Ik zoek een betrouwbare 3D printer die relatief grote prints maakt. Kwaliteit van de prints en materiaalkeuze gaat boven snelheid, maar het moet niet té traag zijn. De printer moet geschikt zijn voor het maken van prototypes met relatief gladde oppervlakken. Daarbij is betrouwbaarheid en gebruiksgemak het belangrijkst, ik wil focussen op het verder verwerken van de geprinte werkstukken in plaats van bezig zijn met de printer, tweaken van de printer, prutsen met de instellingen etc.
Nu heb ik twee printers op de lijst staan die mijn interesse wekken:
- Ultimaker S5
- Bambu Lab X1 carbon
De "theoretische" voor- en nadelen o.b.v. de specs (grootte, snelheid etc.) heb ik wel kunnen vinden uiteraard, maar wat zijn de ervaringen van mensen die beide printers kennen? Op gebied van operatie, op gebied van betrouwbaarheid, op gebied van onderhoud, op gebied van gebruiksgemak etc.? Is de S5 zijn meerprijs waard en op welke gebieden dan wel?
Hoop dat jullie met ervaring hier meer over kunnen vertellen.
Nu heb ik twee printers op de lijst staan die mijn interesse wekken:
- Ultimaker S5
- Bambu Lab X1 carbon
De "theoretische" voor- en nadelen o.b.v. de specs (grootte, snelheid etc.) heb ik wel kunnen vinden uiteraard, maar wat zijn de ervaringen van mensen die beide printers kennen? Op gebied van operatie, op gebied van betrouwbaarheid, op gebied van onderhoud, op gebied van gebruiksgemak etc.? Is de S5 zijn meerprijs waard en op welke gebieden dan wel?
Hoop dat jullie met ervaring hier meer over kunnen vertellen.