Groot tafelblad gratis gebracht, niet conform. Wel kosten.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bad Brains
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 09:18
Edit; Is inmiddels opgelost, lees het door en voel je vrij om even hartelijk te lachen. :+

Beste tweakers,

Ik heb bij een groot meubelbedrijf een tafelblad gekocht van 180x90, de bedoeling was om deze op een zit sta bureau te monteren.
Bezorgen was bij de prijs inbegrepen en de enige foto van het product was.. karig.
Nergens in de omschrijving was er aangegeven dat er grote keilbouten aan de onderkant van zaten anders had ik het tafelblad nooit besteld.

Met 4 motoren en een groot frame is het monteren onmogelijk.
Nu mag het geretourneerd worden, maar mag ik wel 75,- gaan betalen aan verzendkosten.
Als het blad gewoon een gladde onderkant had zoals je van een eettafel mag verwachten dan had het niet retour gehoeven.

Kan ik hier non-conformiteit claimen en het ding gratis laten ophalen omdat er een product verkocht is zonder duidelijk aan te geven dat de onderkant eruit ziet als een schuurdeur van een Franse geitenboederij.
Heb nog geen contact gehad met de meubelboer anders dan dat ik de retour op gang heb gezet.

Bijgevoegd foto.
Wat moet ik hiermee?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/f4Q7ghT7Qi1UO7OngD_EhApZHgI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/k8kNaDLLkcLY44N2VtLO4BNx.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 3% gewijzigd door Bad Brains op 09-12-2024 17:03 ]

The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bad Brains
En ja, dat is een steeksleutel die er in "verwerkt" is. 8)7

The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• henri86
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 07:15
Moeilijk iets van te zeggen zonder het bestelde product te weten.

Maar ik zie niet waarom je een gladde onderzijde standaard verwacht? Dat is geheel afhankelijk van wat voor tafelblad het is.. Ik zou zomaar ook bevestigingspunten voor poten verwachten bijvoorbeeld.

[ Voor 32% gewijzigd door henri86 op 09-12-2024 16:11 ]

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• bregweb
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 08:43
Je besteld een tafelblad aan de hand van een karige foto? En niet even een mailtje sturen met het verzoek om meer info en betere foto's? Het is niet conform aan wat?

Ik vind € 75 nog weinig voor een goede les in online aankopen.

[ Voor 6% gewijzigd door bregweb op 09-12-2024 16:20 ]

Hattrick: Thorgal Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basjuh
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16-05 15:37
Kleine opmerking hierbij, je hebt zelf ook onderzoeksplicht. Je kan dit niet in de schoenen schuiven van de leverancier/winkelier. Daarbij kan je van een tafel logischerwijs verwachten dat de onderkant niet hetzelfde is als de bovenkant, aangezien een blad gemaakt is om poten bevestigd te krijgen.

Weet t soms wel beter

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr. Stom
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 08:28
Waar heb je dit gekocht? Een webwinkel of een fysieke winkel?
Kocht je privé of beroepsmatig?
Hoe stond het blad in de advertentie? Dit om te bepalen of dit blad conform is, oftewel de eigenschappen heeft die jij op basis van de advertentie redelijkerwijs mocht verwachten.
Indien webshop, welke algemene voorwaarden zijn je verstrekt? Wanneer? En wat staat daarin over retourneren en kosten?

Van een tafelblad hoef je niet direct te verwachten dat deze volledig glad is. Dus die blote stelling zal je niet direct helpen.

[ Voor 6% gewijzigd door Mr. Stom op 09-12-2024 16:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sparkiee
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 16-05 15:38
Je koopt iets zonder dat je er echt van overtuigd bent dat het past?
Los van de les, kun je er niet een soort frame / rand op maken zodat je wel alles kunt monteren?

https://www.strava.com/athletes/ralfv

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• kamstra
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

kamstra

ipso iure

pak een slijptol?

lijkt me niet dat die bouten of die steeksleutel enige functie hebben nog?

Alternatief: zet op paar strategische plekken een latje eronder die 1mm dikker is dan de dikste bout die uitsteekt en monteer daar je motor meuk op?

lol, zie nu je username pas :P

[ Voor 8% gewijzigd door kamstra op 09-12-2024 16:16 ]

Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Houtenklaas
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 17-05 21:47
Een verwachting hoe iets zou moeten zijn, daar heb je werkelijk niets aan, dat had je vooraf moeten afstemmen en vastleggen. Mijn tafelblad is aan de onderkant overigens ook zeker niet vlak met de nodige bouten daarin.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

Anoniem: 36835

Hoezo mag je er vanuit gaan dat een blad glad is aan de onderkant van een eettafel? Ergens moeten verbindingen worden gemaakt, en als je daar zelf geen specifiek onderzoek naar doet, heb je geen enkele poot om op te staan.

En als ze geen functie hebben, slijp je ze weg.

Wat me vooral verbaast is dat je er een duidelijk plan mee hebt, maar dus niet gechecked hebt of je frame er ook daadwerkelijk onder past. En dan nu de ondernemer proberen een oor aan te naaien met non-conformiteit. 8)7

[ Voor 39% gewijzigd door Anoniem: 36835 op 09-12-2024 16:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fanta
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 22:33

Fanta

FordPerformance™️

Wat flauw om hier gelijk de conformiteitskaart te trekken. Ik heb nog nooit op een webshop de onderkant van een tafelblad op een foto gezien, dus als dit zo belangrijk voor je is, had je zelf beter onderzoek moeten doen.

Daily driver | Ford Fanta | 280PK | Orange Fury | Performance Pack

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bad Brains
Dit is het tafelblad in kwestie en de beschrijving van de winkel.
Het online gekocht en betaald en ik ben particulier.

Niets in de hele advertentie doet denken dat er aan de achterkant 10 keilbouten en gereedschap aan gemonteerd is.
Een beetje krom of een schroef hier of daar die verzonken is lijkt me natuurlijk geen probleem.
Iedereen die zegt dat dit een normale onderkant van een tafel is maakt natuurlijk een grap.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RA9h57iX10qNPhH5CiOZxgGwlxU=/x800/filters:strip_exif()/f/image/m3dGOryBTojLk4DQ4sVZDQns.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 07:38
Maar er is toch altijd wel een manier te verzinnen om dit op een frame te monteren? Met wat latten/planken (desnoods met een gat erin waarin de bouten vallen) moet dat toch niet zo moelijk zijn?

[removed]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• krietjur
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09:00

krietjur

Where am I?

Ik vind de steeksleutel het enige vreemde. Die bouten lijken mij gewoon bevestigingspunten voor diverse soorten poten die de winkel waarschijnlijk ook verkoopt.Lijkt me dat je die er gewoon uit kan draaien en dan zit er niets in de weg.

Het verschilt in elk geval niet zoveel van mijn eigen eettafel, op de steeksleutel na :P

[ Voor 16% gewijzigd door krietjur op 09-12-2024 16:33 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Skynett
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 08:42
Steeksleutel zit er juist bij om ongebruikte bouten er uit te draaien.

Strips ijzer zijn om het werken van het hout tegen te gaan en/of om de boel bij elkaar te houden, dat is zeker niet ongebruikelijk bij een blad wat van een paar planken is gemaakt.

De foto is niet zo duidelijk, maar zitten er nou stukken hoeklijn aan beide einden?

Hier moet alle shit staan die ik heb.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pelt
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 08:35
Zijn bouten om de bijbehorende poten te bevestigen.
Het tafelblad is zowel met onze metalen X-poten SoHo als U-poten SoHo te
combineren.
https://www.leosmeubeldis...90x38-5-zwart-acaciahout/

[ Voor 9% gewijzigd door pelt op 09-12-2024 16:38 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
ik zie werkelijk helemaal niks dat vreemd is.

je hebt 3 verzonken verstevigingen.
en een hoop bouten in reeds gemaakte bevestigings mogelijkheden voor poten
en een gratis steeksleutel.

nu zijn de 3 verstevingen niet het probleem.
en de gratis bouten kan je eruit draaien.
en gratis steeksleutels zijn altijd goed

The problem with communication is the illusion it has taken place.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• BrainCrash
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17-05 21:26
Anoniem: 36835 schreef op maandag 9 december 2024 @ 16:15:
heb je geen enkele poot om op te staan.

maar dus niet gechecked hebt of je frame er ook daadwerkelijk onder past.
Dus letterlijk inderdaad geen poot om op te staan :P :+ :+
Bad Brains schreef op maandag 9 december 2024 @ 16:25:

Iedereen die zegt dat dit een normale onderkant van een tafel is maakt natuurlijk een grap.
Wat een onzin. We zijn hier allemaal grappenmakers ja.
Je hebt blijkbaar nog nooit de onderkant van een fatsoenlijk, massief houten tafelblad gezien.
Ja, ik vind de onderkant ook behoorlijk normaal.
Die metalen strips zitten erin omdat die erin MOETEN zitten bij gebruik van een natuurhouten blad, dat is om kromtrekken en breken te voorkomen bij het werken (uitzetten en krimpen) van het hout. Ook voor de stabiliteit natuurlijk. Ga het eens een meubelmaker vragen en die zal je precies hetzelfde vertellen.

Al die bouten lijken inderdaad gewoon montagepunten voor een variatie aan mogelijke onderstellen/tafelpoten.
Je krijgt er zelfs het montagegereedschap bij geleverd !!
(De steeksleutel)
krietjur schreef op maandag 9 december 2024 @ 16:31:
Ik vind de steeksleutel het enige vreemde.
Volgens mij is dat gewoon meegeleverd gereedschap om de bouten te kunnen verwijderen/vastzetten... Net als dat de Ikea je de inbussleuteltjes meelevert.. Vind het een prima service eigenlijk!

-They say the User lives outside the Net, and inputs games for pleasure.... No one knows for sure... but I intend to find out!! .... REBOOT!!!!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ronald.42
  • Registratie: Maart 2021
  • Niet online
Bouten eruit draaien met de meegeleverde steeksleutel en je hebt een vlakke onderkant.
Mooi stevig blad met strippen tegen het krom trekken.

Bouten en steeksleutel in een bakje in de schuur en klaar is klara.

Solar 15040wp 12x425 ZZW schuin dak 8x260 N schuin dak16x zzw platdak, 6x430 terras oost, wp Sprsun10Kw, wpb arostor 150l, 3x Marstek 5,12kwh.

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• Bad Brains
Ja mannen (en vrouwen) zoals jullie het uitleggen maakt het inderdaad erg logisch.
Die bouten zijn er voor de poten die er normaal onder moeten.

Ik heb dat ding natuurlijk gekocht als blad om op een constructie te leggen gekocht, maar iemand die dit koopt als tafel denkt gelijk; "Dat is handig, bouten voor de poten zitten er al bij.

Opgelost, als de tafel uit elkaar valt als ik de bouten eruit haal dan kom ik hier collecteren.

dank voor het meedenken.
Ik dom, jullie slim. d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 09:03
Of je belt/mailt de winkel met de vraag waarom die bouten er zitten en of ze zonder problemen verwijderd kunnen worden....

Mocht hij dan uit elkaar vallen mogen ze hun rotzooi zelf weer ophalen met 450 euro er bij

[ Voor 27% gewijzigd door loki504 op 09-12-2024 17:06 ]

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• Bad Brains
loki504 schreef op maandag 9 december 2024 @ 17:05:
Of je belt/mailt de winkel met de vraag waarom die bouten er zitten en of ze zonder problemen verwijderd kunnen worden....

Mocht hij dan uit elkaar vallen mogen ze hun rotzooi zelf weer ophalen met 450 euro er bij
Het zijn bouten voor de poten zoals men hier al had gezegd, heb ze er inmiddels uitgeschroefd en de tafel viel niet uit elkaar.
Sommige zaten niet eens echt vast. Ik was gewoon te snel met hysterisch doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toerq
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 09:20
Vergeet niet het extra werk wat op andere site's staat

Het blad is zwart afgewerkt en behandeld met een lak, die een eerste preventieve bescherming laag geeft. Voor een sterkere bescherming die kringvorming en vlekken tegengaat raden wij aan het blad eerst af te schuren en daarna met een
onderhoudsmiddel uit de HSM onderhoudsmiddelen collectie toe te passen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MarkyB
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

MarkyB

The original

Sowieso is het niet conformiteit maar WKOA waar je beroep op wil doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bad Brains
Heb iemand gecharterd om hem even op de tafel te leggen, dan kan ik kijken hoe de bovenkant eruit ziet.
Verwacht wel om hem inderdaad te schuren en af te lakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
MarkyB schreef op maandag 9 december 2024 @ 17:10:
Sowieso is het niet conformiteit maar WKOA waar je beroep op wil doen?
Hangt er vanaf WKOA/herroepingrecht gaat altijd en mits X en Y je zelf voor de transportkosten en dat wou TS niet.

En bij non conformiteit is de winkel verantwoordelijk voor die kosten en risico. Maar dat moet dan wel aan de orde zijn.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• evilution
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

Dus je tikt zonder blikken of blozen 450 euro af voor iets waarvan je niet weet hoe het er uit ziet :? En je bent al overstuur voordat je de bovenkant hebt gezien 8)7

Anyway, wel vermakelijk topic zo voor de donkere dagen.

|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bad Brains
|<--------------------------------------------------------------------------------------hysterisch------>|
|<---wat ik echt was---------------------------------------------------------------------------------->|

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• evilution
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

username checks out :+

|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|

Acties:
  • +21 Henk 'm!

• Bad Brains
Was even zwaar, maar alles is toch nog goed gekomen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rpLT6ZokUZ2WlXyDVPPwBi-feJc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hhPySjHa38YMYWHPtRGvMXSK.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• evilution
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

Bad Brains schreef op maandag 9 december 2024 @ 18:40:

[Afbeelding]
Zit daar nou schade rechtsvoor of is het gewoon een onregelmatig blad en vertekent de foto?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bad Brains
Dat zijn de natuurlijke imperfecties die bij een Acacia boom horen.
De rand zit ook vol met gaten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• evilution
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

Bad Brains schreef op maandag 9 december 2024 @ 18:56:
Dat zijn de natuurlijke imperfecties die bij een Acacia boom horen.
De rand zit ook vol met gaten.
In dat geval, mooi blad :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Bad Brains
Deze boom, wordt graag gegeten door giraffen.
Zo gauw als er aan een Acacia boom wordt gegeten produceren ze tanninen.
Daardoor worden de blaadjes zuur en oneetbaar, terwijl ze dat doen gaan de Acacia bomen in de buurt hetzelfde doen.
Zodat de rest van de Giraffen ze met rust laten.
The more you know, the less you understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krietjur
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09:00

krietjur

Where am I?

BrainCrash schreef op maandag 9 december 2024 @ 16:40:
[...]
Volgens mij is dat gewoon meegeleverd gereedschap om de bouten te kunnen verwijderen/vastzetten... Net als dat de Ikea je de inbussleuteltjes meelevert.. Vind het een prima service eigenlijk!
[...]
Zover had ik niet eens doorgedacht inderdaad, inderdaad best netjes dan! :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fanta
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 22:33

Fanta

FordPerformance™️

Hulde voor het verloop van dit topic trouwens. Deze wending had ik niet meer aan zien komen! _/-\o_

Daily driver | Ford Fanta | 280PK | Orange Fury | Performance Pack

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• croxz
  • Registratie: Juni 1999
  • Nu online
Prachtig topic! Mooi dat het is opgelost en dat de TS het sportief opneemt en het resultaat blijft melden.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Fanta schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 08:33:
Hulde voor het verloop van dit topic trouwens. Deze wending had ik niet meer aan zien komen! _/-\o_
Beetje een mindere versie van het babyblauwe kastje zou ik zeggen :P

Kastje gekocht, kleur blijkt anders dan aangegeven, rechten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebas1979
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 23:10
Sissors schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 08:44:
[...]

Absolute forumklassieker 😂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hkuit
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01:23

[Afbeelding]
Heb je enig idee hoeveel kilo jouw blad weegt? Ik ben nl. van plan om ooit mijn saaie werkbureau van zo’n soort blad te voorzien. Staat er wellicht iets op de pakbon, of kun je even op een personenweegschaal gaan staan met en dan zonder blad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skynett
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 08:42
@Hkuit scroll terug naar pagina 1 van dit topic.

Hier moet alle shit staan die ik heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bie100
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 17-05 20:34
Sissors schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 08:44:
[...]

Daar moest ik ook gelijk aan denken _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViezeVis
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 16-05 11:50

ViezeVis

Sample Text

[Afbeelding]
Jammer, ik vond de onderkant met pre-mounted bouten mooier.

Seat Leon 5F Howto's & Retrofits | Eigen KPN router topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hkuit
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01:23
Skynett schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 17:47:
@Hkuit scroll terug naar pagina 1 van dit topic.
Ik zie iets inderdaad, op dat screenshot. Staat daar nou 60 of 80 kg?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
Hkuit schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 20:20:
[...]

Ik zie iets inderdaad, op dat screenshot. Staat daar nou 60 of 80 kg?!
80... ik zie nergens 60. Even inzoomen en tada

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bad Brains
80kg en ja dat is met twee volwassen mannen nog een hele klus om erop te krijgen zonder je huisdieren te pletten en je vloer te beschadigen.
Het is ook geolied dus, als je ooit Turks worstelen hebt gedaan heb je een pre.

Pagina: 1