We zijn recentelijk verhuist naar Utrecht, naar een bovenwoning met stadsverwarming.
Ik hoopte het verwarmen als volgt te regelen:
- Op slaapkamers boven twee radiatoren, met slimme thermostaatknoppen.
- Beneden hebben we overal vloerverwarming (7 zones), en in elke ruimte draadloze honeywell thermostaten.
- Verdeler voor stadsverwarming.
- Een HCC100 stuurt de verdeler aan.
- Op de stadsverwarming is een klep.
- Klep wordt open/dicht gezet met Aan/Uit RF module (volgens mij heb ik een R3H710).
- In de woonkamer hangt een (oudere?) Honeywell Evohome thermostaat.
- Boven hangt ook een thermostaat bij de boiler (inductieboiler, warmgehouden door stadsverwarming).
Nou leek het mij logisch alles via de Evohome thermostaat te laten lopen.+
Bij warmtevraag beneden stuurt deze de HCC100 aan, die de juiste groep opent. En de klep opent.
Bij warmtevraag boven stuurt Evohome de Aan/Uit RF module aan waardoor klep opent.
Ik loop echter tegen problemen aan:
1. De HCC100 opent bij warmtevraag de klep niet. Koppelen van HCC100 aan Aan/Uit RF lukt prima (via Resideo Pro app), maar zelfs als ik de HCC100 niet op de Evohome aansluit en een zone direct aan een thermostaat hang, gaat de klep bij warmtevraag niet open.
Nou weet ik niet hoe erg dit is, want het lijkt alsof de klep toch door OF de HCC100, OF de Evohome aan te sturen is.
En dan kan ik beter alles door de Evohome aansturen.
2. Het lukt prima om de Evohome op de Aan/Uit module te verbinden, als ik kies voor "Zone instelling" en een zone aanmaak met toepassing "Mengklep". Dan gaat de klep open bij warmtevraag. Top!
Als ik echter kies voor "Vloerverwarming" (nodig op op HCC100 aan te sluiten), dan krijg ik GEEN verbinding met de Aan/Uit module in het deel toewijzen van de zoneregelaar(s).
En dus heb ik de volgende twee vragen:
Vraag 1: klopt het dat ik de HCC100 zo in moet stellen dat deze wel op de Evohome aansluit, maar niet zelf de klep regelt? (Omdat de Evohome dat moet doen, omdat deze tenslotte óók de klep aan moet sturen bij warmtevraag van radiatoren??)
Vraag 2: hoe sluit ik de Evohome aan op én de HCC100, én de klep? (Bij keuze 'vloerverwarming' lijkt dat te kunnen, maar daar krijg ik geen verbinding met de Aan/Uit module. Gek, want ik krijg wel moeiteloos verbinding bij keze 'zoneklep', maar daar kan ik niet op HCC100 aansluiten...
)
Wat doe ik verkeerd?
Hulp is echt enorm welkom.
Het is wat fris hier...
De meterkast:
:strip_exif()/f/image/gIq0dGYRYSsXqNp9SF1xpBK0.jpg?f=fotoalbum_large)
Aan/Uit RF module:
:strip_exif()/f/image/7b90X7qGGjPRoCqmWGElt4OL.jpg?f=fotoalbum_large)
Evohome thermostaat:
Ik hoopte het verwarmen als volgt te regelen:
- Op slaapkamers boven twee radiatoren, met slimme thermostaatknoppen.
- Beneden hebben we overal vloerverwarming (7 zones), en in elke ruimte draadloze honeywell thermostaten.
- Verdeler voor stadsverwarming.
- Een HCC100 stuurt de verdeler aan.
- Op de stadsverwarming is een klep.
- Klep wordt open/dicht gezet met Aan/Uit RF module (volgens mij heb ik een R3H710).
- In de woonkamer hangt een (oudere?) Honeywell Evohome thermostaat.
- Boven hangt ook een thermostaat bij de boiler (inductieboiler, warmgehouden door stadsverwarming).
Nou leek het mij logisch alles via de Evohome thermostaat te laten lopen.+
Bij warmtevraag beneden stuurt deze de HCC100 aan, die de juiste groep opent. En de klep opent.
Bij warmtevraag boven stuurt Evohome de Aan/Uit RF module aan waardoor klep opent.
Ik loop echter tegen problemen aan:
1. De HCC100 opent bij warmtevraag de klep niet. Koppelen van HCC100 aan Aan/Uit RF lukt prima (via Resideo Pro app), maar zelfs als ik de HCC100 niet op de Evohome aansluit en een zone direct aan een thermostaat hang, gaat de klep bij warmtevraag niet open.
Nou weet ik niet hoe erg dit is, want het lijkt alsof de klep toch door OF de HCC100, OF de Evohome aan te sturen is.
En dan kan ik beter alles door de Evohome aansturen.
2. Het lukt prima om de Evohome op de Aan/Uit module te verbinden, als ik kies voor "Zone instelling" en een zone aanmaak met toepassing "Mengklep". Dan gaat de klep open bij warmtevraag. Top!
Als ik echter kies voor "Vloerverwarming" (nodig op op HCC100 aan te sluiten), dan krijg ik GEEN verbinding met de Aan/Uit module in het deel toewijzen van de zoneregelaar(s).
En dus heb ik de volgende twee vragen:
Vraag 1: klopt het dat ik de HCC100 zo in moet stellen dat deze wel op de Evohome aansluit, maar niet zelf de klep regelt? (Omdat de Evohome dat moet doen, omdat deze tenslotte óók de klep aan moet sturen bij warmtevraag van radiatoren??)
Vraag 2: hoe sluit ik de Evohome aan op én de HCC100, én de klep? (Bij keuze 'vloerverwarming' lijkt dat te kunnen, maar daar krijg ik geen verbinding met de Aan/Uit module. Gek, want ik krijg wel moeiteloos verbinding bij keze 'zoneklep', maar daar kan ik niet op HCC100 aansluiten...

Wat doe ik verkeerd?
Hulp is echt enorm welkom.
Het is wat fris hier...
De meterkast:
:strip_exif()/f/image/gIq0dGYRYSsXqNp9SF1xpBK0.jpg?f=fotoalbum_large)
Aan/Uit RF module:
:strip_exif()/f/image/7b90X7qGGjPRoCqmWGElt4OL.jpg?f=fotoalbum_large)
Evohome thermostaat:
:strip_exif()/f/image/mYzdCZa0Jf6GXYHSNIEkSC75.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 7% gewijzigd door Sander Bons op 09-12-2024 18:15 ]