Bluetooth/Airplay ontvanger gezocht voor oude autoradio

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beeldbuisje
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 10-05 09:03
Een goeie kennis van me is oldtimer fan en hij bezit een erg mooie Mercedes SL uit 1970. Origineel zit daar een FM/middengolf radio in. Meerbepaald een Becker Europa TR.
Hij vroeg me deze radio in orde te zetten en ervoor te zorgen dat hij met zijn iPhone draadloos muziek kon overbrengen naar die radio.

De radio is inmiddels prima inorde. Nu kan de zoektocht beginnen naar de Bluetooth of Airplay ontvanger.
Het apparaatje mag natuurlijk niet te groot zijn, want het zou moeten ingebouwd worden in die radio, of het versterker gedeelte.

De eigenaar is iPhone gebruiker. Ik vraag me allereerst af of Airplay in de wagen überhaupt mogelijk is, of dat je om Airplay te kunnen gebruiken nog een wifiverbinding moet hebben op beide apparaten?

Het alternatief is natuurlijk een "gewone" Bluetooth ontvanger. Probleem is dat de boel straks ingebouwd is in de radio en die dan weer in het dashboard. Normaal gezien moet je op de bluetooth dongle op een knop drukken om de boel in pairing modus te zetten om een nieuwe iPhone/smartphone te koppelen.

Heeft er iemand ervaring in deze materie?

Met dank! _/-\o_
Gert

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shuriken
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 19:05

Shuriken

Life is all about priorities

Je beschrijft niet of de radio bv. een AUX in heeft o.i.d. met een 3,5mm aansluiting. Dus wat mij op dit moment te binnen schiet, ROIDMI heeft een USB lader en bluetooth ontvanger/FM zender die in de sigaretten aansteker aansluiting kan (type 3S).

Je kan via een app het FM kanaal instellen via bluetooth. Daarna stel je je Radio in op het FM kanaal en kan je via bluetooth vanaf je telefoon streamen naar je radio.

Niet de beste kwaliteit maar wel simpel.

I rather have a bottle in front of me, then a frontal lobotomie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Servpage
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 22:32
Ken de radio niet maar op onderstaande site worden wel wat oplossingen aangeboden.

https://www.oldtimerautor...le-7-pin-din/#description

Met google zijn ook wel inbouw printjes te vinden, hou er dan wel rekening mee dat de radio afgeschermd is en dat dit het BT ontvangst kan beinvloeden.

Collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:05

franssie

Save the albatross

Het zou echt handig zijn om te weten welke radio er in zit, is het ISO/DIN formaat? edit: Heeft het een cassette deck?
Als er geen aux in aanwezig is (kwam soms wel voor maar ik verwacht het niet) is een FM zendertje wellicht de makkelijkste oplossing. Kan je wel iets met AUX in dan wellicht zoiets (heb ik mijn campertje) https://www.amazon.com/Un...eo-Wireless/dp/B075J8ZNFT

[ Voor 4% gewijzigd door franssie op 13-12-2024 17:10 ]

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkiFan
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-05 15:48
Becker en Blaupunkt maken tegenwoordig weer hele mooie retro autoradio's die moderne techniek hebben. Zou ik daar eerst eens naar kijken.

Nonsensical line goes here <---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beeldbuisje
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 10-05 09:03
In het verleden erg slechte ervaringen gehad met FM zenders enz.

De bewuste radio heeft niet echt een gestandariseerde DIN aansluiting. Op het schema kan je zien dat er een bepaalde plug aanwezig is waar je geluid kan binnen sturen.

Maar dat maakt niet uit, dat fix ik wel.

Ergens anders ook dit https://www.amazon.com.be...fa018efed90d&gad_source=1
getipt gekregen. Lekker klein.

Ik twijfel nog tussen de oplossing die franssie me tipte en wat ik gelinkt heb. Beiden zouden mogelijk zijn.

Mijn link heeft een vriend blijkbaar ook eens in een buizenradio toegepast met succes.

PS: Die website van de oldtimerradio's was ik helemaal vergeten ;-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:18

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Ik zou voor een losse unit gaan. Die radio is oud en zeldzaam, de Mercedes ongetwijfeld ook. Als je zelf gaat prutsen aan een dergelijke radio kan dat, maar zit best een risico aan, ook al weet je misschien wat je doet. Een plug en play BT optie is dan veel handiger, veiliger en sneller imho :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Pagina: 1