Goedemiddag,
Ik heb met black friday de volgende set gekocht
Dali oberon 7 (front)
dali opticon vocal mk2
Dali oberon 1
Denon 2800H
DALI SUB E-12 F
Het probleem is de subwoofer (vorige had ik geen problemen mee maar was ook vele malen goedkoper).
De buren horen op laag volume al de bass ver weg. Dit terwijl;
- Staat 23 cm van de muur vandaag
- ik voel de muur trillen (maar de subwoofer nagenoeg niet)
- het is een nieuwbouw huis uit 2019
- De subwoofer staat op 25% ingesteld en op de receiver op -10db ingesteld
In mijn ogen is de subwoofer erg zacht ingesteld en staat de muziek ook vervolgens erg zacht. Hoe harder ik hem zet hoe duidelijker ze de sub horen
Als laatste middel kan ik gelukkig altijd de 60 terugbrengen gezien deze 60 dagen uit te proberen is maar dit wil ik het liefst vermijden.
Zelf heb ik gehoorschade dus wil ik het nooit echt hard zetten. vandaar dat ik dit een mooi alternatief vond voor de bioscoop die ik vermijd
Heeft iemand hier ervaring mee of tips?
Alvast bedankt
Gr
Elco
Ik heb met black friday de volgende set gekocht
Dali oberon 7 (front)
dali opticon vocal mk2
Dali oberon 1
Denon 2800H
DALI SUB E-12 F
Het probleem is de subwoofer (vorige had ik geen problemen mee maar was ook vele malen goedkoper).
De buren horen op laag volume al de bass ver weg. Dit terwijl;
- Staat 23 cm van de muur vandaag
- ik voel de muur trillen (maar de subwoofer nagenoeg niet)
- het is een nieuwbouw huis uit 2019
- De subwoofer staat op 25% ingesteld en op de receiver op -10db ingesteld
In mijn ogen is de subwoofer erg zacht ingesteld en staat de muziek ook vervolgens erg zacht. Hoe harder ik hem zet hoe duidelijker ze de sub horen
Als laatste middel kan ik gelukkig altijd de 60 terugbrengen gezien deze 60 dagen uit te proberen is maar dit wil ik het liefst vermijden.
Zelf heb ik gehoorschade dus wil ik het nooit echt hard zetten. vandaar dat ik dit een mooi alternatief vond voor de bioscoop die ik vermijd
Heeft iemand hier ervaring mee of tips?
Alvast bedankt
Gr
Elco