Maar een band vervangen?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mfkne
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 06:44
Hoi,

blijkbaar is van mijn splinternieuwe set winterbanden na drie weken al eentje stuk, want hij verliest lucht.
Nou weet ik dat je normaal gesproken altijd banden per as vervangt, dus in mijn geval zou ik beide banden op dezelfde as vervangen, in verband met verschillende slijtage.

Echter zijn de banden dus maar drie weken oud en hebben zo'n 500 km gereden, dus ik vraag me af of de slijtage op de andere band dusdanig verwaarloosbaar is dat ik in dit geval ook alleen de beschadigde band kan vervangen zonder meer.

Weet iemand het?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10:43

BCC

Ff terug naar de banden boer ? Gaatje kunnen ze vaak repareren en kapot ventiel ook. Anders is 1 nieuwe band ook best prima.

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BovenHond
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09:53
Dit kan prima,
500 km is echt te weinig om een groot verschil te kunnen krijgen. Maar als je band lek is, zou je hem ook kunnen laten plakken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SambalBij
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:26

SambalBij

We're all MAD here

In dat geval zou ik één band vervangen, vooropgesteld dat hij niet meer te plakken is.
Je kunt het profiel eens nameten en vergelijken met een nieuwe band, maar net 500km gereden is dat denk ik tienden-van-millimeter werk, en verwaarloosbaar.

Als je wel moet vervangen, haal dan wel een nieuwe band van exact hetzelfde merk en type!

[ Voor 15% gewijzigd door SambalBij op 09-12-2024 17:55 ]

Sometimes you just have to sit back, relax, and let the train wreck itself

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Accretion
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 09:07

Accretion

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Als je heel veel rondjes rond de rotonde rijdt, maakt de buitenste band ook meer kilometers.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ASW1
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 07:54
mfkne schreef op maandag 9 december 2024 @ 17:52:
blijkbaar is van mijn splinternieuwe set winterbanden na drie weken al eentje stuk, want hij verliest lucht.
Stuk en lucht verliezen zijn niet hetzelfde.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mfkne
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 06:44
Bedankt allen. Helaas viel hij niet te repareren en de ene band moest vervangen worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alex Boom
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 06-08 12:27
als een band een beetje lucht verliest dan is het raar dat deze niet gemaakt kon worden, tenzij er b.v. een beschadiging op de hiel van de band zit wat zou wijzen op verkeerde montage.
Pagina: 1