Toon posts:

Hoe lang gaat een monitor mee?

Pagina: 1
Acties:
  • 212 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een dikke week geleden een nieuwe monitor gekocht (LG 795FT+) en ben tot zover erg tevreden. Toen ik in de verschillende winkels monitoren ging bekijken, viel het mij op dat vrijwel alle showmodellen flinke mankementen hadden. Twee monitoren heb ik beter bekeken omdat die in aanmerking kwamen gekocht te worden.

De Liyama Vision Master 410 (bij Paradigit) had een soort "schaduw" een halve centimeter van zijn origineel. Een wazig deze computer icoontje dus een halve centimeter naast de duidelijke. Deze schaduwen waren over het hele beeld zichtbaar bij elke resolutie.

De LG 795FT+ bij Computer Land was ernstig vergeeld, dwz het was onmogelijk te monitor zo te regelen dat de wittinten nog enigszins wit waren. Bij navraag bleek dit te komen doordat het een showmodel was wat ze speciaal daarvoor van LG gekregen hadden, en omdat de monitor er al een tijd stond.

Dit laatste verontrust mij een beetje, want ik gebruik mijn monitor vrij intensief en ik wil niet dat ik over een half jaar tegen een geel beeld aan zit te kijken. Mijn vraag is dus ook: komen bovenstaande mankementen ook "thuis" voor en hoe lang duurt het normaal gesproken voordat dit soort mankementen ontstaan? Mijn vorige monitor heeft 4 jaar lang geen krimp gegeven, alhoewel dit een el cheapo 14 inchje was.

Verwijderd

mijn vaders vorige monitor, een 14" Philips, heeft 11 jaar trouwe dienst gedaan, en toen was de aan/uit schakelaar verrot :P

Geen moeite meer voor gedaan, en toen heeft ie uiteindelijk toch een 17" gekocht :)

Ik zit zelf al ruim 3 jaar op de zelfde 17" Philips, en die doet het ook ngo perfect.

Showroommodellen zijn ook anders dan winelmodellen, en hoeven alleen maar een indrukje te geven, en daar kunnen dus idd afgekeurde exemplaren voor gebruikt worden.

• happy3736
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-12-2024
bij de computerzaken maken ze vaak gebruik van een splitter
dan ziet het beeld er zeer belabert uit

een monitor gaat toch aardig lang mee
denk niet dat je er zo lang meer werkt
dit was zeker zo met oude monitors

hoe het zit met de nieuwe monitors weet ik niet
maar 5 jaar moeten ze het zeker uithouden

• d-motion
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21-08 13:57

d-motion

zow... en dan nu...

Ik gebruik die LG Flatron 795FT Plus nu al bijna een jaar.... (Ook best wel intensief (Tweaker verslaafd!))

Geen geel beeld (Naja... ik rook veel dus het plastic begint dan wel te vergeelen! :) )

Ik denk dat een monitor toch wel een jaartje of 5 mee moet gaan... Tenminste... als ik voor die tijd nog geen nieuwe heb gekocht! :)

Mijn Philips 107B heeft op dit moment een beetje problemen met de kleuren en helderheid.... Dus ik denk dat ik mijn LG ga doorschuiven naar die Philips en zelf een 19" ga kopen.... (Die philips heeft het dan wel meer dan 6 jaar goed gedaan! Was toen een hoop geld!!!)

WWW.RC5.NL