Nieuwe mail provider voor eigen domein gezocht

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zilverdael80
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 13-06 22:04
Ik ben opzoek naar een mail provider voor mijn domeinnaam.
Momenteel gebruik ik mijnhostingpartner maar daar ben ik (zeker de laatste maanden) niet tevreden over. Veel korte storingen, trage webmail, geen werkende spamfilter etc.

Qua spamfilter heb ik een tijd spamdrain gebruikt, maar, voor een betaalde service vindt ik deze gewoon écht slecht. overduidelijke phishinmails komen netjes als betrouwbaar in de inbox, en mails met retourinstructies worden als spam gemarkeerd. Vond de quarantaine altijd wel een erg fijne optie

Ik ben dus nu op zoek naar een nieuwe mail provider.

Mijn wensen zijn nogal 'apart' denk ik, dus ik hoop dat het bestaat.
  • Momenteel zijn er 3 mailboxen, dat zullen er binnen een aantal jaar 5 worden als de kinderen zo ver zijn
    (mailbox 1 voor mij, catchall, mailbox 2 voor vrouw, 3 blacklist (/dev/null) en 4+5 wordt voor de kinderen)
  • Push mail is gewenst
  • Alias opties per mailbox
  • Spamfilter is gewenst maar dan wel op zo'n manier dat gefilterde mails altijd terug te halen zijn. (zoals spamdrain bijvoorbeeld heeft, maar dan beter)
  • Ik gebruik een catch-all email adres zodat alle bedrijven, websites en logins hun 'eigen' mail adres hebben, weet ik gelijk wie er gelekt heeft en kan ik eventueel makkelijker een alias blacklisten.
  • Uitgaand spamfilter
  • Wanneer ik een mail ontvang op een alias, wil ik ook kunnen antwoorden als die alias (liefst in mail app op iOS, eventueel via webmail)
Ik hoop dat ik het zo goed en duidelijk heb verwoord. Alvast bedankt voor de suggesties! _/-\o_

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martijn.C.V
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 12-06 16:13
Je zou ook een mail provider kunnen overwegen? Bijvoorbeeld Proton mail. Secuur, redelijk betaalbaar, werkt bij mij vooralsnog zoals ik verwacht. Lekker kort domain ("***@pm.me") . Vanaf 4eu/maand heb je 10 emailadressen. Enige wat ik nog niet gevonden heb is of je dan ook bij al die inboxen kan, ik kan me prima voorstellen dat dat niet de bedoeling is.

Mn punt is niet perse Proton, maar wel gewoon iets managed :)

Complimentje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

Ik ben mijn DirectAdmin VPS langzaamaan aan het verhuizen naar mijn.host's shared hosting, erg betaalbare hosting en je kunt evt. je domein ergens anders hebben geregistreerd.
Andere optie is site.nl, die zijn spotgoedkoop en performance is prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

Wanneer ik een mail ontvang op een alias, wil ik ook kunnen antwoorden als die alias (liefst in mail app op iOS, eventueel via webmail)
Geen idee wat de mail app iOS kan maar is dit niet een tekortkoming van de app?

Hier met Gmail app kan ik bv niet verzenden vanaf de ontvangen alias terwijl met Thunderbird dit wel kan.

Nog een belangrijke. Hoeveel opslag heeft het nodig? Kan mogelijk de prijs beïnvloeden ;).

Ik zit zelf bij Intention (bijna een jaar nadat Antagonist een beetje onbetaalbaar werd). Nog geen spam ontvangen. Standaard geen toegang tot spamfilter maar op verzoek kan je erbij.
Verzenden uit alias staat ook standaard uit (mailtje het is zo aangezet).

Mijn.host en Intention zijn in elk geval zelfstandig en hebben nog nette prijzen.

Blog - Glasnet status (privé log) - Nette LAN - RIPE Atlas Probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tribunus
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online
Ik gebruik mailbox.org met een eigen domein. Ik ben zeer tevreden. Geen idee of het exact kan wat jij zoekt, maar het is een onderzoekje waard 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• huubhuub
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 14-06 21:20
Cloud86 hier.... Werkt erg goed.

Always bet on Huub

• SVMartin
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
ik lees even mee, ik heb eigenlijk min of meer dezelfde behoefte. Een paar mailboxen/aliassen voor het gezin, waarbij ik nauweliijks opslag nodig heb (ik laat gmail de mail binnen halen en werk vanuit gmail). Ik heb wel zelf wat DNS entries voor services die ik thuis draai (wireguard vpn). En voor familieleden buiten het gezin heb ik mail forwards.

Ik zit al jaren bij mijndomein en heb even teruggekeken. In 2020 betaalde ik voor een mailpakket en domeinnaam 29 euro incl. btw per jaar. In 2024 was dit 72,60 en in 2025 gaat dit 87,12 worden.

Ik heb nooit klachten, maar voor wat mail doorproxyen en een .nl domeinnaam moet dat toch anders kunnen.

Bij strato komt het op 36 euro per jaar. Je kunt hier ook mail forwarden.

Bij cloud86 zit er in het menu een e-mail hosting pakket optie, maar je koopt dan gewoon een webhosting pakket waar ook e-mail bij zit. Geen mail forward mogelijk. Iets duurder dan strato.

Mailbox.org is vanuit privacy oogpunt aantrekkelijk, maar voor een eigen domeinnaam zit je op 3 euro per maand per gebruiker. Je krijgt daar dan wel wat voor terug, maar veel dingen waar ik niet naar op zoek ben (cloud storage voor bestanden, video conferences). Voor die 3 euro per maand kun je ook alleen een forward doen..

Proton zie ik als een vervanger voor mijn gmail, maar ook als vervanger van m'n password manager. Maar niet wat ik nu zoek.

Mijn.host ziet er netjes uit, ik zie echter mail fowards ook hier niet benoemd en dan kom je al snel weer boven de 60 euro per maand als je voor een forward een mailbox moet aanmaken.

Intention heeft gelijk bij het bekijken van de website en 'over ons' mijn sympathie. Zo waren de hosters ooit allemaal. Forwarding mogelijk, betaalbaar (ik zou op 45 euro per jaar uit komen) en als ik op internet.nl een testje doe voor de veligheid van de mailserver dan scoren ze 100% (tov strato 50 en mijndomein 96).

Het lijkt dus een goed plan om naar intention over te stappen, ik ben benieuwd waar @Zilverdael80 op uit is gekomen en waarom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjottum
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13:34

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

Ik ben al een tijdje heel tevreden met web-oke, ik heb meerdere domeinen en een hosting pakketje, gaat toch vooral om de mail eigenlijk.

Ik zou niet weten wat alleen e-mail kost, maar begint zo te zien bij 17,50/jaar.

ping 127.212.23.124

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zilverdael80
@SVMartin Nog steeds aan het puzzelen
Mail providers zijn, wat mij is opgevallen, bijzonder slecht in het uitleggen van hun services.
Geen enkele geeft aan waarom zij uniek zijn, USP is bij allemaal wel een beetje gelijk, 'oh ja ... je kan bij ons mailen'
Juist met het 'eisen' pakket wat ik heb maakt dat het wat lastiger dan verwacht.

Proton.me ziet er allemaal best gelikt uit, maar je mag voor je domein geen meerdere gebruikers aanmaken, dan moet je business nemen ... En dat is best duur
Verder zou ik het in zo'n geval kunnen combineren met hun password manager, maar daarvoor kan je dan binnen je eigen domein geen alias aanmaken... dat moet via 27 omwegen die nu ook kunnen.
Al met al voelt dit als een leuk, maar allemaal nét niet optie.

shared hosting, VPS etc zie ik niet direct echt zitten. Zoek meer een kant-en-klare oplossing, ook omdat ik gewoon te weinig ervaring op dat gebied heb.

web-oke https://www.weboke.nl/emailpakket geeft het standaard verhaal, geen echte USP

mailbox.org €9 per gebruiker (ex domein) en max 250 aliassen (of €3 max 50 aliassen)... klinkt als afzetterij

cloud86.io is echt op webhosting gericht en niet zo zeer op email, nauwelijks informatie over te vinden ook.

intention geen enkele informatie mbt USPs alleen een héél summier standaard verhaal

Al met al: ik ben er nog niet uit :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robbie T
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 12:26
Zorg in elk geval dat je ook een uitgaand spamfilter hebt, verhoogt de kans dat de e-mail welke je stuurt ook daadwerkelijk bij de ontvanger in de inbox komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zilverdael80
Robbie T schreef op vrijdag 13 december 2024 @ 11:00:
Zorg in elk geval dat je ook een uitgaand spamfilter hebt, verhoogt de kans dat de e-mail welke je stuurt ook daadwerkelijk bij de ontvanger in de inbox komt.
Goed punt inderdaad, had hem al wel eens voorbij zien komen in de mogelijkheden. Zet hem er in mijn wensenlijstje bij

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sigmundfreund
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 03:04
Voor het hele gemak heb ik eigenlijk alles in iCloud, maar dan met eigen domeinnaam. Geen geregel, alias is zo gemaakt als het moet. Alles werkt prima op Apple apparaten en je kan natuurlijk ook bij een webmail versie terecht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mrmrmr
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
pjottum schreef op vrijdag 13 december 2024 @ 10:36:
Ik ben al een tijdje heel tevreden met web-oke, ik heb meerdere domeinen en een hosting pakketje, gaat toch vooral om de mail eigenlijk.

Ik zou niet weten wat alleen e-mail kost, maar begint zo te zien bij 17,50/jaar.
Ter vergelijking: een eigen vps (een server die je zelf invult) kost vanaf € 12 per jaar.

Phishing- en oplichtingmails zijn een probleem voor spamfilters. Verwacht niet dat er een spamfilter bestaat dat alles detecteert. Als dat wel zo is zul je waarschijnlijk, net als bij veel mailaanbieders, ladingen vol met false positives aantreffen (zoals bijvoorbeeld in Gmail) en dat lijkt me nu net niet de bedoeling van spamfiltering. Zie het als eerste schifting. Op platforms zijn er vaak veel gebruikers die ongewenste mails blokkeren die geen spam zijn door ze te markeren als spam, daardoor raak je ook gewenste mail - zoals mailings - kwijt in een spam folder. Daarnaast wordt een deel van spam (en ham) helemaal niet aangenomen en direct geweigerd. Bijvoorbeeld Gmail doet dat als je geen PTR record hebt op IPv6. Daar merk je pas wat van als degene die je mail wil sturen op een andere manier contact opneemt en het je verteld. Zo kun je ook mail van klanten missen.

TL;DR: stel je verwachtingen bij m.b.t. spamfilters. Een hoge detectie gaat vaak gepaard met veel false positives.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRien
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 17-05 17:12
Ik heb sinds kort m'n mail bij Soverin staan. Erg tevreden mee. Weet niet of het exact biedt wat je zoekt, maar voor mij werkt het perfect (en gewoon Nederlands :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R00t
  • Registratie: Juli 2024
  • Laatst online: 14-06 19:33
Heb je icloud, dan kun je icloud+ overwegen en je eigen domein gebruiken. Moet je wel wat aanpassingen in de DNS maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAEvakYD
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:22
Zilverdael80 schreef op vrijdag 13 december 2024 @ 11:02:
[...]

Goed punt inderdaad, had hem al wel eens voorbij zien komen in de mogelijkheden. Zet hem er in mijn wensenlijstje bij
Uit interesse omdat ik met een soortgelijke zoektocht bezig ben. Waar ben jij uiteindelijk op uitgekomen?

Lekker duurzaam. Skoda Enyaq EV - First edtion, Alpha Innotec Brine warmtepomp (MSW2-6S), Totaal 12135 Wp aan Zonnepanelen geïnstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zilverdael80
GAEvakYD schreef op woensdag 2 april 2025 @ 17:15:
[...]

Uit interesse omdat ik met een soortgelijke zoektocht bezig ben. Waar ben jij uiteindelijk op uitgekomen?
Het is uiteindelijk toch proton (duo) geworden.
Goede catch all, prima filters, samen met proton pass, simple login en tegenwoordig proton vpn is het toch een mooi totaalpakket wat aan de meeste eisen heeft voldaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAEvakYD
  • Laatst online: 10:22
Zilverdael80 schreef op donderdag 3 april 2025 @ 07:47:
[...]

Het is uiteindelijk toch proton (duo) geworden.
Goede catch all, prima filters, samen met proton pass, simple login en tegenwoordig proton vpn is het toch een mooi totaalpakket wat aan de meeste eisen heeft voldaan.
Thanks. De Proton suite ziet er inderdaad wel goed uit. Grootste drempel voor mij is de Proton bridge die je nodig hebt als je een default Mail app wil gebruiken zoals Apple Mail. En voor iOS is die bridge er (nog) niet.

Lekker duurzaam. Skoda Enyaq EV - First edtion, Alpha Innotec Brine warmtepomp (MSW2-6S), Totaal 12135 Wp aan Zonnepanelen geïnstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zilverdael80
GAEvakYD schreef op donderdag 3 april 2025 @ 08:20:
[...]

Thanks. De Proton suite ziet er inderdaad wel goed uit. Grootste drempel voor mij is de Proton bridge die je nodig hebt als je een default Mail app wil gebruiken zoals Apple Mail. En voor iOS is die bridge er (nog) niet.
Op mijn iPhone gebruik ik de proton mail app en heb ik die als default mail app ingesteld. Werkt prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJsbeer
  • Niet online
Ik maak nu een aantal jaar gebruik van infomaniak. Een zwitserse partij, eng stabiel.
De catchall box mailt alleen vanaf catch@ als reply adres, dus die eis voldoet ie niet aan. Het mailpakket is 23 euro per jaar voor 5 gebruikers, los van domeinnaam. Maar die zijn ook prima te betalen daar
(al heb ik er 1 daar staan en 1 bij domainname.shop , die is voor sommige domeinen een stuk goedkoper)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SampleUser
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 13-06 16:01
Zilverdael80 schreef op maandag 9 december 2024 @ 09:46:
Ik ben opzoek naar een mail provider voor mijn domeinnaam.
Momenteel gebruik ik mijnhostingpartner maar daar ben ik (zeker de laatste maanden) niet tevreden over. Veel korte storingen, trage webmail, geen werkende spamfilter etc.

Qua spamfilter heb ik een tijd spamdrain gebruikt, maar, voor een betaalde service vindt ik deze gewoon écht slecht. overduidelijke phishinmails komen netjes als betrouwbaar in de inbox, en mails met retourinstructies worden als spam gemarkeerd. Vond de quarantaine altijd wel een erg fijne optie

Ik ben dus nu op zoek naar een nieuwe mail provider.

Mijn wensen zijn nogal 'apart' denk ik, dus ik hoop dat het bestaat.
  • Momenteel zijn er 3 mailboxen, dat zullen er binnen een aantal jaar 5 worden als de kinderen zo ver zijn
    (mailbox 1 voor mij, catchall, mailbox 2 voor vrouw, 3 blacklist (/dev/null) en 4+5 wordt voor de kinderen)
  • Push mail is gewenst
  • Alias opties per mailbox
  • Spamfilter is gewenst maar dan wel op zo'n manier dat gefilterde mails altijd terug te halen zijn. (zoals spamdrain bijvoorbeeld heeft, maar dan beter)
  • Ik gebruik een catch-all email adres zodat alle bedrijven, websites en logins hun 'eigen' mail adres hebben, weet ik gelijk wie er gelekt heeft en kan ik eventueel makkelijker een alias blacklisten.
  • Uitgaand spamfilter
  • Wanneer ik een mail ontvang op een alias, wil ik ook kunnen antwoorden als die alias (liefst in mail app op iOS, eventueel via webmail)
Ik hoop dat ik het zo goed en duidelijk heb verwoord. Alvast bedankt voor de suggesties! _/-\o_
toon volledige bericht
mailbox.org zou ik aanbevelen, die doen aliassen en het versturen vanuit aliassen door je mailclient de from-header te laten wijzigen. het is niet mogelijk om ad-hoc als alias te antwoorden in iOS maar je kan wel een extra verzendadres in de settings instellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 14:26
SampleUser schreef op zondag 13 april 2025 @ 18:36:
[...]

mailbox.org zou ik aanbevelen, die doen aliassen en het versturen vanuit aliassen door je mailclient de from-header te laten wijzigen. het is niet mogelijk om ad-hoc als alias te antwoorden in iOS maar je kan wel een extra verzendadres in de settings instellen
Ze hebben momenteel een aanbieding waarbij de eerste 6 maanden gratis zijn voor nieuwe klanten: https://mailbox.org/en/goeuropean

Ben er zelf al 5 jaar tevreden klant.
Pagina: 1