtermuisknop van windows 11

ok, via register aanpassing nu ook het oude menu terug. nu kan ik in ieder geval al verder. maar het echte probleem is er nog. sowieso al bedankt

[ Voor 6% gewijzigd door c4coupe op 10-12-2024 11:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mrmrmr
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
Met
code:
1
reg.exe add "HKCU\Software\Classes\CLSID\{86ca1aa0-34aa-4e8b-a509-50c905bae2a2}\InprocServer32" /f /ve

krijg je inderdaad het oude show more menu terug. Bron. Meer.

Wat betreft het originele probleem. Je kan de registry editor of gpedit.msc gebruiken om Start menu instellingen te doen. Misschien zie je daar iets dat niet goed staat? gpedit.msc is niet beschikbaar onder Windows Home.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c4coupe
mrmrmr schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 12:14:
Met
code:
1
reg.exe add "HKCU\Software\Classes\CLSID\{86ca1aa0-34aa-4e8b-a509-50c905bae2a2}\InprocServer32" /f /ve

krijg je inderdaad het oude show more menu terug. Bron. Meer.

Wat betreft het originele probleem. Je kan de registry editor of gpedit.msc gebruiken om Start menu instellingen te doen. Misschien zie je daar iets dat niet goed staat? gpedit.msc is niet beschikbaar onder Windows Home.
Daar begrijp ik precies niets meer van. Ik heb wel 11 pro. Maar die link is me precies te hoog gegrepen. 🙈

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c4coupe
Deze is opgelost.

Ik zag dat er een nieuwe windows update klaar stond.

Dus even photoshop verwijderd, de register aanpassingen dat ik voorlopig gemaakt had ongedaan gemaakt. cleaner register laten opkuisen, plus backup in geval van...

Windows update en daarna herinstalleren van photoshop.

Bedankt aan allen die me probeerde te helpen en tips gaven.
Pagina: 1