Vraag
Alle reacties
Ik zie een tapefeest op die onderste foto, en ik neem aan dat die vloerdoos ook weer dichtgeschroefd zal worden?
[ Voor 25% gewijzigd door Boudewijn op 09-12-2024 14:41 ]
:strip_exif()/f/image/5FFdrHhoEvmHawskI11A8rqF.jpg?f=fotoalbum_large)
Dit is hoe de lasklemmen zijn aangesloten, ik zie mensen vaak nog wel kritiek hebben over de lengte van het koperdraad etc, vandaar dat ik het even check. De rest heb ik niet aangelegd, vloerdoos lag al open toen we er in kwamen en heb ik dus ook geen klepje van.
Tape zat er al om, waarom weet ik niet. Het is een huis uit 1925, elektra is als het goed is allemaal vernieuwd. aan de draad kleuren te zien, we komen niet vaak op zolder. (Over weet ik even niet wat je er mee bedoeld)
Beetje vage fotos maar voor zover gebruik je de wago's alleen om door te lussen. Ik zou dan toch gewoon daar 1 kabel van maken, je hebt het nu toch open. Dus van doos naar de casambi en casambi naar lamp.
De casambi kan ik op de foto niet zien hoe je die hebt aangesloten maar op google zie ik dat het aangegeven staat op de zijkant waar wat moet.
Als ik het zo zie heb jij hem aangesloten als onderstaande foto, zonder een fysieke schakelaar er tussen (zou ik er voor de zekerheid wel gewoon tussen doen).
:strip_exif()/f/image/UZ8MZVyLlGV6eRBannRC4tZ5.png?f=user_large)
Overigens zou ik niet te veel hannesen met losse kabels maar wel gewoon netjes met vd draad in pvc buis werken.
https://www.casambi.nl/ble-55.html
Het korte antwoord is: nee.janfreriks schreef op maandag 9 december 2024 @ 14:39:
Hallo, ik heb tegenwoordig casambi. Deze heb ik aangesloten (5 minuten geleden) nu wil ik weten of dit aan de veiligheidseisen voldoet. (Zie bijgevoegde materiaal)
Het langere antwoord:
- Je gebruikt de verkeerde lasklemmen in de lasdoos onder de vloer
- Je lasdoos is niet dicht
- Je wago's zijn open en bloot
- Aangezien het hier een vaste verbinding betreft hoor je een buis te gebruiken.
En dan zijn er vast nog dingen die ik over het hoofd zie.
Spel en typfouten voorbehouden
Lasdoos inderdaad dicht, die vercrackte vergeelde lasdoos zou ik sowieso voor de netheid vervangen, er is al een stuke afgebroken... wellicht is hij compleet bros geworden.
En doe het idd in een buis.
Waarom heb je die flexdraden aan elkaar gehobbied met wago's? Doe dat niet.
En wat is nou dat tape-festijn in die lasdoos?
[ Voor 16% gewijzigd door Boudewijn op 09-12-2024 16:02 ]
voor de wago's zal ik nog een aparte lasdoos kopen, en massieve kabel.
de lasdoos die er al lag vervang ik dan ook gelijk.
buis had ik niet genoeg dus was dit een tijdelijke oplossing, dit ga ik vervangen met een pvc flexibele elektrabuis
en ja ik weet het, tape is niet netjes en incorrect in een lasdoos. maar dit zat er al in maar zal ik dus ook nieuwe lasklemmen voor kopen
[ Voor 18% gewijzigd door janfreriks op 09-12-2024 16:11 ]
-They say the User lives outside the Net, and inputs games for pleasure.... No one knows for sure... but I intend to find out!! .... REBOOT!!!!
[ Voor 29% gewijzigd door janfreriks op 09-12-2024 17:46 ]
Deze zou ik zeker vervangen. De rest is al wel gezegd denk ik...
Misschien heb ik mijn verkeerde bril op, maar ik zie toch duidelijk geel-groene aarde draden in de lasdoos op de laatste fotojanfreriks schreef op maandag 9 december 2024 @ 17:13:
Ja heb ik naar gekeken, is niet aanwezig.
Spel en typfouten voorbehouden
Aardekabel is aanwezig, is alleen niet op een aarde punt aangesloten. Dus daar ligt het voor de sier