export outlook naar pst bestand lukt niet

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoelsRules
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 05:12
Mijn vraag

Op mijn werk laptop gebruik ik o365 met exchange. Nu wil ik van alle mail een backup maken richting een pst bestand. Niet zo moeilijk dacht ik maar het lijkt dat de werkgever iets heeft geblokt of er is iets anders aan de hand.
Zodra ik naar export naar .pst bestand toe ga krijg ik een foutmelding. Heb me rotgezocht en van alles geprobeerd maar ik krijg het niet opgelost. Is het hier inderdaad een beheerder instelling of is er nog iets wat ik kan proberen?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eGRWgYa_TRJJ9Yk7pfEiYxr482M=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/Jam2duIUN21gkFa70wlc2fSR.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fMVQ0KsuXIW0Yxwh7bEp2MDgjlA=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/3LSuIlaK5BSuX8BjKE33AwCV.png?f=fotoalbum_tile

Relevante software en hardware die ik gebruik

w11, o365, outlook (niet de nieuwe versie)

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb

geprobeerd om te exporteren naar pst bestand, gekeken of ik doelmap van pst bestand kan aanpassen, mail mappen individueel copy etc etc

tja, wat hier stond heb ik al lang niet meer...

Beste antwoord (via RoelsRules op 09-12-2024 17:01)

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Is inderdaad geblokkeerd. Niet doen dus, vraag aan beheer als er iets nodig is.

De beheerder kan exports en backups regelen.
RoelsRules schreef op maandag 9 december 2024 @ 13:06:
Ik heb heel wat jaren die ik wil veilig stellen voor ik wat anders ga doen ;-)
Aangezien het met uitzondering van puur prive-mails niet aan jou is: dit is precies een reden waarom die mogelijkheid geblokkeerd is ;)

Let op dat je dat heel erg niet wil doen. Ontslag op staande voet is niet ondenkbaar. (Voorbeeld: https://wekkingadvocatuur...kost-werknemer-zijn-baan/)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc H
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 02:27

Marc H

- - Is wakker - -

https://learn.microsoft.c...ot-to-import-export-pst-f

Het lijkt er inderdaad op dat je beheerder dat geblokkeerd heeft.

Ik maak geen fouten, ik creëer leer momenten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoelsRules
ah goed gevonden! dat is balen... iemand een idee om mails dan makkelijk anders te borgen? Ik heb heel wat jaren die ik wil veilig stellen voor ik wat anders ga doen ;-)

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Is inderdaad geblokkeerd. Niet doen dus, vraag aan beheer als er iets nodig is.

De beheerder kan exports en backups regelen.
Ik heb heel wat jaren die ik wil veilig stellen voor ik wat anders ga doen ;-)
Aangezien het met uitzondering van puur prive-mails niet aan jou is: dit is precies een reden waarom die mogelijkheid geblokkeerd is ;)

Let op dat je dat heel erg niet wil doen. Ontslag op staande voet is niet ondenkbaar. (Voorbeeld: https://wekkingadvocatuur...kost-werknemer-zijn-baan/)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unknown Alien
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 01-10 14:37
Wat [~F_J_K zegt. hou er rekening mee dat ze dit niet voor niks aan hebben geconfigureerd. Je kan uiteraard *knip, laten we niet actief gaan meedenken met omzeilen van beveiliging *. Als je IT afdeling net zo goed is ik B) dan krijgen ze daar een melding van of nog beter dat kopieren gaat ook niet.

Geldt ook voor mails doorsturen buiten het domein van je WG. Bulk is sws een red flag voor IT.

[ Voor 13% gewijzigd door F_J_K op 09-12-2024 13:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vj_slof
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22:04
*knip, laten we niet actief gaan meedenken met omzeilen van beveiliging *

[ Voor 72% gewijzigd door F_J_K op 09-12-2024 13:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Beter om dan niet te gaan helpen meedenken over zaken die heel slecht kunnen uitpakken voor de TS ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoelsRules
OK helaas. Dan ga ik in contact met de beheerders. Het gaat me om een paar jaar aan gegevens, niet zo zeer bedrijfsgegevens of gevoelige zaken maar wel mijn geheugen als het ware. Ook handig als ik ooit belletje krijg oid.
Ga wel even in overleg om te zien wat kan/mag.
Thx voor het meedenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kunt je mails als losse .MSG bestanden naar een map verslepen.
En daarna weer terug in Outlook slepen. Hoop niet dat je heel veel mappen hebt, want 't werkt niet op folder basis.

Maar goed, je eigen keuze of het juridisch gezien mag en je dit wil riskeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blokker_1999
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 04:23

Blokker_1999

Full steam ahead

ah goed gevonden! dat is balen... iemand een idee om mails dan makkelijk anders te borgen? Ik heb heel wat jaren die ik wil veilig stellen voor ik wat anders ga doen ;-)
En dat is dus exact waarom werkgevers het blokkeren. Ondanks dat de mailbox privaat is, zit er bij vele mensen een hele hoop gevoelige informatie in die mailbox, en je wilt niet dat mensen die meenemen naar een volgende baan en daar mogelijks aan de slag gaan met informatie uit jouw bedrijf, of erger, dat er data van jouw bedrijf en jouw klanten gestolen wordt bij een derde partij.

Je werkgever is verantwoordelijk voor backups, daar hoef jij je geen zorgen om te maken. Heb je private mails die je veilig wil stellen, steek deze dan in 1 folder en vraag je IT afdeling om deze te exporteren wanneer je ooit weggaat.

No keyboard detected. Press F1 to continue.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoelsRules
Ik snap waar het vandaan komt. Ben het er alleen niet mee eens (in mijn geval. Maar dat zullen de meeste zeggen ;))
Anyway, het is wat het is en dan kunnen ze ook geen beroep op me doen als ik het eea inlever :)

Pagina: 1