Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilagro
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 12:36
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaande vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Ik zoek een?
Nieuwe smartphone voor de komende 5 plus jaar

Wat is je budget?
Zo min mogelijk, maar behoorlijk rekbaar

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Voornamelijk eenvoudige taken, geen games, maar wel een eis voor goed mobiel bereik en telelens voor fotografie

Wat heb je zelf al gevonden?
De Motorola Edge 50 Neo en Google Pixel 9 pro dus, maar ook bijvoorbeeld de Samsung S24

Welke vragen heb je hier nog over?
Na ruim 5 jaar is mijn Samsung S10e aan vervanging toe. De batterij is momenteel dramatisch en ook de laatste veiligheidsupdate is ver over de datum.
Nu wil ik dus een nieuwe telefoon, maar ik wil daarbij wel echt een upgrade. Als mijn huidige telefoon vol zit, dan werkt hij nog soepel, vlekkeloos en snel.
Ik wil graag een telefoon met telephoto lens, aangezien ik veelvuldig onderwerpen wat verder weg fotografeer.
Graag wil ik weten of de Motorola Edge 50 Neo mij niet teleur zal stellen ten opzichte van mijn huidige telefoon? Als ik de specificaties lees, dan is namelijk de kloksnelheid van mijn S10e al hoger dan die van de Motorola. Ga ik dat merken tijdens dagelijks gebruik? En hoe gaat dat de komende 5 jaar zijn?
Verder hoe zal de telelens zijn van de Motorola? Als ik de reviews bekijk, dan levert hij goede foto's af overdag, maar dit is vergeleken met andere midrange toestellen. Hoe verhoud dit tot de telelens van de Pixel 9pro? (Of zelfs tot een ingezoomde foto van de normale Pixel 9?)
Kortom de Motorola Edge 50 Neo is momenteel te verkrijgen voor € 300 bij verlenging van mijn abonnement, maar is dat echt een upgrade, of kan ik beter (veel) dieper in mijn zakken kijken en kiezen voor de Pixel 9 pro? (Uitgaande dat die in januari bij verlenging onder de €800 zakt. Momenteel is dat €1.100 en dan kies ik liever voor de S24+)

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Kloksnelheid van de soc moet je niet naar kijken, dat is echt geen vergelijkingsmateriaal. Je kan beter kijken naar benchmarks. Maar nog beter is om gewoon in reviews te lezen hoe een telefoon in de praktijk aanvoelt.

De cameravergelijking vind ik lastiger. Zelf zou ik niet zoveel meer uitgeven aan een smartphone alleen om de kwaliteit van de telelens. Sowieso vind ik het concept telelens en smartphones een lastige combinatie. Als de telelens echt belangrijk is, is een aparte camera met telelens dan niet een optie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilagro
Reviews geven juist reden tot de vraag. Het lijkt erop dat iedereen wel lovend is over de telefoon, maar wel als midrange. De trage soc wordt als minpunt vermeld, evenals de vingerafdruk scanner.
De telefoto wordt weer vergeleken met midrange ultrawide sensoren van de concurrentie.
Overigens wil niet de Motorola Edge 50 pro, aangezien ik zeker een vlak scherm wil.
Zowel de Neo, als ook de Pixel 9 pro, hebben wel een geweldig formaat in mijn handen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 10:32
Pak de Pixel 9 Pro, die heeft 7 jaar software support en is daarin beter dan de Motorola.
Of pak de Samsung S24 serie, die doet ook 7 jaar vanaf lancering, al is daar nu het eerste jaar bijna van om, want volgende maand zal de S25 serie aangekondigd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilagro
Mocht de Pixel 9 pro niet zo ongelooflijk duur zijn, dan zou ik zeker daarvoor gaan. €1.100 voor een telefoon vind ik persoonlijk echter belachelijk. Zeker als ik zie dat een Motorola nog geen derde van die prijs is.
Gelukkig heb ik tot maart om een keuze te maken, hopelijk dat de prijs van de Pixel nog gaat zakken, of dat de S25 bij introductie een mooie aanbieding heeft bij de juiste specificaties. (De normale S24 vind ik net te klein en de plus net te groot)
Anders wordt het toch de Motorola.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RepareerDroid
  • Registratie: September 2022
  • Niet online
Wilagro schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 10:51:
Mocht de Pixel 9 pro niet zo ongelooflijk duur zijn, dan zou ik zeker daarvoor gaan. €1.100 voor een telefoon vind ik persoonlijk echter belachelijk. Zeker als ik zie dat een Motorola nog geen derde van die prijs is.
Gelukkig heb ik tot maart om een keuze te maken, hopelijk dat de prijs van de Pixel nog gaat zakken, of dat de S25 bij introductie een mooie aanbieding heeft bij de juiste specificaties. (De normale S24 vind ik net te klein en de plus net te groot)
Anders wordt het toch de Motorola.
Je kunt eventueel ook nog naar de Xiaomi 15 kijken als alternatief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Wilagro schreef op maandag 9 december 2024 @ 18:00:
Reviews geven juist reden tot de vraag. Het lijkt erop dat iedereen wel lovend is over de telefoon, maar wel als midrange. De trage soc wordt als minpunt vermeld, evenals de vingerafdruk scanner.
De telefoto wordt weer vergeleken met midrange ultrawide sensoren van de concurrentie.
Overigens wil niet de Motorola Edge 50 pro, aangezien ik zeker een vlak scherm wil.
Zowel de Neo, als ook de Pixel 9 pro, hebben wel een geweldig formaat in mijn handen.
Ik denk dat midrange voor jou ook prima is, als ik je eisen zo zie? Naast je specifieke vraag over de telelens zie ik niet waarom je niet met een midrange soc uit de voeten zou kunnen. Het prijsverschil is dusdanig groot dat ik zou kijken of de Neo voor jou acceptabele foto's maakt, en je keuze dan daar op baseren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wilagro
Bedankt voor de antwoorden tot dusverre.
De prijs van de Pixel 9 pro is alweer op het niveau wat je mag verwachten een aantal maanden na introductie. Vermoedelijk is de levering hiervan wat beter voor elkaar momenteel. Mijn ervaring leert dat in januari goede aanbiedingen zijn van de Pixel telefoons. Anders wacht ik de definitieve specificaties van de Samsung S25 nog even af. (ik heb tot maart de tijd om te kiezen)
Als dat allemaal tegenvalt, dan kies ik alsnog voor de Motorola.
Ik laat hier zeker weten wat de keuze is geworden en wat de doorslag gegeven heeft.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wilagro
Sneller dan verwacht.
Als je toch aan het kijken bent, dan loop je wel eens tegen een aanbieding aan. Ik heb dus nu de gewenste Pixel 9 pro in de mooie hazel kleur.
De aanbieding was bij de Mediamarkt, waar ik met kassakorting en verlenging van mijn Hollands Nieuwe abonnement net geen €600 voor het toestel moest betalen. Fantastische prijs voor het (in mijn ogen) Beste toestel.
Alle reageerders bedankt voor de antwoorden. De Motorola was hierdoor zeker een goede optie geweest, maar met dit prijsverschil was de keuze voor mij heel makkelijk. Ik had dit toestel ook niet voor dit geld verwacht te kunnen kopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Gefeliciteerd met je nieuwe toestel :)
Pagina: 1