Hallo allen,
Het is lang geleden dat ik een computer heb samengesteld, maar wil nu toch weer een PC thuis. Ik merk echter dat ik niet zo thuis meer ben in hoe het allemaal in elkaar zit, met name opslag.
Mijn vraag
Heeft het gekozen moederbord nog wel een (ouderwetse?) SATA aansluiting? De kenmerken zeggen hier niets over maar ik lijk er 4 te zien op de foto.
Ik zou graag naast 1 zo'n snelle SSD kaart ook 2 grote disken aansluiten voor goedkope opslag. Liefst die 2 in mirroring RAID 1 of 10 (als dat kan?). Als dat niet kan, kan dit dan met een losse controller o.i.d.?
Relevante software en hardware die ik gebruik
N.v.t, allround systeem met High End specs.
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik heb onderstaande samengesteld, hopelijk werkt het allemaal ook samen.
De 2 SATA disken heb ik nog niet uitgezocht.
Alvast dank voor de hulp!
PS als je voor andere componenten een beter alternatief met klein prijsverschil hebt of een veel goedkoper alternatief met weinig verschil hoor ik het ook graag.
Het is lang geleden dat ik een computer heb samengesteld, maar wil nu toch weer een PC thuis. Ik merk echter dat ik niet zo thuis meer ben in hoe het allemaal in elkaar zit, met name opslag.
Mijn vraag
Heeft het gekozen moederbord nog wel een (ouderwetse?) SATA aansluiting? De kenmerken zeggen hier niets over maar ik lijk er 4 te zien op de foto.
Ik zou graag naast 1 zo'n snelle SSD kaart ook 2 grote disken aansluiten voor goedkope opslag. Liefst die 2 in mirroring RAID 1 of 10 (als dat kan?). Als dat niet kan, kan dit dan met een losse controller o.i.d.?
Relevante software en hardware die ik gebruik
N.v.t, allround systeem met High End specs.
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik heb onderstaande samengesteld, hopelijk werkt het allemaal ook samen.
De 2 SATA disken heb ik nog niet uitgezocht.
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
---|---|---|---|---|
1 | Processors | AMD Ryzen 7 7800X3D Tray | € 499,- | € 499,- |
1 | Moederborden | MSI MAG X870 TOMAHAWK WIFI | € 309,99 | € 309,99 |
1 | Videokaarten | Powercolor Hellhound AMD Radeon RX 7800 XT 16GB GDDR6 | € 519,- | € 519,- |
1 | Behuizingen | Corsair 4000D Airflow Tempered Glass Zwart | € 93,95 | € 93,95 |
1 | Processorkoeling | Scythe Mugen 6 | € 47,85 | € 47,85 |
1 | Ventilators | Arctic P14 PWM PST Value Pack (5 stuks), 140mm | € 39,99 | € 39,99 |
1 | Geheugen intern | G.Skill Flare X5 F5-6000J3040G32GX2-FX5 | € 247,15 | € 247,15 |
1 | Voedingen | Thermaltake Toughpower GF3 - 850W Zwart | € 123,72 | € 123,72 |
1 | SSD's | SK hynix Platinum P41 2TB | € 119,90 | € 119,90 |
Totaal | € 2.000,55 |
Alvast dank voor de hulp!
PS als je voor andere componenten een beter alternatief met klein prijsverschil hebt of een veel goedkoper alternatief met weinig verschil hoor ik het ook graag.
[ Voor 2% gewijzigd door frankwopereis op 09-12-2024 15:06 . Reden: PS toegevoegd :) ]
PC 2x27", 9850X3D, x870, 5070TI, 64GB | Sonos one overal | Samsung TV's & mobiel | Speciaalbier, wijn & likeur | doet Hardlopen & Fitness | kijkt Voetbal, F1 | Koken & BBQ | Kamperen & vliegvakantie | informatieanalist in ziekenhuis | EHBO'er Rode Kruis