Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quinc
  • Registratie: December 2024
  • Laatst online: 08-07 12:39
Hallo,

Ik heb bij de action de volgende HDMI sync box gekocht :
LSC Smart Connect

De led werkt prima en past zich mooi aan aan de kleuren op het beeld, echter wanneer ik een app start ( bijvoorbeeld Netflix, Disney +, Youtube ) dan reageert de ziggo next mini heel traag ( ook als er nog geen video word afgespeeld ), de video's speelt hij op zicht goed af met af en toe een hapering ertussen.

Iemand die dezelfde ervaring hiermee heeft en een oplossing hiervoor heeft?

[ Voor 10% gewijzigd door Quinc op 09-12-2024 12:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nlboelen
  • Registratie: Oktober 2025
  • Laatst online: 11-10 08:17
Hallo Quinc

Ik lees jouw probleem van dec 2024. Ik heb zelfde probleem maar met mediabox next. Op tv speelt het prima synchroom maar ga ik naar netflix dan werkt het niet meer. Ik krijg allerlei kleuren te zien maar dat heeft niets meer met de film te maken.
Heb jij of iemand anders een oplossing ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woontips
  • Registratie: Oktober 2025
  • Laatst online: 14-10 11:43
nlboelen schreef op zaterdag 11 oktober 2025 @ 08:16:
Hallo Quinc

Ik lees jouw probleem van dec 2024. Ik heb zelfde probleem maar met mediabox next. Op tv speelt het prima synchroom maar ga ik naar netflix dan werkt het niet meer. Ik krijg allerlei kleuren te zien maar dat heeft niets meer met de film te maken.
Heb jij of iemand anders een oplossing ?
Dat ligt aan de manier waarop de LSC HDMI Sync Box het beeldsignaal leest. Zodra je Netflix of Disney+ opent, schakelt de Ziggo-box over naar een beveiligd HDMI-signaal (HDCP-versleuteld). De sync box kan dat niet uitlezen en raakt daardoor “in de war”, wat die willekeurige kleuren veroorzaakt.

Er is helaas geen echte oplossing, behalve de box alleen te gebruiken met onbeveiligde bronnen (zoals YouTube via een pc of mediaplayer) of te kiezen voor een duurdere HDMI-syncbox met HDCP-ondersteuning zoals de Govee of Philips Hue Sync Box.

Bekend van de FB groep en van https://woon.tips/blog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Nu online
Woontips schreef op zondag 12 oktober 2025 @ 21:16:
Dat ligt aan de manier waarop de LSC HDMI Sync Box het beeldsignaal leest. Zodra je Netflix of Disney+ opent, schakelt de Ziggo-box over naar een beveiligd HDMI-signaal (HDCP-versleuteld). De sync box kan dat niet uitlezen en raakt daardoor “in de war”, wat die willekeurige kleuren veroorzaakt.
Volgens mij gebruiken alle Ziggo boxen (en gecertificeerde HD boxen zoals de Humax) altijd HDCP?
Maar misschien wordt er bij de premium streaming zenders dan toch iets extra meegestuurd?

Hier komen ook nog wat mogelijke oorzaken voorbij:
Google: Sync box not working with netflix