Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de_non
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 08-05 17:27
Mijn vriendin heeft een laptop die inmiddels al weer 6 jaar oud is, nu kan ik de opslag vervangen door een snelle m.2 ssd, schone windows installatie en er nog 16gb ram bij prikken maar denken jullie dat dat het waard is of bijna geen verschil zal maken? (behalve dat windows sneller start...)

Met de 1060 GPU die er nu in zit zijn de meeste spellen die mijn vriendin speelt goed te doen op medium settings, alleen het spel Hogwarts heeft hij behoorlijk moeite mee.

We willen niet gelijk weer €1600,- uitgeven aan een gloed nieuwe laptop maar toch nog wat kunnen gamen.

Wat ga je met je laptop doen?
Gamen & browsen

Wat is je budget?
zo min mogelijk... :P

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Voornamelijk thuis

Beste antwoord (via de_non op 14-12-2024 09:48)

• Keuning
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 26-02 07:40
Zoals je al stelt zal het in termen van gaming performance niet al teveel doen. Ik zou ik je aanraden een schone installatie uit te voeren en te checken dat alle fans hun werk doen en zoveel mogelijk vrij zijn van stof. Als je met die performance kunt leven ga je er gratis en voor niets op vooruit. Een snellere SSD is nog het overwegen waard, gezien je die met regelmaat nog wel bij kunt pluggen bij een nieuwe laptop, maar investeren in nieuw / extra RAM is waarschijnlijk weggegooid geld.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GJ uit Brabant
  • Registratie: September 2024
  • Laatst online: 19:16
Wel zo handig om dan ook wat informatie over de laptop te geven.
Kun je er bijvoorbeeld wel geheugen bij prikken? Of moet je het geheugen vervangen? Meestal gaan die per twee en zul je 2× 8 GB moeten vervangen door 2× 16 GB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de_non
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 08-05 17:27
GJ uit Brabant schreef op maandag 9 december 2024 @ 15:48:
Wel zo handig om dan ook wat informatie over de laptop te geven.
Kun je er bijvoorbeeld wel geheugen bij prikken? Of moet je het geheugen vervangen? Meestal gaan die per twee en zul je 2× 8 GB moeten vervangen door 2× 16 GB.
De laptop staat in de titel en als linkje boven de post... ik ging er van uit dat dat voldoende was, excuseer mijn lompheid.

Er zit 1x16GB in, er kan er nog 1x16GB bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GJ uit Brabant
  • Registratie: September 2024
  • Laatst online: 19:16
Link had ik gemist maar daar zie ik ook alleen staan dat er origineel 16 GB in zit en er totaal maximaal 32 GB in kan. Niet of er nu 1× 16 GB of 2× 8 GB in zit.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Keuning
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 26-02 07:40
Zoals je al stelt zal het in termen van gaming performance niet al teveel doen. Ik zou ik je aanraden een schone installatie uit te voeren en te checken dat alle fans hun werk doen en zoveel mogelijk vrij zijn van stof. Als je met die performance kunt leven ga je er gratis en voor niets op vooruit. Een snellere SSD is nog het overwegen waard, gezien je die met regelmaat nog wel bij kunt pluggen bij een nieuwe laptop, maar investeren in nieuw / extra RAM is waarschijnlijk weggegooid geld.