Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijs2012
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 17-09 20:33
Goedemorgen allen,

Onze tv (Philips 47PFL8404) is inmiddels een kleine 20(!) jaar oud, nooit verwacht dat hij dit zou halen.
laatste tijd begint de tv steeds vaker spontaan uit te vallen en dus is het tijd voor een nieuwe.
Mijn vrouw wilde absoluut niet groter en ik absoluut niet kleiner. Je raad het antwoord al, het wordt groter! >:)
We gaan voor 48 inch haha.

Nu zie ik alleen dat er voor zowel 42/3 als 48 inch niet veel te halen valt wat "gewoon echt goed'' is.
Denk aan de G4 van LG lijn of de OLED909 lijn van Philips.

Dus dan is de vraag, waar doen we goed aan.

Budget is 1500/2000, meest gebruikt voor tv kijken/streamen maar ook gamen is een belangrijke.
Graag jullie mening.

Beste antwoord (via Thijs2012 op 10-12-2024 14:42)

• Freshouttheoven
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 00:59
Een 48'' C4 OLED TV is al een flinke stap vooruit vergeleken met een LCD tv van 14 jaar oud, dit gezegd hebbende dien je naar de buitenmaten te kijken doordat de bezels voorheen flink waren.

Qua buitenmaten scheelt het maar 12 cm in de breedte en hoogte (met voet) wanneer je jouw huidige TV tegenover een 55G4 zet. Je zou dit als argument kunnen gebruiken tegen de dominante WAF ;).

Met jullie kijkafstand is 55'' ook imo de logischere keuze.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Millie-ano
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Hier heb ik vrouwlief weten te overtuigen om van 47 naar een 55 inch te gaan. (groter hoeft voor ons ook absoluut niet) maar hier was het na 1 week normaal. Middels zwarte A4-tjes heb ik de boven- en zijkant van de 47 inch vergroot zodat je makkelijker visueel hebt met wat je 'erbij' krijgt.

Dus wie weet, als dat ervoor nodig is de G4 of 909 aan te schaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 18-09 22:28
Ik zou inderdaad ook voor 55 inch gaan, in het begin is dat even groot maar daar wen je snel aan. En dat is wel een gangbaar formaat waar je inderdaad een 'goede' TV kunt halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert
  • Registratie: September 2009
  • Nu online

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Wat is de kijkafstand?

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijs2012
Dat is de uitdaging, 48 is echt het max haalbare. Groter wil ik eigenlijk zelf ook niet.
De vraag is daar]om meer, wat is dan de beste 28 inch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijs2012
2 tot 3 meter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert
  • Nu online

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

ik vroeg er even naar omdat ik dacht dat er toch nog richting 55 kon gaan, maar blikbaar niet dus.

zowel Rtings als Techradar bieden nog wel wat reviesw, al gezien?
https://www.google.com/se...fox-b-e&q=best+48+inch+tv

bovenste 2 hits

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijs2012
Fraggert schreef op maandag 9 december 2024 @ 11:53:
[...]

ik vroeg er even naar omdat ik dacht dat er toch nog richting 55 kon gaan, maar blikbaar niet dus.

zowel Rtings als Techradar bieden nog wel wat reviesw, al gezien?
https://www.google.com/se...fox-b-e&q=best+48+inch+tv

bovenste 2 hits
Niet gelezen, ga ik direct doen. Thnx!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Je ontkomt bij 48" niet aan OLED, denk dan aan een uitvoering: LG OLED evo C4 48" Bruin. Koop een LG OLED altijd bij een erkende LG dealer mbt garantie. Momenteel loopt er nog een €50 cashback actie voor het 48" model. Je kan bijv. bij Smits eens informeren naar de beste prijs voor de 48C4: https://www.smitsarnhem.nl/c46la#136=24&1053=1694

Met een beetje geluk ben je dan dus <€1000 klaar en ga je er gigantisch in beeldkwaliteit op vooruit :)

[ Voor 10% gewijzigd door stin00 op 09-12-2024 11:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert
  • Nu online

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Thijs2012 schreef op maandag 9 december 2024 @ 11:55:
[...]

Niet gelezen, ga ik direct doen. Thnx!
en we hebben natuurlijk "onze" eigen BestBuyGuides.

https://tweakers.net/best-buy-guide/televisies/

Goeie tip overigens van @stin00 , fraaie TV d:)b

[ Voor 9% gewijzigd door Fraggert op 09-12-2024 12:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VincentG
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 18-09 20:46
Als je huidige tv 20 jaar is, dan is de kans ook heel ruim dat hedendaagse tv's een veel kleinere bezel hebben.
Wat vaak goed helpt is om een poster van diverse maten aan de muur te hangen. Toen ik nog in NL woonde, kon ik volgens mij via Bol zo een formaat poster gratis opgestuurd krijgen. Ik ben toen ook een slag groter gegaan, maar omdat de bezel zoveel dunner was dan van mijn oude tv, was het uiteindelijke verschil minimaal.

Oh oh Mr. B, oh oh!

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2 Henk 'm!

• Freshouttheoven
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 00:59
Een 48'' C4 OLED TV is al een flinke stap vooruit vergeleken met een LCD tv van 14 jaar oud, dit gezegd hebbende dien je naar de buitenmaten te kijken doordat de bezels voorheen flink waren.

Qua buitenmaten scheelt het maar 12 cm in de breedte en hoogte (met voet) wanneer je jouw huidige TV tegenover een 55G4 zet. Je zou dit als argument kunnen gebruiken tegen de dominante WAF ;).

Met jullie kijkafstand is 55'' ook imo de logischere keuze.
Pagina: 1